OU812 sin vegg av lyd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.005
    Torget vurderinger
    23
    God bedring! Jeg sender som vanlig over standardpakka, dvs. et par Thai massasjetanter og en stor termos varm kyllingsuppe! Så får heller @ou812rh sykle sin egen sjø.

sandecker

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2009
    Antall liker
    884
    Sted
    Oslo / Viksfjord
    Torget vurderinger
    5
    Takk for hyggelig kveld med trivelig musikk @ou812rh

Du oppsummerer konserten godt men kan tillegge at jeg savnet noen av de eldre låtene og ja, akustisk gitar på begge.

God bedring til @Cash 63, synd formen ikke er bra 🤒

På Rodrigo y Gabriela konsert i går med @sandecker 🤘 @Cash 63 skulle vært med, men hadde klart å legge seg sjuk🤧 Kul konsert til tider, men ting fløt litt inn i hverandre og jeg som ikke er blodfan synes endel av melodiene ble litt like. I mine øyne og ører så er Gabriela den som er "stjernen" i showet. Rodrigo gjør god jobb som rytme gitarist, men det er Garbiela som tilfører x-faktoren👏 Ble også litt skuffet da jeg hadde forventet at de begge skulle spille akustisk på minst et par låter.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.620
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    I dag ga Hiromi ut ny skive med sin nye kvartett Sonicwonder. Jeg her halvveis gjennom skiva og dette er friskt, men ganske tilgjengelig fusion. Skal la denne få noen runder i helgen(y)

Vis vedlegget 958210
    Hmmm, tilgjengelig fusion…….kan det være definisjonen på kontradiksjon 🤔😄

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    29.613
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Takk for hyggelig kveld med trivelig musikk @ou812rh

Du oppsummerer konserten godt men kan tillegge at jeg savnet noen av de eldre låtene og ja, akustisk gitar på begge.

God bedring til @Cash 63, synd formen ikke er bra 🤒
    Var nok bra att jeg ikke hade sellskap med dere likevel, nå ligger det en haug med kollegaer på brakkeriggen med covid:oops: har ikke testet meg men sannsynlig det samme på meg? bedre og bedre dag for dag, så neste helg bør vare safe:)

ou812rh

HiFi, humle, malt & sykkel
    Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    19.200
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Hørtes ut som en fin dag :) Bare å finne frem glasset og noe godt å ha oppi ;)

mvh
    Tok litt tid, men nå er det noe godt i glasset🥃 Skål og ha en fin kveld!

IMG_3153.jpeg

Smak av sedertre/cigar (cigar humidor), pepper, tørket frukt og litt plomme 🥃 Ettersmak av cigar og tørket frukt.

Sist redigert:

ou812rh

Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    19.200
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Tidligere i år så ble Herbie Hancocks album The New Standard for første gang gitt ut på vinyl. Albumet ble utgitt i 1996 og inneholdt stort sett coverversjoner av kjente pop og rock låter. Her var alt fra Stevie Wonder, Beatles, Prince, Sade, Nirvana og mer. Det var også noe av det som albumet fikk kritikk for når det kom ut. Jazzmusikere som benytter seg av kjente pop og rockelåter, lettvint😄 Nå nesten 30 år senere så er de færreste så negative til konseptet og musikken står som som en påle. Det er ikke noe B-lag av medmusikere Herbie har fått med seg heller🙌 Anbefales for de som ikke har hørt albumet før(y)

434B2418-CC4D-4683-8C8F-DB411E43FFD2.jpeg

ou812rh

Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    19.200
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Det ble en snarvisitt innom et par av byens hifi pushere i går etter jobb sammen med @sandecker og @Cash 63 🔊 Jeg tjuvstartet å rakk innom Soundgarden for å se og høre på de nye monoblokkene til EC, AW 300. Fikk også et glimt av prototypen på deres nye alt i et boks!
    E29E0952-F714-4176-8606-D40DCB2DC08E.jpeg

Deretter bar turen over til OHC for møte de to andre og høre på litt forskjellige oppsett. Først ut var Moon sin nye forsterkerserie.
    8EC5A4AA-326B-444E-B8C2-0496DA6B2FF4.jpeg

Så et rom med en helt annen lydsignatur, Klipsch og McIntosh.
    3C24C781-8E3C-4AF9-B46D-ACE5E0FB2566.jpeg

Så en tur innom McIntosh caven.
    8530250B-489F-4F53-BDFA-FF6C05F0FA39.jpeg

En rask tur innom for å se å høre Naim sin nye serie sammen med Kerr Acoustic.
    BB6C4953-2E02-44EE-9F96-1C29BB6C5B6D.jpeg

Avsluttet med horn og Avantgarde.
    IMG_3197.jpeg

Deretter ble det en matbit og noe god i glasset🍔🍺 Kvelden ble avsluttet med en liten whisky flight bestående av Amrut Two Continents, Kurayoshi Pure Malt 18 og Karuizawa 1984 29 år🥃 It’s a hard life😅
    2599ADB4-7482-48AE-AEFF-E55DE8550707.jpeg

Edit: Av de oppsettene jeg hørte så var nok Moon med Auduovector og Naim med Kerr Acoustic mine favoritter for kvelden.

Sist redigert:

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    29.613
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Takk for en hyggelig kveld med dere🙂 nå gikk jeg før whisky flight'n tok av, hade annonsert det på forhånd att nå går de gamle hjem🙄
    Rakk en tur innom Dipper'n først, der hade Audio Research/Thorens spillt seg varme på Klipsch hornen👍
    20231013_160105.jpg

hogen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2003
    Antall liker
    2.591
    Torget vurderinger
    2
    Det ble en snarvisitt innom et par av byens hifi pushere i går etter jobb sammen med @sandecker og @Cash 63 🔊 Jeg tjuvstartet å rakk innom Soundgarden for å se og høre på de nye monoblokkene til EC, AW 300. Fikk også et glimt av prototypen på deres nye alt i et boks!
    Vis vedlegget 960351

Deretter bar turen over til OHC for møte de to andre og høre på litt forskjellige oppsett. Først ut var Moon sin nye forsterkerserie.
    Vis vedlegget 960352

Så et rom med en helt annen lydsignatur, Klipsch og McIntosh.
    Vis vedlegget 960353

Så en tur innom McIntosh caven.
    Vis vedlegget 960354

En rask tur innom for å se å høre Naim sin nye serie sammen med Kerr Acoustic.
    Vis vedlegget 960355

Avsluttet med horn og Avantgarde.
    Vis vedlegget 960357

Deretter ble det en matbit og noe god i glasset🍔🍺 Kvelden ble avsluttet med en liten whisky flight bestående av Amrut Two Continents, Kurayoshi Pure Malt 18 og Karuizawa 1984 29 år🥃 It’s a hard life😅
    Vis vedlegget 960358

Edit: Av de oppsettene jeg hørte så var nok Moon med Auduovector og Naim med Kerr Acoustic mine favoritter for kvelden.
    Enig i favorittene her. Særlig Moon med Audiovector synes jeg var veldig bra.

ou812rh

Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    19.200
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Litt nattjazz med John Scofield sin siste skive Uncle John’s Band. Her serveres en blanding av standard låter, egne komposisjoner samt noen melodier fra bl.a Bob Dylan og Neil Young. Så langt så må jeg si at dette er en flott skive hvor hver musiker får rom til å utfolde seg og improvisere. Dette uten at det går utover det melodiøse i hver melodi. John Scofield Trio kan oppleves på Victoria,Nasjonal Jazzscene lørd. 28 okt.

IMG_4254.jpeg

ou812rh

Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    19.200
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Dagens sykkeltur gikk til Jessheim for å besøke Hifi Hub. Kun noen steinkast fra Jessheim sentrum har Hifi Hub sitt tilholdssted i en gammel ærverdig villa. De kunne sikkert ha kalt seg Villa Audio, men det er jo ikke sikkert de alltid vil ha tilhold der! Villaen inneholder 2,5 etasjer med store og fine rom til fremtidig utstyr. Det var ikke så mange oppsett der nå og det er mye som gjenstår å få på plass, men jeg fikk i hvertfall hørt på Ayre og Focal oppsettet🔊 Det trengs nok litt mer demping og møbler for at lyden skal falle på plass, men en god start(y) Vertskapet er det heller ikke noe å utsette på! Øystein ( @Skink_123 ) og Henning er hyggelige karer og det ble servert kaffe, brus, sjokolade og litt fingermat. Blir spennende å følge med utover vinteren på hvilke merker som ankommer og spesielt på vinyl fronten (intet sett, intet hørt😁). Gratulerer med nyåpnet butikk og lykke til videre(y)

IMG_3218.jpeg

7CC73545-D1F4-4FC8-81EE-31124D33A087.jpeg

2EED3583-C7A6-473F-AB8E-B4B7A5F49A0F.jpeg

Sist redigert:

Skink_123

Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Antall liker
    1.425
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Dagens sykkeltur gikk til Jessheim for å besøke Hifi Hub. Kun noen steinkast fra Jessheim sentrum har Hifi Hub sitt tilholdssted i en gammel ærverdig villa. De kunne sikkert ha kalt seg Villa Audio, men det er jo ikke sikkert de alltid vil ha tilhold der! Villaen inneholder 2,5 etasjer med store og fine rom til fremtidig utstyr. Det var ikke så mange oppsett der nå og det er mye som gjenstår å få på plass, men jeg fikk i hvertfall hørt på Ayre og Focal oppsettet🔊 Det trengs nok litt mer demping og møbler for at lyden skal falle på plass, men en god start(y) Vertskapet er det heller ikke noe å utsette på! Øystein ( @Skink_123 ) og Henning er hyggelige karer og det ble servert kaffe, brus, sjokolade og litt fingermat. Blir spennende å følge med utover vinteren på hvilke merker som ankommer og spesielt på vinyl fronten (intet sett, intet hørt😁). Gratulerer med nyåpnet butikk og lykke til videre(y)

Vis vedlegget 960895
    Vis vedlegget 960896
    Vis vedlegget 960897
    Tusen takk for hyggelige ord og moro du kom syklende!

Vi er helt enig med tanke på akustikk og helgen 17-19 november vil dette være på plass! ;)

Fortsatt god søndag!

ou812rh

Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    19.200
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Curtis Counce sitt album fra 1957, You Get More Bounce With Curtis Counce! er nylig blitt remasteret av Kevin Gray og Steve Hoffman. Her får du fet Hard Bop og lyden er heller ikke noe å kimse av. De kunne sine saker i studioet i 1957 også! Melodiene varierer fra helt nedpå med How Deep is the Ocean til mer uptempo Mean to Me. Album coveret er det heller ikke noe å si på😆

IMG_4267.jpeg

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    17.048
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    I dag ga Hiromi ut ny skive med sin nye kvartett Sonicwonder. Jeg her halvveis gjennom skiva og dette er friskt, men ganske tilgjengelig fusion. Skal la denne få noen runder i helgen(y)

Vis vedlegget 958210
    Dette er en av hennes bedre, groovy utgivelser. (Signert vinyl her 🤪).

Men viktigere; hun kommer jo med hele quartetten til Bærum Jazzfestival i Sandvika 3. nov. Dit skal jeg. Flere?

ou812rh

Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    19.200
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Dette er en av hennes bedre, groovy utgivelser. (Signert vinyl her 🤪).

Men viktigere; hun kommer jo med hele quartetten til Bærum Jazzfestival i Sandvika 3. nov. Dit skal jeg. Flere?
    Skal dessverre ikke på den konserten😢 Får nøye meg med John Scofield (28. okt.) og Ron Carter (5. nov.)😊

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    65.577
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Curtis Counce sitt album fra 1957, You Get More Bounce With Curtis Counce! er nylig blitt remasteret av Kevin Gray og Steve Hoffman. Her får du fet Hard Bop og lyden er heller ikke noe å kimse av. De kunne sine saker i studioet i 1957 også! Melodiene varierer fra helt nedpå med How Deep is the Ocean til mer uptempo Mean to Me. Album coveret er det heller ikke noe å si på😆

Vis vedlegget 961177
    Takk for tips! 👍🙂
    Kan du være snill å oppgi detaljer på hvilken utgave du har?
    Jeg fant en repress med master av Grundman og en annen med van Gelderen, men ingen Gray /Hoffman. Det er kanskje den man skal kjøpe.(?)

Link til den 2023 utgaven, som er en Grundman på Craft-labelen:

ou812rh

Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    19.200
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Takk for tips! 👍🙂
    Kan du være snill å oppgi detaljer på hvilken utgave du har?
    Jeg fant en repress med master av Grundman og en annen med van Gelderen, men ingen Gray /Hoffman. Det er kanskje den man skal kjøpe.(?)

Link til den 2023 utgaven, som er en Grundman på Craft-labelen:
    Nå har jeg ikke denne på vinyl, men kun digital 24/192 utgave som skal stamme fra Gray /Hoffman remasteren. Etter litt googling så er det Analouge Production 2x45rpm utgaven en skal se etter. Denne er remasteret av Gray /Hoffman.

"Often appending "Vol.2" to the LP's title on its back cover, YGMBWCC is the follow up to the quintet's self-titled debut (Contemporary C3526) which comprises the leader on bass, Frank Butler on drums, Carl Perkins on piano, Harold Land on tenor, and Jack Sheldon on trumpet. Staying firmly anchored in West Coast cool territory, there are few surprises; the album presents seven songs performed with finely attuned musicianship. Produced by Lester Koenig, this is one of the first beautifully captured in stereo by—my hero—engineer Roy DuNann between October 1956 and September 1957 at Contemporary's studio in Los Angeles. I don't have the original Contemporary pressing but this Analogue Productions' double 45rpm edition dating from 2006 is outstandingly great. Remastered and cut by Kevin Gray and Steve Hoffman, the sound is a bit more intimate, warmer, and tamer at the very top than usual, yet retains its explosive dynamics with pleasant tonal balance. The trumpet and tenor timbres are to die for; Counce's bass is—not surprisingly—well captured leaning more towards a full roundish wooden tone rather than hyper-articulated; the soft swirling brush rattling of the snare's skin as well as a few startling staccato strikes of its metal rim is refreshing in today's sad world of over and overt compression, and a hard reminder of how perfected the art of recording was already attained back in 1956!"

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    65.577
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Takk for grundig svar. 👍🙂
    Jeg tror ikke jeg vil jakte den AP utgaven fra 2006. Dette er et typisk eksempel på at ei plate ikke er ei plate. (som noen later til å tro). Skal sjekke den 2023 fra Acoustic Sounds med Grundman. Den er overkommelig i pris. Kanskje er den også god, for utgangspunktet, analogtapen later til å være bra.

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    17.048
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Gode betraktninger ou812. (y)
    Hvis du har henta 24/192 filene fra Qobuz, så lurer jeg på om ikke det er Grundmans remaster?

Jeg har Grundman-utgaven på vinyl og det er ingenting å skamme seg over, annet enn at man sparer en tusenlapp.
    @bluesbreaker : Jeg fikk min bra MobyDick i Odense (ca. NOK 550,- inkl. frakt).

ou812rh

Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    19.200
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Hvis du har henta 24/192 filene fra Qobuz, så lurer jeg på om ikke det er Grundmans remaster?

Jeg har Grundman-utgaven på vinyl og det er ingenting å skamme seg over, annet enn at man sparer en tusenlapp.
    Sånt driver jeg ikke med @Grumpy , altså streaming som kilde når jeg skal lytte kritisk😆 Min utgave ligger pent lastet ned på harddisk og kjøpt her:

You Get More Bounce With Curtis Counce!

Ser du kan kjøpe den på vinyl hos bl.a. Imusic og Big Dipper

Imusic

Big Dipper

Sist redigert:

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    65.577
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1

@bluesbreaker : Jeg fikk min bra MobyDick i Odense (ca. NOK 550,- inkl. frakt).
    Takk for info. vedr Moby Dick.
    Der har jeg faktisk vært, og jeg kjøpte sikkert noe. 🙈😊

Det er sikkert Moby Disc du mener?

Sist redigert:

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.177
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20

Vis vedlegget 961177
    Så dere snakket en del om denne i dag😎
    Hørt den et par ganger i kveld og til å være fra 1957 så spiller dette godt på HiRes tross alt😉🎶

IMG_0199.jpeg

gismo

Tweedjakke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Antall liker
    4.811
    Sted
    Sunnmøre
    Curtis Counce sitt album fra 1957, You Get More Bounce With Curtis Counce! er nylig blitt remasteret av Kevin Gray og Steve Hoffman
    Høyrde denne ikkje-remastra på Spotify: fabelaktig, uanstrengt og feitt. Same året som The Poll Winners, jo. Dei hadde visst litt teft hjå Contemporary i 1957.

Men, altså, dette er altså ikkje i den same serien nyutgjevingar, eller er det det? Berre 45 rpm (det orkar eg eigentleg ikkje kjøpa)?

Edit: Neidå, det var visst ei ordinær Craft/Acoustic Sounds tilgjengeleg.

Sist redigert:

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    65.577
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Det er visst ingen grunn til å bestille ... - More Bounce with Curtis Counce utenlands hvis man vil kjøpe vinyl.
    De hadde den på lager på Big Dipper i går til kr429. Imidlertid ble det tomt før jeg fikk ut fingern, men det går nok an å bestille.🙂

ou812rh

Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    19.200
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    For et par dager så streiket min Bluesound Vault 2 for andre gang på kort tid. Første gang så var det PSUen som ble byttet og nå så mistenker jeg at harddisken sa takk for seg! Venter spent på hva support senteret sier, men jeg fant ut at jeg ikke gidder å koste noe mer på en over 8 år gammel Bluesound. Siden jeg har et par andre enheter som også bruker BluOS så var det et kriteriet å finne noe annet som brukte samme OS slik at jeg kan kjøre multirom. Så hadde det seg slik at Hifi-klubben hadde en demomodell av NAD 50.2 som var ganske nedsatt. Dette er i prinsippet en meget påkostet Bluesound Vault 2 (bygd som en tanks). Etter litt pruting og godsnakking med frua så kunne jeg i ettermiddag kalle meg eier av en NAD Master Series😊 Får kopiere over alle flac filene i helgen og sette spilleren inn i racket, men nå står den her.

IMG_3234.jpeg

IMG_3231.jpeg

IMG_3232.jpeg

IMG_3233.jpeg

Sist redigert:

Figge

Generalkonsul OVK i Svealand
    Ble medlem
    20.11.2004
    Antall liker
    5.122
    Sted
    Stockholm/Västerås
    Torget vurderinger
    2
    For et par dager så streiket min Bluesound Vault 2 for andre gang på kort tid. Første gang så var det PSUen som ble byttet og nå så mistenker jeg at harddisken sa takk for seg! Venter spent på hva support senteret sier, men jeg fant ut at jeg ikke gidder å koste noe mer på en over 8 år gammel Bluesound. Siden jeg har et par andre enheter som også bruker BluOS så var det et kriteriet å finne noe annet som brukte samme OS slik at jeg kan kjøre multirom. Så hadde det seg slik at Hifi-klubben hadde en demomodell av NAD 50.2 som var ganske nedsatt. Dette er i prinsippet en meget påkostet Bluesound Vault 2 (bygd som en tanks). Etter litt pruting og godsnakking med frua så kunne jeg i ettermiddag kalle meg eier av en NAD Master Series😊 Får kopiere over alle flac filene i helgen og sette spilleren inn i racket, men nå står den her.

Vis vedlegget 962055
    Vis vedlegget 962051
    Vis vedlegget 962052
    Vis vedlegget 962053
    Prutade du med frun?

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn