På Rodrigo y Gabriela konsert i går med @sandecker @Cash 63 skulle vært med, men hadde klart å legge seg sjuk Kul konsert til tider, men ting fløt litt inn i hverandre og jeg som ikke er blodfan synes endel av melodiene ble litt like. I mine øyne og ører så er Gabriela den som er "stjernen" i showet. Rodrigo gjør god jobb som rytme gitarist, men det er Garbiela som tilfører x-faktoren Ble også litt skuffet da jeg hadde forventet at de begge skulle spille akustisk på minst et par låter.
Hmmm, tilgjengelig fusion…….kan det være definisjonen på kontradiksjonI dag ga Hiromi ut ny skive med sin nye kvartett Sonicwonder. Jeg her halvveis gjennom skiva og dette er friskt, men ganske tilgjengelig fusion. Skal la denne få noen runder i helgen
Vis vedlegget 958210
Skal ikke prøve å motbevise det, men velger heller å leve med motsigelsenHmmm, tilgjengelig fusion…….kan det være definisjonen på kontradiksjon
Var nok bra att jeg ikke hade sellskap med dere likevel, nå ligger det en haug med kollegaer på brakkeriggen med covid har ikke testet meg men sannsynlig det samme på meg? bedre og bedre dag for dag, så neste helg bør vare safe
Tok litt tid, men nå er det noe godt i glasset Skål og ha en fin kveld!Hørtes ut som en fin dag Bare å finne frem glasset og noe godt å ha oppi
mvh
Er det reserve kopien som står inntil veggen da
He he, nei det er en kamerat som eier det eksemplaret.Er det reserve kopien som står inntil veggen da
gismo
Enig i favorittene her. Særlig Moon med Audiovector synes jeg var veldig bra.Det ble en snarvisitt innom et par av byens hifi pushere i går etter jobb sammen med @sandecker og @Cash 63 Jeg tjuvstartet å rakk innom Soundgarden for å se og høre på de nye monoblokkene til EC, AW 300. Fikk også et glimt av prototypen på deres nye alt i et boks!
Vis vedlegget 960351
Deretter bar turen over til OHC for møte de to andre og høre på litt forskjellige oppsett. Først ut var Moon sin nye forsterkerserie.
Vis vedlegget 960352
Så et rom med en helt annen lydsignatur, Klipsch og McIntosh.
Vis vedlegget 960353
Så en tur innom McIntosh caven.
Vis vedlegget 960354
En rask tur innom for å se å høre Naim sin nye serie sammen med Kerr Acoustic.
Vis vedlegget 960355
Avsluttet med horn og Avantgarde.
Vis vedlegget 960357
Deretter ble det en matbit og noe god i glasset Kvelden ble avsluttet med en liten whisky flight bestående av Amrut Two Continents, Kurayoshi Pure Malt 18 og Karuizawa 1984 29 år It’s a hard life
Vis vedlegget 960358
Edit: Av de oppsettene jeg hørte så var nok Moon med Auduovector og Naim med Kerr Acoustic mine favoritter for kvelden.
Tusen takk for hyggelige ord og moro du kom syklende!Dagens sykkeltur gikk til Jessheim for å besøke Hifi Hub. Kun noen steinkast fra Jessheim sentrum har Hifi Hub sitt tilholdssted i en gammel ærverdig villa. De kunne sikkert ha kalt seg Villa Audio, men det er jo ikke sikkert de alltid vil ha tilhold der! Villaen inneholder 2,5 etasjer med store og fine rom til fremtidig utstyr. Det var ikke så mange oppsett der nå og det er mye som gjenstår å få på plass, men jeg fikk i hvertfall hørt på Ayre og Focal oppsettet Det trengs nok litt mer demping og møbler for at lyden skal falle på plass, men en god start Vertskapet er det heller ikke noe å utsette på! Øystein ( @Skink_123 ) og Henning er hyggelige karer og det ble servert kaffe, brus, sjokolade og litt fingermat. Blir spennende å følge med utover vinteren på hvilke merker som ankommer og spesielt på vinyl fronten (intet sett, intet hørt). Gratulerer med nyåpnet butikk og lykke til videre
Vis vedlegget 960895
Vis vedlegget 960896
Vis vedlegget 960897
Dette er en av hennes bedre, groovy utgivelser. (Signert vinyl her ).I dag ga Hiromi ut ny skive med sin nye kvartett Sonicwonder. Jeg her halvveis gjennom skiva og dette er friskt, men ganske tilgjengelig fusion. Skal la denne få noen runder i helgen
Vis vedlegget 958210
Skal dessverre ikke på den konserten Får nøye meg med John Scofield (28. okt.) og Ron Carter (5. nov.)Dette er en av hennes bedre, groovy utgivelser. (Signert vinyl her ).
Men viktigere; hun kommer jo med hele quartetten til Bærum Jazzfestival i Sandvika 3. nov. Dit skal jeg. Flere?
Takk for tips!Curtis Counce sitt album fra 1957, You Get More Bounce With Curtis Counce! er nylig blitt remasteret av Kevin Gray og Steve Hoffman. Her får du fet Hard Bop og lyden er heller ikke noe å kimse av. De kunne sine saker i studioet i 1957 også! Melodiene varierer fra helt nedpå med How Deep is the Ocean til mer uptempo Mean to Me. Album coveret er det heller ikke noe å si på
Vis vedlegget 961177
Nå har jeg ikke denne på vinyl, men kun digital 24/192 utgave som skal stamme fra Gray /Hoffman remasteren. Etter litt googling så er det Analouge Production 2x45rpm utgaven en skal se etter. Denne er remasteret av Gray /Hoffman.Takk for tips!
Kan du være snill å oppgi detaljer på hvilken utgave du har?
Jeg fant en repress med master av Grundman og en annen med van Gelderen, men ingen Gray /Hoffman. Det er kanskje den man skal kjøpe.(?)
Link til den 2023 utgaven, som er en Grundman på Craft-labelen:
The Curtis Counce Group - You Get More Bounce With Curtis Counce!
View credits, reviews, tracks and shop for the 2023 Vinyl release of "You Get More Bounce With Curtis Counce!" on Discogs.www.discogs.com
Sånt driver jeg ikke med @Grumpy , altså streaming som kilde når jeg skal lytte kritisk Min utgave ligger pent lastet ned på harddisk og kjøpt her:Gode betraktninger ou812.
Hvis du har henta 24/192 filene fra Qobuz, så lurer jeg på om ikke det er Grundmans remaster?
Jeg har Grundman-utgaven på vinyl og det er ingenting å skamme seg over, annet enn at man sparer en tusenlapp.
Takk for info. vedr Moby Dick.Gode betraktninger ou812.
Hvis du har henta 24/192 filene fra Qobuz, så lurer jeg på om ikke det er Grundmans remaster?
Jeg har Grundman-utgaven på vinyl og det er ingenting å skamme seg over, annet enn at man sparer en tusenlapp.
@bluesbreaker : Jeg fikk min bra MobyDick i Odense (ca. NOK 550,- inkl. frakt).
Så dere snakket en del om denne i dagCurtis Counce sitt album fra 1957, You Get More Bounce With Curtis Counce! er nylig blitt remasteret av Kevin Gray og Steve Hoffman. Her får du fet Hard Bop og lyden er heller ikke noe å kimse av. De kunne sine saker i studioet i 1957 også! Melodiene varierer fra helt nedpå med How Deep is the Ocean til mer uptempo Mean to Me. Album coveret er det heller ikke noe å si på
Vis vedlegget 961177
Høyrde denne ikkje-remastra på Spotify: fabelaktig, uanstrengt og feitt. Same året som The Poll Winners, jo. Dei hadde visst litt teft hjå Contemporary i 1957.Curtis Counce sitt album fra 1957, You Get More Bounce With Curtis Counce! er nylig blitt remasteret av Kevin Gray og Steve Hoffman
De hadde den på lager på Big Dipper i går til kr429. Imidlertid ble det tomt før jeg fikk ut fingern, men det går nok an å bestille.
Gratulerer med fin box Mr
mvh
Takk takk, blank og finSteike.... den var fin!
Prutade du med frun?For et par dager så streiket min Bluesound Vault 2 for andre gang på kort tid. Første gang så var det PSUen som ble byttet og nå så mistenker jeg at harddisken sa takk for seg! Venter spent på hva support senteret sier, men jeg fant ut at jeg ikke gidder å koste noe mer på en over 8 år gammel Bluesound. Siden jeg har et par andre enheter som også bruker BluOS så var det et kriteriet å finne noe annet som brukte samme OS slik at jeg kan kjøre multirom. Så hadde det seg slik at Hifi-klubben hadde en demomodell av NAD 50.2 som var ganske nedsatt. Dette er i prinsippet en meget påkostet Bluesound Vault 2 (bygd som en tanks). Etter litt pruting og godsnakking med frua så kunne jeg i ettermiddag kalle meg eier av en NAD Master Series Får kopiere over alle flac filene i helgen og sette spilleren inn i racket, men nå står den her.
Vis vedlegget 962055
Vis vedlegget 962051
Vis vedlegget 962052
Vis vedlegget 962053