Oslo Hifimesse 2024

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.828
    Antall liker
    5.472
    Sted
    Holmestrand
    Starter med å spørre:
    Noen som vet hvordan det er med parkering ved messa som vel er på Asker Scandic?

    ... det skulle vel være Oslo Hifi Show....
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    7.834
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Ja det er et stort parkeringshus i samme kvartalet bare 50-100m fra inngangspartiet til hotellet 👍🏻
     
    Sist redigert:

    nfr

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    23.10.2013
    Innlegg
    56
    Antall liker
    40
    Sted
    Asker
    Hvis en vil parkere gratis er parkeringen på sydsiden av togstasjonen (Lensmannslia) gratis i helgene. Masse plasser om en ikke er allergisk mot å gå noen hundre meter
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.828
    Antall liker
    5.472
    Sted
    Holmestrand
    Hvis en vil parkere gratis er parkeringen på sydsiden av togstasjonen (Lensmannslia) gratis i helgene. Masse plasser om en ikke er allergisk mot å gå noen hundre meter
    Gå er fint, lite minus for sludd, men det finnes ikke dårlig vær, bare dårlige klær som kjent.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.469
    Antall liker
    35.299
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Gå er fint, lite minus for sludd, men det finnes ikke dårlig vær, bare dårlige klær som kjent.
    Stemmer ikke.
    Selv når jeg tar på meg min dyreste dress så forandrer ikke vært seg, hvis det snør så snør det uansett. Det hjelper ikke med gode eller dårlige klær. Det finnes så absolutt dårlig vær.
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.828
    Antall liker
    5.472
    Sted
    Holmestrand
    Stemmer ikke.
    Selv når jeg tar på meg min dyreste dress så forandrer ikke vært seg, hvis det snør så snør det uansett. Det hjelper ikke med gode eller dårlige klær. Det finnes så absolutt dårlig vær.
    Sant nok, men noen (gode og hensiktsmessige) klær beskytter deg mot været.
    • Isolerer mot kulde
    • Vanntett
    • Vindtett
     

    Jabba_Jabba

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    999
    Antall liker
    1.041
    Sted
    Porsgrunn
    Vi var jo 5 stykker fra Grenlandsområdet som hadde bestemt seg for å ta toget til Oslo Hifi show. Når vi nærmet oss Skoppum kom beskjeden om signalfeil mellom Skoppum og Drammen. Når meldingen kom om 50 minutters ventetid i snøværet så trakk to av oss halen mellom bena og oppsøkte de andre som satt i togkupeen å ventet. Så det var det hifi showet for vår del 🚊
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.609
    Antall liker
    14.569
    Sted
    Langesund
    Vi var jo 5 stykker fra Grenlandsområdet som hadde bestemt seg for å ta toget til Oslo Hifi show. Når vi nærmet oss Skoppum kom beskjeden om signalfeil mellom Skoppum og Drammen. Når meldingen kom om 50 minutters ventetid i snøværet så trakk to av oss halen mellom bena og oppsøkte de andre som satt i togkupeen å ventet. Så det var det hifi showet for vår del 🚊
    Dro alle hjem igjen?
     

    Jabba_Jabba

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    999
    Antall liker
    1.041
    Sted
    Porsgrunn
    Dro alle hjem igjen?
    Ja alle 5 dro hjem igjen. For lenge å vente i våt sludd, og reisende som skulle rekke fly eller båt ville bli prioritert før oss som skulle på Oslo Hifi Show. Vår togkonduktør var svært gitarinteressert å han gav oss sin fulle sympati.
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.285
    Antall liker
    11.072
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Fly er også risiko. Jeg vurderte morgenfly idag for å hive meg på, men der slapp jeg å stresse, så her blir det rolig hjemmehelg likevel. Sole seg i hagen og spille plater i kjelleren går an det og.
     

    Sober

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.07.2008
    Innlegg
    805
    Antall liker
    351
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    27
    Mulighet i morgen også, bedre værmelding
     

    MB-S124

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.05.2012
    Innlegg
    784
    Antall liker
    945
    Det er vel det vanlige, mye typisk demo-musikk som er rigget opp. En del «vi må spille musikk som passer rommet» og utstillere som virker for lite «pån». Bare et fåtall som vet/gidder å forklare hva det spilles på. Jeg kunne tenke meg litt mer variert musikk og mulighet for å komme med innspill på musikkvalg. Fikk kun tilbudet et sted. Andre kan sikkert oppfatte det hele mer positivt, men jeg fant ikke noe jeg virkelig likte. Popori var en positiv opplevelse av elektrostater. Likte også lyden av Polk og Marantz.
    Bryston-gutta med Hi-End Studio kunne hvertfall spille djevelsk høyt :) Mulig jeg forventer for mye, og for glad i lyden hjemme.
     
    Sist redigert:

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.130
    Antall liker
    2.652
    Det er vel det vanlige, mye typisk demo-musikk som er rigget opp. En del «vi må spille musikk som passer rommet»..
    Fikk meg umiddelbart til å tenke på den KI-tråden jeg startet et par uker tilbake. Jeg tror KI etterhvert vil brukt på en overbevisende måte i det å optimalisere lyd i forhold til rommet/omgivelsene. Blant annet.
    .
    Er vel bare å håpe på at dette skjer snart, er jo for jævlig at rommet skal avgjøre type valg av musikk ;)
     

    MB-S124

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.05.2012
    Innlegg
    784
    Antall liker
    945
    Jeg synes det er dumt av utstillere å legge det frem sånn. Jeg synes ikke akkurat en sånn uttalelse selger. Jeg synes ikke lyden i rommet skulle tilsi at man må spille klimpremusikk. Så håpløst var det virkelig ikke.
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.990
    Antall liker
    10.635
    Sted
    Skien
    Ja alle 5 dro hjem igjen. For lenge å vente i våt sludd, og reisende som skulle rekke fly eller båt ville bli prioritert før oss som skulle på Oslo Hifi Show. Vår togkonduktør var svært gitarinteressert å han gav oss sin fulle sympati.
    Veldig trist at vi ikke fikk med oss messa i dag!
    Blir ikke tog neste år 🤬


    Mvh: Espen L
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    7.834
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Hvis dere er på messa fortsatt og ikke har vært på rommet med Pylon Jade og Gold Note - gå for guds skyld innom!

    Slik jeg liker musikk var det en av messa’s høydepunkter uansett prisklasse 👍🏻

    IMG_4806.jpeg
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.918
    Antall liker
    1.974
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Hvorfor spiller man på PA på en hifi messe?
    Vet ikke dét, men best musikk på messa artistisk sett, og overlegent best dynamikk. Selvsagt. Det er jo B.B. OG, bortsett av at lyden var for høy, så var det messens klart beste lyd også. Ingen vits i å høre på no’ Rogers fuglekasse «høyttalere» etterpå, ble helt reiseradio. Synes ellers messen hadde det meste, men får jo ikke hørt på alt man har lyst til ved deltagelse på kun en av dagene. Stod ikke tilbake for Horten synes jeg. Gikk greit å få sitteplass i de fleste rom, og ikke for varmt. MBL var kult, men skulle vært litt friskere musikk. Enig med Eirik84 om GN og Jade👍
     

    OlaR

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.03.2005
    Innlegg
    889
    Antall liker
    436
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    25
    Er det bare meg som synes Børresen/Aavik banker det meste?
    Det som imponerer meg er presisjonen og macro-/microdynamikken. Nå liker jeg oppløsning og hurtighet, og er mindre opptatt av "rørklang".
     

    MB-S124

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.05.2012
    Innlegg
    784
    Antall liker
    945
    Er det bare meg som synes Børresen/Aavik banker det meste?
    Det som imponerer meg er presisjonen og macro-/microdynamikken. Nå liker jeg oppløsning og hurtighet, og er mindre opptatt av "rørklang".
    Ikke så imponert. Fint med elektronikk med store tydelige display for den med dårlig syn.
    Appropos rørlyd, så synes jeg AudioNote-rommet var helt krise, men det var mange som digget det så det ut til. Så alle har forskjellig smak og preferanser.
     

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.130
    Antall liker
    2.652
    Ikke så imponert. Fint med elektronikk med store tydelige display for den med dårlig syn.
    Appropos rørlyd, så synes jeg AudioNote-rommet var helt krise, men det var mange som digget det så det ut til. Så alle har forskjellig smak og preferanser.
    Jeg er ikke på messe nå.
    Men hva var krise mht lyden på Audio Note? Bare nyskjerrig 😊
    Har hørt Audio Note i diverse sammenhenger, også på messe i Horten. Audio Note-rommet har sjelden vært dårlig, blant de bedre fordi det alltid har vært en naturlig fyldig mellomtone der. Motsatt av godt med bass og diskant og tynt i midten, som mange leverer på.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn