Politikk, religion og samfunn Oslopolitikken - på rett spor, eller ville veier...?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Dire Wolf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    3.442
    Antall liker
    9.952
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    1
    Så nå er det på tide å si det som i Dusteforbundet. Stans surret. Ikke bland miljøfanatisme inn i vår hverdag slik at de virkelige livene til folk flest blir fucka opp mens adelen suser avgårde med solen i ryggen og gratis strøm, i Tesla, med oppoverdører, jordvarme, og selvgodhet mot Hafjell, Aker Brygge, skalldyr, slowfood og aupairer. Langrennsastma! Dra til he@#¥te
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    Det store tallet er knyttet til svevestøv og det lille (4-6) til NOx. MDG-Lan fusket med bruken av svevestøvtallet for å få diesel til å virke mange ganger så slemt. Frekke pike. Man kan vaske veiene for å begrense det mer betydelige svevestøvproblemet. Dieselforbud hjelper ikke.
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    15.267
    Antall liker
    19.345
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    77% nedgang i boligsalget i Oslo - What a bumb:rolleyes:

    Ja, jo - endringene i de finansielle forutsetningene er en medvirkende årsak, men det har i hovedsak regulert og dempet prisnivået. Pr. dato er markedet for 2-,3- og tildels 4 roms leiligheter i Oslo "mettet". Det har blitt bygget, ferdigstilt og solgt veldig mange nye leiligheter i Oslo de siste årene, og enda flere er under ferdigstillelse. Takten på utbygging har, etter min mening vært alt for høy, og utbyggerne har levd på en "skapt" forventning om stor innflytting til Oslo. Nå har de begynt å "jamre":confused: men dette er fullt "fortjent" spør du meg.
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    15.267
    Antall liker
    19.345
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Kanskje vi kan overta diesel- og bensinbilene?
    Ja, kanskje det. I det totale miljøregnskapet er det jo bedre at nyere bensin- og dieselbiler "brukes opp" enn at de skrotes til fordel for å produsere en ny el-bil.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Litt slemt å påpeke avstanden mellom liv og (l)ære, er det ikke?

    Fjerner 700 p-plasser i Oslo: Her parkerer politikerne helt gratis
    Ja min første tanke også. Men så ...

    Politikere er jo våre representanter til å styre landet. Så om noen bør jo de ikke belemres med bortkastet tidssløseri på offentlige transportmidler eller en mil til parkeringsplassen.

    De må få gjøre det de skal, så effektivt og bra som mulig.

    Så de har min fulle støtte når de tillater privattransport til sin arbeidsplass. De har en viktigere rolle i demokratiet enn Nilsen på 7/11. Sorry men slik er det bare.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.457
    Antall liker
    6.881
    Litt slemt å påpeke avstanden mellom liv og (l)ære, er det ikke?

    Fjerner 700 p-plasser i Oslo: Her parkerer politikerne helt gratis
    Ja min første tanke også. Men så ...

    Politikere er jo våre representanter til å styre landet. Så om noen bør jo de ikke belemres med bortkastet tidssløseri på offentlige transportmidler eller en mil til parkeringsplassen.

    De må få gjøre det de skal, så effektivt og bra som mulig.

    Så de har min fulle støtte når de tillater privattransport til sin arbeidsplass.
    Du synes det er viktig at de effektivt kan gjøre 700 andre mindre effektive?
    Mulig det...
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Litt slemt å påpeke avstanden mellom liv og (l)ære, er det ikke?

    Fjerner 700 p-plasser i Oslo: Her parkerer politikerne helt gratis
    Ja min første tanke også. Men så ...

    Politikere er jo våre representanter til å styre landet. Så om noen bør jo de ikke belemres med bortkastet tidssløseri på offentlige transportmidler eller en mil til parkeringsplassen.

    De må få gjøre det de skal, så effektivt og bra som mulig.

    Så de har min fulle støtte når de tillater privattransport til sin arbeidsplass.
    Du synes det er viktig at de effektivt kan gjøre 700 andre mindre effektive?
    Mulig det...
    Ikke helt det jeg mente. Jeg er en tilhenger av parkeringsplasser, og jeg gir dem ikke medhold i at å fjerne de 700 er lurt. Sosialistene er jo hatere av privateie av transportmuligheter. Men det gjelder for dem også. Jeg ser ikke politikere som de som tilfeldigvis er her i dag fordi det var en kollaps i Oslos kollektive sinn og de røde kom til makten som noe vedvarende. Alt forsetter etter det, så la oss ikke rive ned infrastrukturen mer enn nødvendig bare fordi det er uegnede politikere akkurat nå som ønsker at alt skal være "kollektivt" dvs. at enkeltmennesker ikke har betydning lenger, bare prosjektet deres. Det er en grunn til at røde samfunn ender i elendighet og ufrihet. Empirien er din venn.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    22.230
    Antall liker
    14.783
    Jeg skal (nesten) love å stemme på den første politiker i Oslo som kaller en spade for en spade og tør og si rett ut at «jeg synest min tid er viktigere enn deres». alle skjønner at dette ikke har noe med sikkerhet eller lignende å gjøre. De fleste vet knapt hvem de som sitter i bystyret, unnskyld, byregjeringen er.

    Subsidiært kunne de evt kutte ned på all aktivitet som ikke er byrådsaktivitet men snarere partirelatert.

    Personlig driter jeg tynt i dette, jeg tar bilen til Oslo sentrum noen svært få ganger i året (bor i Oslo) og har sjelden til aldri problemer med å parkere, men så timer jeg også besøkene mine deretter.
     
    Sist redigert:

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.418
    Antall liker
    1.257
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Men folkens - de kan jo ikke ta kollektivtransport - da kunne de risikere å treffe mannen i gata, så nedverdigende ;)
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Men folkens - de kan jo ikke ta kollektivtransport - da kunne de risikere å treffe mannen i gata, så nedverdigende ;)
    Næh, hvorfor overdrive. Det holder å ta bussen en gang i livet så er man folkelig. Bare se på Laffen.
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Jeg hadde heller ikke tatt buss/bane om jeg hadde vært politiker. Kan være greit å styre unna idioter av noen "ingeniører" på daglig basis.
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.418
    Antall liker
    1.257
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Jeg hadde heller ikke tatt buss/bane om jeg hadde vært politiker. Kan være greit å styre unna idioter av noen "ingeniører" på daglig basis.
    Tro faktisk det går veldig bra på daglig basis da vanlige folk har mer folkeskikk enn politikere, så det skal nok mer til enn en tur for å bli kalt folke-politikeren...

    På den annen side, så er det vel en del av de som ikke tør stå ansikt til ansikt med vanlige folk, de som betaler gildet, i forhold til det de beslutter. Det som trolig skremmer mest er at det neppe blir noe jag etter autografer ;)
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    15.267
    Antall liker
    19.345
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Nok en idiotisk utformet såkalt miljøavgift skal på en idiotisk måte pålegges Oslo´s bilister.

    Nok en gang har mrs PingPong på en idiotisk måte forklart hvorfor en (i flg henne selv) idiotisk utformet avgift, på et idiotisk grunnlag, idiotisk nok må innføres på denne idiotiske måten.

    Gud bedre!
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    15.267
    Antall liker
    19.345
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Den siste spikeren i Oslo's omtrent 80-årige akvarium-debatt virker nå å være banket helt ned.
    En fornøyd, og ikke spes sjenert eller beskjeden byrejeringssjef og partikollega Evensen mener det er en strålende løsning da de uttaler at DE uansett har stått for å ha skapt en betydelig kultur- og opplevelsesakse langs Oslo havn:eek:
    Det er drøyt 2 år de har sittet, er det ikke:confused:
     
    Sist redigert:

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    15.267
    Antall liker
    19.345
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Denne vinteren viser helt klart at Oslo rett og slett ikke er i stand til å håndtere en vinter med "normal" snømengde lenger.
    Ikke finnes det tilstrekkelig kapasitet for å brøyte innen rimelig tid, men hovedproblemet nå er muligheter for å fjerne snøen.
    Det nye smelteanlegget, som nå er det eneste deponiet man (av miljømessige krav) kan bruke har alt for liten kapasitet, med det resultat at rydding tar alt for lang tid.
    Så lang tid at en del av snøen, ved mildvær, renner ned i avløpssystemet - og da kunne man kanskje tippet noen lass direkte i sjøen allikevel.

    Nå er det faktisk så ille på mange småveier at det er direkte problematisk å komme seg frem - uansett om man er til fots, på sykkel, i bil eller annet. I løpet av de siste dagene har jeg vært over et ganske bredt område av de ytre bydeler i Oslo, og det som forundrer meg er at jeg på disse dagene ikke har sett en eneste brøytebil eller brøytetraktor som har vært i virksomhet med snørydding.
     

    Roald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Innlegg
    5.775
    Antall liker
    3.069
    Torget vurderinger
    1
    Jo men det skal da ikke bo folk utenfor ring2 og om man velger dette får man brøyte selv......
     
    • Liker
    Reaksjoner: SAL
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Jeg og flere fotgjengere har etterhvert oppdaget det åpenbare. Den eneste jævla plassen det er mulig å komme seg fram til fots i Åkebergveien er, wait for it, i sykkelfeltet. En og annen syklist er det jo, men de svinger seg så fint ut i bilfeltet når vi møtes. Lite har endret seg, noe har flyttet seg.
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    15.267
    Antall liker
    19.345
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    I gaten her hjemme er det nå et par steder med så dype hjulspor at kanalen på bilen subber godt nedi isen.
    Og skal du ferdes med barnevogn, så anbefales det en 4WD-modell.
     
    • Liker
    Reaksjoner: SAL

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.215
    Jeg og flere fotgjengere har etterhvert oppdaget det åpenbare. Den eneste jævla plassen det er mulig å komme seg fram til fots i Åkebergveien er, wait for it, i sykkelfeltet. En og annen syklist er det jo, men de svinger seg så fint ut i bilfeltet når vi møtes. Lite har endret seg, noe har flyttet seg.
    Fremskritt. Tidligere måtte man jo ut og leke blant bilistene som fotgjenger.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    20.263
    Antall liker
    11.129
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det er åpenbart krise i hovedstaden, hovedoppslag på riksnyhetene om dårlig brøyting. Stakkars!
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    22.230
    Antall liker
    14.783
    Det er åpenbart krise i hovedstaden, hovedoppslag på riksnyhetene om dårlig brøyting. Stakkars!
    Nja, livet går sin gang i Oslo. Men det er åpenbart at kommunen ikke er i stand til å håndtere det som ses på som en kommunal oppgave, nemlig å holde gater og fortau noenlunde fremkommelige når sensasjonen "snø om vinteren i Norge" inntreffer. Der jeg bor (Nordstrand) har det vært skikkelig ille i vinter - skjønner jo at de sliter når det laver ned, men nå er det ganske lenge siden det har kommet snø og fortsatt er mye av småveiene svært dårlig brøytet, om brøytet i det hele. Mange av disse er daglig skolevei for en skokk av barn. For den lokalkjente var eksempelvis kun en tynn stripe på fortauet brøytet i Nordstrandveien. En svært trafikkert vei med en betydelig mengde fotgjengere. Det burde også være ganske enkel å brøyte bedre - det er parkering forbudt langs hele veien og fortauet er bredt og fint, så hvorfor de etter en uke kun hadde brøytet en smal stripe på 40 cm eller så skjønner jeg ikke. I motsetning har brøytingen av fortauene langs Ekebergveien (kryssende vei) vært stort sett bra, det er min daglige løperute så den har jeg bra oversikt over status på. Det hele fremstår svært tilfeldig og grovt underdimensjonert.

    Oslo har helt eller delvis outsourcet selve brøytingen, men like fullt er det et kommunalt ansvar at det faktisk brøytes / inngås kontrakter med underleverandører som sørger for at det faktisk brøytes. Min opplevelse i vinter er at de har vært svært finlike til å brøyte og salte hovedveiene, mens det på fortau og inne i boligområdet står til dels svært dårlig til med dype furer frosset til is og svært smalt. Eller så får kommunen si rett ut at de ikke har ambisjoner om å håndtere en snømengde utover den lave normalen de siste årene.

    Det betydelige fortettingen de siste årene antar jeg også har medført at stadig flere står parkert i gatene rundomkring, noe som gjør det vanskelig å få brøytet skikkelig når man først gjør et forsøk. For å rydde en vei i et boligområde i bydelene ordentlig nå må man i praksis brøyte i tidsrommet 18-06 eller så da det ikke er så mange som gateparkerer rundtomkring rundt trikkestopp og lignende.

    Hva grunnen er aner jeg ikke, men om de har dimesjonert og budsjettert basert på de siste svært snøfattige vinterene så må det jo gå galt når det først kommer en anstendig mengde snø.
     
    Sist redigert:

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.267
    Antall liker
    4.074
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Det er egentlig ikke så rart at det har blitt sånn, med tanke på hvordan det var en del av de snøfattige vintrene i nyere tid.
    Skrur vi klokka tilbake rundt åtte år bodde jeg relativt sentrumsnært i Oslo langs en vei som var en del av Riksvei 4. Her våknet jeg stadig av lyden av brøytebiler som kjørte med plogen skrapende i asfalten på en helt snøfri vei, sannsynligvis kun for å krysse av på "brøyting utført" og for å fakturere ekstra for nattarbeid, uansett om det var nødvendig eller ikke. (det kunne være noen snøfjon i lufta, men som oftest var det aldri noe som la seg på bakken)

    Dette kan umulig ha vært spesielt inspirerende for de som betalte regningene. Så bestemte de seg for å redusere beredskapsnivået og satse på at det gikk bra, siden de garantert ikke kan outsource brøyting uten å spesifisere hva som skal gjøres, hvor ofte og hvor mye.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    22.230
    Antall liker
    14.783
    Det er forståelig at kommunen ikke vil holde en stor og kostbar maskinpark i beredskap i tilfelle det kommer mye snø i sentrale Oslo - noe det stort sett ikke gjør nå for tiden. Det jeg stusser over er at svært like strekninger i samme område kan ha villt forskjellig standard på brøytingen - det fremstår som temmelig tilfeldig. En mulig forklaring er hvor de som styrer de ulike sjappene som faktisk brøyter har bosett seg eller ferdes til daglig - om jeg var sjef for Vaktmestercompaniet e.l. ville min daglige kjørevei garantert vært bra brøytet for å si det slik.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    22.230
    Antall liker
    14.783
    Las i Aftenposten at det skal brøytes innen 9 timer dersom det kommer mer enn 4 cm snø. Men akkumulert snøfall teller ikke. Så om det snør 3 cm hver dag i en uke så er det visstnok ikke påkrevet å brøyte (var dame fra SV på Røa som skrev om det). Hun mente også i at de spekulerer i at det skal bli skikkelig ille for det å faktisk fjerne snøen som har hopet seg opp var angivelig svært lukrativt.

    Når de endelig tok fortauene i nevnte Nordstrandsvei var det en helvetes jobb. Jeg talte 4-5 traktorer, like mange lastebiler, en spesialfres for å få snøen opp i lastebilen og et par hjullastere. De måkte all snøen fra fortauene inn til midten av veibanen slik at de to kjørefeltene var adskilt med en brøytekant på ca 1 meters høyde. Så kom den møysommelige jobben med å ta alt dette, laste opp på latebiler og kjøre bort. Alternativet ville være å forløpende måke snøen lengre ut på siden av fortauet og salte skulle jeg tro - det klarer de i det minste i nevnte Ekebergvei. Jeg er svært langt fra maskinentrepenør, men det fremstår som veldig merkelig opplegg så langt jeg kan se.
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.860
    Antall liker
    9.795
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Oslo kommune har ansvaret for kommunale veier, riks- og europaveier har de ingenting med. Når jeg jobbet i kommunen for et halvt århundre siden var det orden i sysakene:cool: Det typiske var å starte kl.02.00 med bussrutene og deretter de andre veiene. Min gamle sjef hadde snudd seg i graven hvis han hadde sett hva outsourchingen innebar av konsekvenser. Dette gjelder både snøbrøyting og søppeltømming.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Kompetente innkjøpere igjen?

    Gjøre avtaler som faktisk ikke bare gir lavest pris, men også svarer relevant på behovet?
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    22.230
    Antall liker
    14.783
    Veiene jeg snakker om er kommunale.

    Som sagt opplever jeg brøytingen og saltingen av hovedveiene, kommunale som statlige som svært bra, i alle fall de jeg bruker av sorten. Der jeg opplever det som gjennomgående svært dårlig er inne i byggefeltene, men min førstehåndserfaring er begrenset til Nordstrand-området. Der er det stort sett jevnt over elendig.

    Søppeltømmingen har vel funket greit frem til Veireno fikk hele sulamitten? Jeg har i alle fall ikke registrert noe større baluba rundt den biten før nå nylig.
     
    6

    65finger

    Gjest
    Det er tilsvarende problemer for småveiene rundt vestre Holmen/Røa. De statlige veiene blir brøytet/saltet av underleverandørene til Vegvesenet. Oslo kommune/fylke har ansvaret for resten via sine leverandører. Jeg kjenner godt til bransjen og de selskapene jeg arbeider med "tar" ikke i oslokontrakter
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Her hos oss er det tydelige grenser mellom måka og strødd etter alle kunstens regler innenfor borettslagenes område, og knapt nok rørt på kommunens område.

    Men det er nok litt vrient, dette. Jeg kjenner en som har drevet som anleggsgartner 'i alle år' og hatt sånne kontrakter om brøyting etter behov. Det har vært gode år med penger på konto og parkert traktor, og det har vært uker uten søvn (i perioder med langt mindre snøfall enn i år).

    Ser vi resultatet av 'ute av syne, ute av sinn'? Lar entreprenørene seg friste til å påta seg mer enn de egentlig kan? Har kommunen forståelse for dette problemet? Har de sett den, stort sett, lave arbeidsmengden, og presset prisen til et nivå som har jaget seriøse tilbydere? Kunne problemet vært redusert ved å kontraktfeste maks arbeidsmengde, og holde seg med tilleggskapasitet i beredskap med direkte timebetaling?
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.860
    Antall liker
    9.795
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Her hos oss er det tydelige grenser mellom måka og strødd etter alle kunstens regler innenfor borettslagenes område, og knapt nok rørt på kommunens område.

    Men det er nok litt vrient, dette. Jeg kjenner en som har drevet som anleggsgartner 'i alle år' og hatt sånne kontrakter om brøyting etter behov. Det har vært gode år med penger på konto og parkert traktor, og det har vært uker uten søvn (i perioder med langt mindre snøfall enn i år).

    Ser vi resultatet av 'ute av syne, ute av sinn'? Lar entreprenørene seg friste til å påta seg mer enn de egentlig kan? Har kommunen forståelse for dette problemet? Har de sett den, stort sett, lave arbeidsmengden, og presset prisen til et nivå som har jaget seriøse tilbydere? Kunne problemet vært redusert ved å kontraktfeste maks arbeidsmengde, og holde seg med tilleggskapasitet i beredskap med direkte timebetaling?
    Tror du er inne på noe her ja. Men jeg lurer virkelig på hvor mye kommunen egentlig sparer på å sette alt dette bort til private?
    I gamle dager byttet vi sluk og kummer om sommeren og tok vekk snø og strødde om vinteren. Om våren var det feiing og renhold som gjaldt. Vi hadde jevnt å gjøre hele året og alle var fornøyd. Men nå er det konsulenter og anbud som er pint ned i kjelleren så de som får kontraktene enten går konkurs eller ikke greier å gjøre jobben skikkelig.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    14.692
    Antall liker
    11.034
    Sted
    Trondheim
    Brøyting er nå en sak, men hva med skraping av is? Jeg var i Oslo i går. Kjørte rundt i gatene rundt Marienlyst for å parkere. Dype hjulspor med høye issvuller midt i gaten så jeg var redd for at bilen skulle skrape nedi. Masse ledige parkeringsplasser, men helt umulig å komme inn i dem grunnet høye iskanter. Selv i den gaten jeg bor i i Trondheim (nesten innerst i en blindvei, med minimal trafikk) har de kjørt isskrape. Jeg skjønner hvorfor folk i Oslo kjøper SUV. I Trondheim er det helt unødvendig med slike kjøretøy, men i Oslo...
     
    • Liker
    Reaksjoner: ptb

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    22.230
    Antall liker
    14.783
    ^ det demrer, skjønner jeg. Også derfor jeg mener firehjulstrekk er særdeles gunstig i Oslo. Det er masse folk som sliter med å lukeparkere over kanter og komme seg ut om de har klart å parkere. Ikke bare bakkeklaring som er mangelvare hos mange. Jeg har satt fjæringen på min "very high" hjemme nå så kommer jeg meg forhåpentligvis ut på en brøytet og saltet vei uten at bilen subber nedi.

    Isoppsamlingene er bare en funksjon av manglende brøyting. Det snør, det blir hjulspor, det blir mildere og det fryser på. Repeat. Om det måkes skjer det typisk når det er masse biler gateparkert, da får de i praksis måket halve veibanen, måker masse folk inne og etter hvert blir det en fin festningsvoll mellom der det parkeres og der det kjøres. Samtidig blir kapasiteten for parkering svært redusert.

    I gaten min var det vannlekkasje, da samlet det seg MYE is nedover veien. Til slutt kom de for å fjerne den. Det var svær operasjon med oppsetting av skilt om parkering forbudt et par dager i forveien for å kunne jobbe, så kom en stor veiskrape, noen traktorer og noen lastebiler. Det var svært så fint når de var ferdige - men etter et par dagers kraftig snøfall og ingen brøyting så var det pån igjen. Det er dype hjulspor og store huller i veibanen. Siden det er flere centimeter tykt islag forsvinner det ikke av seg selv før det blir mildvær over lang tid.
     
    Sist redigert:

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    14.692
    Antall liker
    11.034
    Sted
    Trondheim
    som jeg skrev i en annen tråd - jeg er glad jeg ikke bor i Oslo. Hadde det ikke vært for at min tsjekkiske kone døde i fjor, hadde jeg vært på full fart med flyttelass ned til Praha nå. Uansett kommer jeg nok til å være store deler i året der nede, men ikke på sommeren - da kan det fort bli for varmt der.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn