OU812 sin vegg av lyd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    65.415
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Morsomt at det blir spilt Pogues. 🥰
    Jeg har hørt mye på den gjengen i min tid.
    De var et band som var veldig aktuelt da jeg var ung og lovende.🙈
    Jeg så bandet i kjelleren på Chateau Neuf i 1985. Jeg har skrevet om dette før, men det var altså en fest fra ende til annen.

Jeg synes også albumet IF YOU FALL FROM GRACE WITH GOD er bra, men det jeg setter på toppen er utgivelse nr. 2. RUM SODOMY AND THE LASH.
    Albumtittelen er visstnok tatt fra Winston Churchill, som karakteriserte den britiske marinen på det viset. "The Navy is nothing but Rum Sodomy and the Lash".

Det sistnevnte albumet er liksom så tvers igjennom irsk, og det tiltaler meg.
    A pair of Brown Eyes er nevnt over her, men også A man you don't meet everyday og Dirty Old Town som er skrevet av Kirsty McColls far, er gode, Morsomst er jo de mer typiske drikkelåtene som The Sick bed of Cuchulain og Sally MacLennane.
    Tekstene skrev Shane MacGowan og de er ikke dårlige.

Coveret er en "kopi" av Gericaults bilde; "Medusas flåte" som henger i Louvre, Paris.
    JEAN_LOUIS_THEODORE_GERICAULT_-_La_Balsa_de_la_Medusa_Museo_del_Louvre_1818-19-e1701796323581.jpg

Skipet v. navn Medusa har sin egen historie.
    Fæle greier! Det er lett å finne stoff om dette på nettet.

Hvis noen er interessert, så står det en del om bandets historie her :

Da er det bare å sjenke seg en Bushmill og skylle ned med Guinness. 😎😆

Sist redigert:

ou812rh

HiFi, humle, malt & sykkel
    Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    19.186
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Høst Puls på OHC ble besøkt etter jobben i dag. Avtalte å møte @sandecker for så å ta en felles lytterunde. En av de tingene jeg gledet meg litt til var å høre de nye produktene til Mr. Mark Levinson som heter, Daniel Hertz. Jeg kom litt sent inn i demoen så gikk glipp av presentasjonen av forsterker og høyttaler og måtte ta til takke med en plassering litt ut på den ene siden. For å si det kort, dette var veldig kult og ødela litt for de andre oppsettene jeg hørte på senere. Her var det dynamikk og livefølelse i bøtter og spann. Bassen var stram og oppløsningen meget bra! Det spilte alt av musikk som ble spilt under demoen meget bra og til og med low res fra You Tube låt flott. Dette er et oppsett for folk som liker livefølelse i stua/lytterommet, men med raffinementet til hi-end audio. Dette oppsettet fortjener å bli sjekket ut mer og det er definitivt kommet på min radar. Foruten det så var Mr. Mark Levinson en veldig hyggelig mann(y)
    F42D1F91-E6AD-41D4-85BE-9E4592411D67.jpeg

Hvor går en etter en slik demo? Jeg havnet inne på Avantgarde sin demo av de nye stativ høyttalerene sine. Har alltid hatt sansen for Avantgarde horn og her ble jeg ikke skuffet! Høy morro faktor og kul lyd🤘
    C7A772DD-EE71-4F24-A3D0-13B3FCBAE4A6.jpeg

Så bar det ned i storstua der det ble spilt på Moon elektronikk og noen nye Raidho høyttalere. Dette spilte ryddig og pent, men litt kjedelig. Messas skuffelse i mine ører!
    6C89897A-BB38-4134-BB44-BF08A9CAA931.jpeg

Så ble det en liten pause med demo av noen Isotek produkter. Egentlig litt bortkastet for meg da jeg allerede er en tronede strømrenser:ROFLMAO:
    IMG_6710.jpeg

Avsluttet ettermiddagen hos OHC med en demo av de nye Audiovector høyttalerene. Ganske kule høyttalere, men kanskje ikke helt min lydpreferanse. De spiller med en annen lydsignatur en de andre Audiovector høyttalerene. Mer tilbaketrukket lydbilde (mer laidback), mørkere og mindre direkte. kort oppsummert så er dette vintage hi-end lyd med moderne raffinement.
    IMG_6712.jpeg

Så ble det selvfølgelig et glass med humlesaft og debrief🍻 i morgen så blir det en tur til Jessheim og høst hub🔊😃
    IMG_6713.jpeg

Vedlegg

Sist redigert:

pak.k

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.12.2009
    Antall liker
    172
    Sted
    Charlottenberg
    Torget vurderinger
    1
    Du va alltså på Hifihub ja. Tyckte väl att det va dig jag satt bredvid, när det spelades på gryphon.
    Jag tyckte nog att audiovector lät överlägset bäst idag👍🏻. Sedan kerr. Nåt lät inte 100% rätt i min öron med gryphon 🤔.

ou812rh

Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    19.186
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Du va alltså på Hifihub ja. Tyckte väl att det va dig jag satt bredvid, när det spelades på gryphon.
    Jag tyckte nog att audiovector lät överlägset bäst idag👍🏻. Sedan kerr. Nåt lät inte 100% rätt i min öron med gryphon 🤔.
    Aha, det kan nok stemme da jeg satt litt ut mot den ene siden. Jeg har hørt det store Gryphon oppsettet ved flere anledninger og i går var vel den demoen som ga meg minst. Både p.g.a plassering og litt musikk til tider. Det som jeg synes er litt merkelig er at når jeg spurte om Powerzone boksen så er det ikke noe skikkelig svar Foruten at strømmen går gjennom div. metaller🤔 Hyggelig å nesten møte deg;)

ou812rh

Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    19.186
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    I går formiddag så bar det opp til Jessheim på høst hub. Jeg dro sammen med @sandecker som hadde store forventninger til endelig å se og høre den nye Burmester 232 integrerte. Så det bar jo rett opp i annen etasje og in på B-rommet. Varmet opp ørene med det store B-oppsettet før vi snudde oss 180˚ og fikk høre på oppsettet med 232. Dette er en integrert med mulighet for alt, både dac, streamer og riaa modul. Lydmessig så ble ikke jeg noe klokere i forhold til om dette var en oppgradering rent lydmessig i forhold til den gamle 032, men du kan jo rydde godt opp i racket😃
    IMG_6719.jpeg

9A38D4A3-C330-46CA-B1D1-2A8C06E7D03D.jpeg

Etter en liten pitstopp på kjøkkenet så gikk vi inn på Michi rommet hvor den nye cd-spilleren deres skulle presenteres. Når jeg kom inn så var det ingen andre der og det ble spilt vinyl på en ny budsjett Pro-Ject spiller. På tallerken så lå det en jazz live skive fra plateselskapet GRP og dermed så ble det endel minutter prat om GRP og artister derfra, herlig😄 Så kom det flere og demoen av Michi kunne starte. Har hørt Michi oppsettet i samme rom før, men med Kef høyttalere. Nå så spilte de på SVS og jeg synes det var mye mer gøy. Kanskje ikke helt lineært og riktig, men mye mer morrofaktor og rockefot🤘 Michi cd-spilleren virker å være bygget som en tanks og låt flott i det jeg fikk høre av den. Kudos for å lansere en så ambisiøs cd-spiller i 2024(y)
    559E479D-5DC7-44EE-8E93-4CFB84D540CC.jpeg

Så var det ned i storstue i første etasje hvor Audiovector Trapeze spilte sammen med Gryphon Diablo 333. Jeg hørte disse høyttalerene på OHC på fredag med Naim forsterker og kan fortelle at det er to vidt forskjellige opplevelser. Hos Hifi Hub så spilte det mye større, mer naturlig og den retro lydsignaturen jeg nevnte tidligere var mye mindre. Tror nok rom og forsterker bidro til den store positive opplevelsen av Trapeze i går!
    IMG_6726.jpeg

Så var det Gryphon sitt oppsett med de nye Eos 5 høyttalerene. Har hørt dette oppsettet flere ganger med forskjellige høytallere og Eos 5 har jeg også hørt. Så jeg viste at dette kunne bli virkelig bra! Fikk litt dårlig plassering og det ble spilt musikk som jeg ikke hadde noe særlig kjennskap til så det bidro nok litt til denne demoen ikke ga meg så veldig mye. Når det er sagt så hører du at dette er et spesielt anlegg med enormt potensiale og at Eos 5 antageligvis passer dette rommet meget bra!
    33D555EC-8508-4A37-BA88-757C38A4A28F.jpeg

Til slutt så skulle vi inn på Kerr sin demo, men var så uheldig at demo intervallet var helt imot oss (delte rom med Isotek). Fikk pratet endel med Jes ute på gangen om alt fra øl til hifi. Han er en veldig hyggelig kar og hadde planer om å komme tilbake om ikke så lange for å demonstrere et par av sine større høyttalere. Etter ca. 40 min. så unnskyldte vi oss og så at vi måtte rekke en annen avtale, men at vi gjerne kom igjen når han hadde større høyttalere å demonstrere😄 Hva var avtalen som var så viktig🤔 ? Var nok en liten hvit løgn, men det var et behov som begynte å melde seg ganske betraktelig etter endel timer🤣
    DAE97BA7-951D-495A-B303-45BC2AFC4FB9.jpeg

sandecker

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2009
    Antall liker
    884
    Sted
    Oslo / Viksfjord
    Torget vurderinger
    5
    Nok en hyggelig hifi tur i med hifi Høsthub @ou812rh :)

Ja, var spent på å høre den nye 232 og den skuffet ikke. Må nok høre mer på den og direkte sammenlikne før det fattes en beslutning om hva som skjer fremover. Det spilte bra i de andre oppsettene også. Alltid gode opplevelser på hifihub.

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    29.567
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Nå var jeg ikke med på Hub messe i helgen, men eldste jenta dro til København med kjæresten som har ett interesse for god lyd👍 de blev rett til High Preformance Audio etter landning😄
    Nå er det vel Head-fi som tiltaler han mest, det er vel noe av det hos Hub'n også? tenkte vi kunne ta med han opp en tur fremover.
    HPA virker være ett sted som burde besøkes:)
    received_533950552912183.jpg

received_864938652437990.jpeg

ou812rh

Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    19.186
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Nå var jeg ikke med på Hub messe i helgen, men eldste jenta dro til København med kjæresten som har ett interesse for god lyd👍 de blev rett til High Preformance Audio etter landning😄
    Nå er det vel Head-fi som tiltaler han mest, det er vel noe av det hos Hub'n også? tenkte vi kunne ta med han opp en tur fremover.
    HPA virker være ett sted som burde besøkes:)
    Vis vedlegget 1065355

Vis vedlegget 1065356
    HPA ser ut som et absolutt verdt et besøk🤩 Så må du jobbe litt med han svigersønnen din ang. head fi🙄 Skal ikke han gjære seg verdig til å bli fult medlem av familien!!😆
    IMG_5809.jpeg

ou812rh

Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    19.186
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Immanuel Wilkins tredje album, Blues Blood er nesten litt meditativt i uttrykket. Albumet er co-produsert av Meshell Ndegeocello og har diverse vokal på sporene. Dette er første gang Immanuel Wilkins har komponert låter med vokal. Albumet er inspirert av barndom, det å vokse opp og ting/opplevelser vi ser tilbake på. Melodiene er tildels melodiøse, men kan nok kreve litt av lytteren for å få det til å sitte! Kanskje ikke et album for alle, men jeg begynner å bli veldig begeistret og vil la dette albumet spille noen runder fremover(y) For de som ikke kjenner til Immanuel Wilkins så er han en av den neste generasjonen jazz saksofonister🎷
    IMG_5813.jpeg

ou812rh

Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    19.186
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    I morgen blir dette albumet nyutgitt. Medmusikerne er det ingenting å si på og albumet er mikset av Jan Erik Kongshaug så lyden burde være i de beste hender. Muligens en liten perle!
    IMG_5818.jpeg

Focal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2007
    Antall liker
    5.449
    Torget vurderinger
    1
    Det får en si er en god start på helgen 😁 . Håper helgen blir kanon bra videre.🍻🍻🍻

ou812rh

Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    19.186
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Det får en si er en god start på helgen 😁 . Håper helgen blir kanon bra videre.🍻🍻🍻
    Skål og god helg!

/Morten
    Takker for det karer! I går var det Østkanten får i kål laug sitt årlige møte som ble avholdt og med det så følger det endel drikke. Klarte heldigvis å styre meg litt så formen er ikke så halvgærn i dag:LOL: God helg og det blir en stille og rolig helg videre for min del😊

ou812rh

Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    19.186
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Ikke blåmandag, men groundhog mandag på sentralen😆 Passer bra å finne frem John Lee Hooker sin Ground Hog Blues🐹

It's a low-down dog, a dirty Groundhog that rootin' round my in back door
    Yes if I catch him there rootin' there [man?], Lord, he won't root there no more

Yes he stand and he watch me, in the morning when I leave home
    Yes he stand and he watch me, Lord, in the morning when I leave home
    Then when I leave home in the morning, yes, he hangs around all day long

Give me some toads'n' frogs' hips
    I'm gonna, gonna, put it all together
    I'm gonna, gonna mix it up together
    I'm gonna, gonna whup it all up good
    I'm gonna, gonna kill that ol' dirty Groundhog…..

IMG_6747.jpeg

ou812rh

Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    19.186
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    29. november er det RSD og jeg har allerede en skive som jeg sikler på🤗 Bill Evans Trio in Norway.

"A COMPLETE NEVER BEFORE RELEASED PERFORMANCE IN BRILLANT STEREO SOUND QUALITY BY THE LEGENDARY BILL EVANS TRIO. REMASTERED AUDIO TRANSFERRED FROM THE ORIGINAL STEREO TAPE REELS. RECENTLY FOUND IN THE KONGSBERG JAZZ FESTIVAL ARCHIVES, IT WAS WIDELY BELIEVED THAT THIS CONCERT HAD NOT BEEN RECORDED, AND AS SUCH IT DOESN'T APPEAR ON ANY OF THE BILL EVANS DISCOGRAPHIES! FEATURING EDDIE GOMEZ ON BASS AND MARTY MORELL ON DRUMS."

Recorded live at the Kongsberg Jazz Festival at Kongsberg Kino, Kongsberg, Norway, Friday, June 26, 1970.

163297-bil-evans-trio-in-norway-the-kongsberg-concert-LP-6703c1e8a31db.jpg

Sist redigert:

ou812rh

Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    19.186
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Fredag ahh😊 I en tråd så diskuteres det om forskjeller mellom steaming fra Spotify vs CD-plater. Spør heller som Faith No More, Who Cares a Lot og spiller vinyl:ROFLMAO: Skål og god helg uansett hvilket format du avspiller (men ikke kom i denne tråden og si at du ikke hører forskjell🤣)🍻
    IMG_6755.jpeg

Focal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2007
    Antall liker
    5.449
    Torget vurderinger
    1
    Skål håper du får en fortreffelig super helg med masse god musikk å drikke sammen med din kjære. 🍻 🍻 🍻

Mvh

Sist redigert:

ou812rh

Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    19.186
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Dagens sykkeltur gikk til jernvarehandelen på Jessheim (Aka @hifihub ):cool: Hadde fått nyss om at de hadde fått inn ny drill og bor! Noe jeg har vært på utkikk etter😆
    IMG_6765.jpeg

AA0171BF-FE99-4914-BCC9-8B9B1AE9B969.jpeg

Dette er selvfølgelig et presisjonsverktøy med diamant bor og kan brukes til alt fra kjerneboring til vinylplater (kanskje helst det siste)🤣
    5CC6A446-C660-4B94-ABA5-BE3802F8C818.jpeg

Focal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2007
    Antall liker
    5.449
    Torget vurderinger
    1
    Må si du er sprek , hvor mange mil ble dette i dag. Grattis med ny kjerne borer. 😁

hogen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2003
    Antall liker
    2.588
    Torget vurderinger
    2

ou812rh

Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    19.186
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Søndag morgen med gråvær over Oslo. Det positive er at vi har fått en ekstra time å spille musikk på idag😊 Jeg får se tilbake på sommer minner eller se frem mot neste sommer med albumet, Summerwind. God søndag!
    IMG_6775.jpeg

ou812rh

Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    19.186
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Fikk nesten lyst på en båndspiller på toppen av racket ved siden av Taurusen! Revox relanserer BB77 i mk3 utgave. Prisen er 15.950€ så det blir nok med tanken😄
    IMG_5847.jpeg

Sist redigert:

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    42.076
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Ja tenker det samme men litt for dyr dessverre 🤔 Er litt kult med spoleband, hadde en TD 20A SE for mange år siden men ble ikke brukt
    Ha en fin søndag R :)

mvh

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.111
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Støtter din «lyst på» ang Revox, men med dagens priser går det fort over😅🤣
    Får vel bare suge på gamle minner.
    Denne Teac ble introdusert i 1978, jeg kjøpte min i 82-83 i 2-spors utgave, gikk med masse tape🥹……men sykt bra lyd!!🤗🎶

Hadde den til ca 1990 ….men solgte den dessverre da familielivet tok til😉
    Anser det som et «dustesalg» den dag i dag🙃🤣

IMG_6729.jpeg

gismo

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn