Oslo Hifi Show, 16-17 Mars 2024

Eirik84

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.06.2011
Antall liker
10.049
Sted
Drammen
Torget vurderinger
13
Blir spennende å se hvilke høyttalere fra Ø Audio som skal i aksjon på messa!

Siden det skal rigges i 3. etg er det vel muligens ikke Verdande som krever stort rom:

Er jo lov å drømme om en premiere på Frigg 01 :)

Sist redigert:

Powercon

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2022
Antall liker
1.935
Sted
Horten
Spennende. Litt over 1 uke igjen nå ja.
Rommene er jo som de er, likt for mange utstillere, så håper ikke romstørrelsene er noen begrensning på hva som er med av utstyr.
Eks Hamrammr lot seg jo ikke stoppe plagsomt mye ifjor. :cool:

MalaAudio

Bransjeaktør
Ble medlem
15.07.2014
Antall liker
3.024
Sted
Asker
Torget vurderinger
5
Kan avkrefte det med en gang - Ø Audio blir ikke presentert på messen. Det er utstillerlisten som ikke er helt oppdatert desverre. Men, vi har mye annet morsomt å vise frem på messen :)

Eirik84

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.06.2011
Antall liker
10.049
Sted
Drammen
Torget vurderinger
13
Kan avkrefte det med en gang - Ø Audio blir ikke presentert på messen. Det er utstillerlisten som ikke er helt oppdatert desverre. Men, vi har mye annet morsomt å vise frem på messen :)
Takk for avklaring, da slipper skuffelsen å avdekkes på selve messa. Får se frem til et gjenhør med Popori 👍🏻 modellen dere hadde i Horten sist spilte i alle fall helt rått!

Eirik84

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.06.2011
Antall liker
10.049
Sted
Drammen
Torget vurderinger
13
Spennende. Litt over 1 uke igjen nå ja.
Rommene er jo som de er, likt for mange utstillere, så håper ikke romstørrelsene er noen begrensning på hva som er med av utstyr.
Eks Hamrammr lot seg jo ikke stoppe plagsomt mye ifjor. :cool:
Det er naturligvis ikke sånn at det ikke går an eller funker med et lite rom, men lyden oppleves forskjellig når vi snakker om 12m2 vs 100m2. De demoene som har gitt meg mest hakeslepp har vært i ganske romslige rom hvor lyden ofte oppleves som mer altoppslukende hvor både dybde, bredde og luft i lydbildet oppleves på en annen måte. Den første av de høyttalerne jeg la inn bilde av her stod i et av de større rommene i Horten høsten 2022, derfor min kommentar om at jeg ikke tror opplevelsen vil være den samme inne på et standard hotellrom :)

Powercon

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2022
Antall liker
1.935
Sted
Horten
Det er naturligvis ikke sånn at det ikke går an eller funker med et lite rom, men lyden oppleves forskjellig når vi snakker om 12m2 vs 100m2. De demoene som har gitt meg mest hakeslepp har vært i ganske romslige rom hvor lyden ofte oppleves som mer altoppslukende hvor både dybde, bredde og luft i lydbildet oppleves på en annen måte. Den første av de høyttalerne jeg la inn bilde av her stod i et av de større rommene i Horten høsten 2022, derfor min kommentar om at jeg ikke tror opplevelsen vil være den samme inne på et standard hotellrom :)
Kanskje. Kanskje de spiller enda bedre. Hva om nirvana-oppsettet på de faktisk er på et 15 kvm rom? :geek:

Anyways, rommene er nå som de er. Jeg tror det blir bra, og med rett mindset så kan man oppleve mange fine lydopplevelser på messa.
-For messa gir jo mulighet til å høre på utrolig mye rart man kanskje ikke har vurdert tidligere.

1 uke igjen, vi gleder oss.

Valentino

J. Brünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
26.996
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
^Jeg måtte gugle kravallstaket. Vi sykkelarrangører kaller slike for franske gjerder. Like forståelig det kanskje.

Flageborg

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2005
Antall liker
3.392
Torget vurderinger
0
Rommene som spiller Dire Straits på Vinyl står øverst på listen 👍

Figge

Generalkonsul OVK i Svealand
Ble medlem
20.11.2004
Antall liker
5.474
Sted
Stockholm/Västerås
Torget vurderinger
2
Verkar finnas mycket att se framemot. Många intressanta märken som inte fanns representerade i Stockholm.

Flageborg

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2005
Antall liker
3.392
Torget vurderinger
0
Messen bør kunne by på Vinyl eller Youtube med spesielt utmerkede innspillinger 👍

Topp Bunn