OU812 sin vegg av lyd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• ou812rh

HiFi, humle, malt & sykkel
    Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    19.815
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Et lite øyeblikk av godfølelse oppstår på fredager en kan komme hjem å sette på ei skive og helle noe godt i glasset:D Skål og god helg🍻

6A0CEC7F-C291-4A6E-9EBA-1A0DB3D54124.jpeg

ou812rh

Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    19.815
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Hifi nyttårsforsett 2021 må bli ny integrert forsterker:) Kandidater så langt er Gryphon, Soulution hvis jeg vinner i tipping og Boulder som en dark horse. Har også vurdert et par andre, men disse tre har alle muligheter for dac-modul som er et must. Så er de tilgjengelige hos lokale forhandlere som jeg har godt kjennskap til og kjenner. De må også tåle å stå inne i Clic møbelet så varme er også et kriterium (d.v.s mangel på varmgang). Det er forholdsvis luftig inne i Clic møbelet da det ikke har bakvegg og stoffdør i front. Både Gryphon og Soulution blir ikke noe særlig varme og kan fint stå inne i Clic møbelet. Boulder har jeg ikke fått sjekket varmeutviklingen på enda!

2AD2E314-6E4D-43BB-9068-00AD5CE7586F.jpeg

17F1EFAC-F41F-49F4-92E7-01A62925064D.jpeg

68CD2C30-F617-4560-B6B3-4117D30776F3.jpeg

Sist redigert:

Figge

Generalkonsul OVK i Svealand
    Ble medlem
    20.11.2004
    Antall liker
    5.298
    Sted
    Stockholm/Västerås
    Torget vurderinger
    2

Figge

Ble medlem
    20.11.2004
    Antall liker
    5.298
    Sted
    Stockholm/Västerås
    Torget vurderinger
    2
    De skal stå inne i racket så fargen er ikke så viktig;)
    Nu tänkte jag först och främst på ljudet, inte design.
    Har hört Gryphon med Nola och det var ingen ”match in heaven”. Mer tro på de andra. Är Piega lite åt det ljusare?

ou812rh

Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    19.815
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Nu tänkte jag först och främst på ljudet, inte design.
    Har hört Gryphon med Nola och det var ingen ”match in heaven”. Mer tro på de andra. Är Piega lite åt det ljusare?
    Aha, sånn sett så vinner jo Soulution hands down i mine øyne🤩 Piega sin siste Coax serie er ikke lyse i lydsignaturen. Hadde forrige utgave av Premium serien til Piega og de var lysere. Nå er det mange som mener Densen ofte låter lyst, men det har jeg aldri hatt noe problem med.

Soulution er endel dyrere en de to andre kandidatene, men det jeg har hørt av de tidligere har vært meget bra! Har vel også forstått det slik at Piega selv bruker noe Soulution. All Swiss Made hadde jo vært fett😍

Figge

Ble medlem
    20.11.2004
    Antall liker
    5.298
    Sted
    Stockholm/Västerås
    Torget vurderinger
    2
    Aha, sånn sett så vinner jo Soulution hands down i mine øyne🤩 Piega sin siste Coax serie er ikke lyse i lydsignaturen. Hadde forrige utgave av Premium serien til Piega og de var lysere. Nå er det mange som mener Densen ofte låter lyst, men det har jeg aldri hatt noe problem med.

Soulution er endel dyrere en de to andre kandidatene, men det jeg har hørt av de tidligere har vært meget bra! Har vel også forstått det slik at Piega selv bruker noe Soulution. All Swiss Made hadde jo vært fett😍
    CH

ou812rh

Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    19.815
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    He he takk for flere alternativer @Figge:) Skal gjøre valget enda vanskeligere for meg nå;) CH Precision har jeg aldri hørt, men ser at det er en forhandler ikke så langt unna Oslo.Rent og pent design.

24818D40-1332-473A-8022-4377C1E89C23.jpeg

Nagra er veldig fett, men den integrerte jeg ser i produktkatalogen deres (min prisklasse) har ikke integrert dac!

5D2B00FA-389C-4918-91D2-475FB456C86E.jpeg

ou812rh

Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    19.815
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Hva synes du? Hørte også dette oppsettet sist jeg var innom.
    Generelt sett, jeg mener hørt så låt dette oppsettet bra! Jeg har vært så mye gjennom dørene på OHC at jeg vet at dette rommet byr på noen utfordringer som jeg tar høyde for. Jeg var der først og fremst for å prøve å danne meg et best mulig inntrykk av Diablo 120 før eventuelt hjemlån og kjøp. Audiovector høyttalere har jeg hørt menge av opp gjennom tiden og jeg er veldig fan av høyttalerene deres. Hadde nok vært en sterk kandidat hvis jeg ikke hadde oppdaget Piega! Hadde med meg seks låter i 24-bit 96-192khz på en usb som vi matet inn i Auralicen. Dette oppsettet spilte med meget god kontroll nedover og jeg hørte på et par av låtene detaljer jeg ikke hører så godt hjemme i bassen. Lydbilde var stødig, godt separert med god dybde og masse detaljer. Skulle ønske høyttalerene hadde hatt litt større avstand til vegg så lydbilde potensielt hadde blitt enda bredere. Alt i alt så var det en meget positiv lytteopplevelse og Diablo 120 stod til forventningene og vel så det i dette oppsettet:D

Testlåter:
    CF20B5C3-C377-46A8-AB13-9B66FC3E53A2.jpeg

Sist redigert:

Ken-Nor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.01.2020
    Antall liker
    5.328
    Sted
    Larkollen
    Torget vurderinger
    2
    Generelt sett, jeg mener hørt så låt dette oppsettet bra! Jeg har vært så mye gjennom dørene på OHC at jeg vet at dette rommet byr på noen utfordringer som jeg tar høyde for. Jeg var der først og fremst for å prøve å danne meg et best mulig inntrykk av Diablo 120 før eventuelt hjemlån og kjøp. Audiovector høyttalere har jeg hørt menge av opp gjennom tiden og jeg er veldig fan av høyttalerene deres. Hadde nok vært en sterk kandidat hvis jeg ikke hadde oppdaget Piega! Hadde med meg seks låter i 24-bit 96-192khz på en usb som vi matet inn i Auralicen. Dette oppsettet spilte med meget god kontroll nedover og jeg hørte på et par av låtene detaljer jeg ikke hører så godt hjemme i bassen. Lydbilde var stødig, godt separert med god dybde og masse detaljer. Skulle ønske høyttalerene hadde hatt litt større avstand til vegg så lydbilde potensielt hadde blitt enda bredere. Alt i alt så var det en meget positiv lytteopplevelse og Diablo 120 stod til forventningene og vel så det i dette oppsettet:D
    Ja, opplevde også at det rommet hadde tydelige utfordringer med å få det oppsettet til å låte bra. R3 og R1 hørtes mye bedre ut i det rommet enn Sr6.
    Men, Gryphon virka som en bra forsterker. Så, gleder meg til å høre hvordan den låter med Piega :)

ou812rh

Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    19.815
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    12 februar slippes tredje albumet i trilogien til Dominique Fils-Aimé. De to første var inspirert av blues (Nameless) og jazz (Stay Tuned), mens denne skal være inspirert av soul, hip hop, r&b og funk. Anbefales å sjekke ut de to første albumene👌

CB8554B0-CDB8-4EF4-9F3A-5CBB0C2F1A32.jpeg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn