OU812 sin vegg av lyd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    13.829
    Vi drakk oss en nydelig frokost ja, så var`e lunsch, shhåå var`e middahhh, og sååhhhh var`eeee rhhettt ih shhheng....🥳🤪
    "Sugar in the morning"

Sist redigert:

ou812rh

HiFi, humle, malt & sykkel
    Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    19.032
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Amarører som rører :rolleyes: 🙃 ser ut som en trivelig kveld😋
    En hyggelig kveld med akkurat passe mengde whisky, tror jeg🤔🤣 De to beste jeg drakk var Arran 25 og Tobermory 17. Hun på Arran var litt i overkant raus med skjenkingen så jeg fikk nærmere 8cl i glasset. Jeg sa at nå var du veldig raus og hun svarte, ups, jeg er så dårlig på å helle, men ikke si det til noen🤣🥰
    124926C2-D35F-405F-A992-7984E570E91D.jpeg

ou812rh

Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    19.032
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Er på plass å hedre en av de største musikerene, komponist og produsentene i det 20-århundre i dag! Få har vel hatt så mye å si for amerikansk musikk som Quincy Jones, The Dude. RIP🌹

IMG_6807.jpeg

ou812rh

Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    19.032
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Thirsty Thursday og kanskje på tide å sprette gaveboksen som jeg kjøpte på vei hjem fra Gent tidligere i høst. Brussels Beer Project har jeg ikke noe kjennskap til fra før, men gaveboksen så fin ut og jeg er jo en sucker etter å smake nye øl😆 Delta IPAen er slett ikke værst så de klarer å lage andre typer øl i Belgia foruten de vanlige belgiske typene. Det holder ikke å dumpe ekstra humle i blonde/saison brygget og så kalle det en IPA, noe som jeg har mistenkt endel Belgiske bryggerier å gjøre🙄 Gaveboksen og etikettene på flaskene hadde en grafikk som tilsa at her måtte det spilles en skive, VH og Diver Down🍻

IMG_6810.jpeg

ou812rh

Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    19.032
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Søndag morgen og musikk og kaffetid. Et par album som har fanget min oppmerksomhet litt ekstra mye de siste ukene er Aaron Parks album, Little Big III og Lionel Loueke og Dave Holland sitt album, United.

Aaron Parks, Little Big III som er bandet hans og som tittelen røper det tredje albumet. Dette er et jazz/fusion med litt ekstra vekt på rytme og driv slik at rockefoten går lettere. Hvis det er noe som heter indie-jazz så vil jeg si at dette må være noe sånt😄 Medprodusent på albumet er selveste Blue Note presidenten Don Was. Anbefales til alle som liker jazz med litt rockefot som ikke er altfor utilgjengelig(y)
    IMG_5885.jpeg

Lionel Loueke (gitarist) og Dave Holland (bassist), United er en duo av to meget anerkjente jazzmusikere. Holland er en gammel ringrev som bl.a har spilt med Miles Davis, Chick Corea, John McLaughlin, Pat Metheny og mange flere. Lionel Loueke har spilt med bl.a Herbie Hancock, Wayne Shorter, Sting, Terence Blanchard, Marcus Miller og Esperanza Spalding. På dette albumet er de inspirert av Vest-Afrikanske toner. Det hele er ganske nedtonet og melodiøst. Hvis jeg strekker strikken litt langt så fikk jeg små assosiasjoner til Paul Simon sine flørt med afrikansk og søramerikansk musikk engang på 80/90-tallet, bare mye mer nedtonet og i duo format. Vakker skive(y)
    IMG_5884.jpeg

Sist redigert:

ou812rh

Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    19.032
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    I morgen så slippes det en skive av en av mine favoritt pianister, Michel Petrucciani😊🙌👏 Denne live skiva er tatt opp på Jazz Club Montmarte i København 1988. Dette var når han var på sin høyde og også ca midt i sin karriere. 12 år etter sin debut i Paris og 11 år før sin død, 36 år gammel. Petrucciani får meg nesten alltid i godt humør. Han spiller med en lystighet og lekenhet som ikke mange matcher. Du kan høre at han har mye Bill Evans i seg og en dose med Keith Jarrett, men oppå det så har han utviklet en teknikk får notene til å ”danse" avsted. De smakebite jeg har hørt av plata gir meg store forventingar, men dessverre så slippes den kun digitalt i morgen. Vinylen kommer senere, men den har bare halvparten av låtene☹
    IMG_5887.jpeg

Siden det er torsdag så tar vi et glass og koser oss med den lille store pianisten🍻 Thank heaven for Tank 7👌
    IMG_6828.jpeg

Sist redigert:

Spissoy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Antall liker
    4.942
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    15
    Soulution 7-serie er mitt drømmeforsterkeri!
    Beste demo jeg har hatt er med Soulution 710 og 720 på Piega Master One ☺

3-og 5 serien er ikke feil heller, vært heldig med at Duet Bergen har hatt dem inne regelmessig!

duc916

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    2.935
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    3
    Lurer på om det der er et ganske gammelt bilde (?)
    Han fikk i 2018 slag som gjorde han delvis lam i venstre side.
    Han forsøkte å spille litt med kun høyre armen, men innså at det ikke gikk...

ou812rh

Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    19.032
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Soulution 7-serie er mitt drømmeforsterkeri!
    Beste demo jeg har hatt er med Soulution 710 og 720 på Piega Master One ☺

3-og 5 serien er ikke feil heller, vært heldig med at Duet Bergen har hatt dem inne regelmessig!
    Soulution står høyt på ønskelista her også, men om jeg noen gang får råd til en så blir det nok 331 integrert🤩

IMG_5891.jpeg

Focal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2007
    Antall liker
    5.412
    Torget vurderinger
    1
    Det er jo bare å ønske seg det Hart nok, så går ønske opp for snille gutter vet du. 😁 Så må du ha en strålende fin helg sammen med din kjære å god musikk.

Mvh

ou812rh

Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    19.032
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Lurer på om det der er et ganske gammelt bilde (?)
    Han fikk i 2018 slag som gjorde han delvis lam i venstre side.
    Han forsøkte å spille litt med kun høyre armen, men innså at det ikke gikk...
    Er nok det eller så har nok make up hjulpet godt til når bilde er tatt. Trist at han ikke kan spille mer, men det er vel kanskje derfor han har mye tid til å lytte til musikk;)

ou812rh

Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    19.032
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Det er jo bare å ønske seg det Hart nok, så går ønske opp for snille gutter vet du. 😁 Så må du ha en strålende fin helg sammen med din kjære å god musikk.

Mvh
    Er redd jeg må gjøre mer en bare å ønske meg hardt nok:LOL: Husker jeg som guttunge satt på do og ønsket meg av hele mitt hjerte en bilbane. Fikk faktisk det etter et halvt år så nå går jeg å setter meg på do:ROFLMAO:

hogen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2003
    Antall liker
    2.565
    Torget vurderinger
    2
    Er redd jeg må gjøre mer en bare å ønske meg hardt nok:LOL: Husker jeg som guttunge satt på do og ønsket meg av hele mitt hjerte en bilbane. Fikk faktisk det etter et halvt år så nå går jeg å setter meg på do:ROFLMAO:
    Kanskje ikke helt umulig dette:

ou812rh

Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    19.032
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Kanskje ikke helt umulig dette:

Se der ja! Jeg har også sett et par brukte på det norske bruktmarkedet for en tid siden og det til enda lavere pris. Vi får se hva fremtiden vil vise, men nå så er jeg en glad Gryphon mann😊

ou812rh

Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    19.032
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Gressenkemann i 2 uker så da blir stua gjort om og jeg kan sitte i sweet spot i 2 uker😊 Venter litt besøk gjennom den perioden også, og første gjest kommer om ca. 2 timer🤘🍻🥃
    IMG_6834.jpeg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn