Noen av Mine besøkende fra landet parker i Asker og tar toget inn. Med den konsekvensen at de må dra hjemmefra klokken 4for å rekke middag i byen klokken seks-syv og reise hjem klokken 22om kvelden .
Ellers såkan jeg finne en parkering på gaten typisk dagen før (så lenge det går ) og overlate garasjeplassen til en gjestebil.
Nå forsvinner snart 50 parkeringsplasser her i gata .Beboerne blir i praksis fradømt mulighet til å ha bil og det har ikke små konsekvenser for hverdagslivet og sosiale muligheter. Man blir satt tilbake til 30 tallet transportmessig. Sikker ikke noe problem for de unge hippe grønne som sjelden beveger seg utenforRing2, men som gjerne låner mamma og pappas bil når de skal på hyttetur og Hove-festivalen . For de som faktisk har familie utenfor byen og hytter og sånn blir det helt håpløst uten bil . Men slike umoralske folk med bil skal presses til å flytte ut av byen, kanskje det er det vi ser tegn på når prisene i Oslo faller og randsonene øker. Voksne folk vil ikke gi slipp på bilen og slutter å flytte fra hus i randsonene og til leilighet i byen.
Så i praksis foregår det en etnisk rensing av bileiere fra Oslo/Ring 2. Og de som kommer i stedet er MDG velgere , de har sykler fra før og heller ikke råd til hytte på landet og velger bort sosialt liv utenfor sykkelavstand , og IKEA møblene får de levert hjem..
EDIT
Et typisk eksempel fra familiekretsen på ca 30-årene. .
A: Single med barn bor Innenfor Ring 2 med øvrig familie i sentrum og Asker,Nordstrand . Velger å ikke kjøpe bil pga dårlig parkering og dårlig økonomi. Kjøper en LasteElSykkel med plass til barn. Transportbehovet dekket siden bil kan lånes av annen familie i sentrum når det trengs. Superfornøyd med MDG livet.
B: Bor med mann og barn innenfor Ring 3. Familie i byen , randsonen og 15 mil unna. Jobber nattevakter hvor og når kollektiv ikke går.
Har bil for få hverdagen til å gå opp, stemmer «neitilbompengerparrtiet». Planlegger å flytte fra Oslo og til byen med familie 15 mil unna Oslo.
C:Meg ,bevelseshemmet 60 åring i jobb med for tiden hjemmekontor og med økonomi som gir råd til bil , bor i sentrum har parkering i garasje jeg tviholder på.Kona har gangavstand til sin jobb . MDGhar ennå ikke fått meg ut, men det blir etterhvert kinkig med uladbarhybrid uten lademuligheter garasjen. Blir boende her så lenge kona jobber i byen og MDG ikke oppdager hybridbilen min.