Mens mye av bermen var på messa i Gøteborg så måtte jeg slite meg i gjennom en langhelg i Gent med jobben
Kan si det med en gang, Gent er en fantastisk by og jeg rangerer den glatt foran Brugge og Brussel. Vi bodde på 1898 The Post hotellet som tidligere har vært byens posthall. Hotellet har 37 rom og stod ferdig i 2017. Renovasjonen kostet 200 millioner euro og er en av Europas flotteste hotell. Mange av bygningene i Gent har gotisk preg og de har til og med bygd nyere bygg i denne stilen så alt skal se gammelt ut! Noen ganger så får en litt følelse av å gå i en jævlig bra temapark
Det ble jo endel bar, pub, resturant og nattklubb besøk i løpet av turen. Drakk veldig lite trappist øl, men fant en ny favoritt som er en farmhouse/saison (ganske lik Tank 7 for de som kjenner til denne) som heter Fourchette
Ble også en bartur for å smake forskjellige årganger av Orval øl, et lite besøk til byens beste whisky bar og selvfølgelig så måtte vi innom Gents eldste bar.
Den en formiddagen så hadde vi guidet tur rundt om i sentrum hvor vi fikk smake sjokolade, øl, genevre og litt andre lokale delikatesser. Gent har også mye fin gatekunst på veggene og har til og med en egen liten gate hvor gatekunst kan boltre seg fritt.
Av fysiske utskeielser så ble det en liten sykkeltur og litt padling langs kanalene. Eneste tips jeg har er, ikke fall uti da vannet ikke ser videre rent
Tilslutt vil jeg nevne at Gent har trær du ikke finner andre steder i verden. Vet ikke hva de heter, men her vokser det fitter på træne