Litt ny spansk jazz er utforsket i kveld. Her er det litt sydlanske takter og spesielt på låtene med gitar så får jeg assosiasjoner til Al DiMeola. En meget flott, små leken og til tider vakker skive i kjent ACT kvalitet.
Så ikke at denne skulle komme og at jeg skulle gidde å sjekke ut et nytt Clapton album Her sitter jeg godt over halveis inn i albumet og dette funker jo! For å si det kort så er dette et slags unplugged live album uten publikum da det er spilt inn under lock down perioden. D.v.s det er en publikumer og det er hans kone (lady on the balcony). Her er det kjære og kjente låter så ikke noen nytt, men helt greit. En annen ting som fikk meg til å høre på skiva var bandet som består av:
Nathan East, bass, vocals Steve Gadd, drums Chris Stainton, keyboards
Lydmessig helt ok og i samme gate som deres forrige skive. Musikkmessig så liker jeg dette meget godt! D.v.s den er en naturlig forlengelse av Raising Sand. Liker du den så liker du denne
I går ble det sluppet endel skiver og jeg har prøvd å lyttet i gjennom noen. Her er mine førsteinnrtykk!
Adele 30. Hun fortsetter sin livsutvikling og deler disse med oss. Jeg liker denne utgivelsen bedre en 25, men bare synd dette er det fjerde albumet og ikke det tredje. Totalt sett blir det litt sånn, veldig bra men kanskje ikke så interessant! Liker låtene med litt fart og fult akkompanjemang.
Sting, The Bridge. Som gammel Police og tidlig Sting fan så er jeg liksom programmert til å sjekke nyutgivelser i håp om at han har funnet tilbake til gammel form. De siste tiårene har vært heller skrøpelig i mine ører. Kort fortalt så er dette hans beste album på lenge og åpner ganske så positivt. Jeg ble i hvertfall sittende å tenke, dette funker! Det varer ikke så lenge da jeg synes det er for mange ”kjedelige og intetsigende" låter, men innimellom så er det noen bra. Så kunne albumet vært kortet ned med endel sanger, men spikern i kista er hans cover av (Sittin' On) The Dock of the Bay, grøss
Makaya McCraven, Deciphering The Message. McCraven er vel kanskje mest kjent for å ha remixet Gil Scott-Heron sitt album I’m New Here. På dette albumet så har McCraven plukket og mikset fra endel Blue Note all star bibop og hard bop artister. Han har også spilt oppå og lagt på nye spor til eksisterende materiale. Resultatet er et album med skikkelig trøkk og groove. 60-talls følelse satt i et moderne lydbilde. Hadde jeg hatt en jazzklubb så hadde denne fått noen runder! Bibop/hard bop ala 2021.
“Put your fucking iPhone down and listen to me!”. Kunne vel ikke være mer sant i visse sammenhenger! Sparks er et band som jeg ikke har fått med meg enda de har holdt på siden 70-tallet og gitt ut over 20 album, my bad Fikk deres siste skive i går som gave av en kompis som mente at dette skulle jeg ha i samlingen Han mente at Queen sin bohemian rhapsody er sterkt inspirert av The Sparks. Dette er ”kunstpop" av høy klasse og her finnes innslag av rock, synth, disco, elektronika, opera mm. Her har jeg en jobb å gjøre og sjekke ut flere skiver av dette bandet
Gamle travere med noen legendariske utgivelser. De var på Bergenfest for noen år siden. De var overraskende vital fremdeles, selv om de fikk meg til å tenke på elg i solnedgang Skal ikke tøffe meg. Hvis jeg er like vital når jeg når deres alder skal jeg være riktig så fornøyd
Siden @Cash 63 slapp katta ut av sekken så takker jeg for gratulasjonene Har vel nå gått over i seniorenes verden og kan offisielt kalle meg en gammel gris I’m old but I’m taking over
Siden @Cash 63 slapp katta ut av sekken så takker jeg for gratulasjonene Har vel nå gått over i seniorenes verden og kan offisielt kalle meg en gammel gris I’m old but I’m taking over
Måtte smake på en av 50-års gavene i kveld og wow Masse sherry, sødme, fruktkompott, mørk sjokolade og eik Tenkte at min favoritt jazz pianist var et godt musikk innslag når denne flasken skulle sprettes!