OU812 sin vegg av lyd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Focal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2007
    Antall liker
    5.905
    Torget vurderinger
    1
    1735645839733.png

Godt nytt år til deg å dine kjære, håper dere får en kanon fin nytt års kveld å kan ønske det nye 2025 velkommen. Håper det nye året vil gi dere masse positive opplevelser og fremgang. SKÅL.

ou812rh

HiFi, humle, malt & sykkel
    Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    19.987
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Da er det nytt år og nye muligheter🤘 Om jeg har noen nyttårsforsetter? Det er jo ikke meg det er noen galt med🤣 I nyttårshelgen så har jeg vært på hjortejakt og jammen så ble det ikke et fint trofe på veggen🦌 Det tok sin tid med å forberede og henge opp, men nå er det på plass😊
    5AE2A58E-CB1A-474F-961A-F0107A8017D8.jpeg

06560BFA-A005-488E-8198-A0780F3E6851.jpeg

IMG_7015.jpeg

Siste dag av ferie og første fredag i 2025 så da kom beer o’clock tidlig🍻 God helg til alle som er innom!
    IMG_7020.jpeg

ou812rh

Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    19.987
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Trodde aldri jeg kom til å skrive dette, men synes den der ble skikkelig kul! Knuser ethvert dødt hovve 🥰
    Takk for det🙏 Kjøpte det fra Papertrophy. De har en mengde dyr som kan henges på vegg eller er frittstående. Tenkte egentlig jeg skulle kjøpe en elg, men de lager den ikke i XL utgave. Hjorten er perfekt størrelse, men kan også få i mindre størrelse og farger.

Papertrophy

Er det Dalmore bokken:rolleyes:
    Eller Glenfiddich, Loch Lomond, Gordon & Macphail……bukken;) Siden jeg ikke kjøpte elg så passet det bra med en hjortebukk🦌

ou812rh

Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    19.987
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Snøen laver ned ute og første arbeidsdag i 2025 er unnagjort😅 Fint å komme hjem og snurre et par skiver og jeg starter med Cassandra Wilson sitt album Traveling Miles fra 1999. Albumet er en tribute til Miles Davis og fikk blandet kritikk når det kom ut. De negative mente bl.a at hun ikke har med seg Miles sin nerve i tolkingene sine og at det hele er for ”smooth". Det er klart du legger hodet litt på huggestabben når du velger noen av Miles sine låter og skiver egne tekster, det kan jo gå alle veier! Jeg er en av de som synes albumet er flott album og en fin hyllest til en av de største innen jazzen👏👌 Med seg på albumet har hun kobbel av musikere i den aller øverste divisjonen, bl.a Lonnie Plaxico, Marcus Baylor, Mino Cinelu, Dave Holland, Pat Metheny, Angelique Kidjo m.fl..Av låter som ikke er Miles sine så kan jeg nevne en aldeles nydelig fremførelse av Time after Time🙌👏

IMG_7027.jpeg

Sist redigert:

vim

Innkjøpsansvarlig
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    10.853
    Sted
    1346
    Torget vurderinger
    8
    Et strålende album synes jeg. Har kikket etter det på vinyl, uten hell. 5-600,- + frakt og importmoms + tollbehandlinger via ebay blir litt for voldsomt.
    Spiller stadig vekk CDén her.

ou812rh

Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    19.987
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Et strålende album synes jeg. Har kikket etter det på vinyl, uten hell. 5-600,- + frakt og importmoms + tollbehandlinger via ebay blir litt for voldsomt.
    Spiller stadig vekk CDén her.
    Det blir for penger når en må importere, men tipper det vil gå med forenklet tollbehandling på 300,- Jeg har ikke betalt importmoms på så små summer. Utgaven jeg har er første utgave på vinyl, men jeg tror kanskje det kom en nytt opplag etter det så det kan jo hende at det kommer enda et nytt!

ou812rh

Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    19.987
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Da har jeg kjøpt meg pistol for å kunne forsvare meg mot statiske uvenner⚡🔫 Fungerer nok dårlig til noe annet, men hvis dere leser en overskrift i avisen om mann i 50-årene som prøvde å rane kiosk med antistat pistol så vet dere hvem det kan være:ROFLMAO: Skal testes ut og forhåpentligvis kan den ta bort endel statisk elektrisitet på noen plater!
    IMG_7031.jpeg

IMG_7029.jpeg

ou812rh

Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    19.987
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Grattis og håper den gjør jobben hos deg :) Har en selv men føler den hjelper lite 🤔
    Ha en fin kveld R

mvh
    Har testet på et par plater og den tar definitivt bort endel statisk elektrisitet. Jeg leste endel før jeg prøvde den da bruksanvisningen er ganske minimal og mangelfull. Den fungerer best om du holder platen i hånden (ca 30cm fra pistol) og ikke legger den på platetallerken. Hvis du hører klikkelyder når du klemmer inn håndtaket så klemmer du for raskt (skal klemmes og slippes ganske sakte). Er det mye statisk elektrisitet så gjenta opptil fire ganger!

Sist redigert:

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    42.611
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Har testet på et par plater og den tar definitivt bort endel statisk elektrisitet. Jeg leste endel før jeg prøvde den da bruksanvisningen er ganske minimal og mangelfull. Den fungerer best om du holder platen i hånden (ca 30cm fra pistol) og ikke legger den på platetallerken. Hvis du hører klikkelyder når du klemmer inn håndtaket så klemmer du for raskt (skal klemmes og slippes ganske sakte). Er det mye statisk elektrisitet så gjenta opptil fire ganger!
    Takk for det :) Da har jeg ikke gjort det riktig og skal ta en test

mvh

ou812rh

Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    19.987
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Mye skriverier og klaging på snøfallet de siste dagene. Noen er sikkert glade og finner frem bl.a ski og akebrett, mens jeg sverger til sykling også på vinteren. Hadde en veldig fin tur i ettermiddag på ca 1.5 timer😊❄
    IMG_7048.jpeg

Sist redigert:

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    17.262
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Skudd i trekant, er også et velkjent Milty-råd.

skranglefant

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2015
    Antall liker
    4.870
    Sted
    Bartistan
    Mye skriverier og klaging på snøfallet de siste dagene. Noen er sikkert glade og finner frem bl.a ski og akebrett, mens jeg sverger til sykling også på vinteren. Hadde en veldig fin tur i ettermiddag på ca 1.5 timer😊❄
    Vis vedlegget 1087696
    Det var slik de oppfant ergometerpsykkelen.
    Hard core retro deluxe! :p

ou812rh

Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    19.987
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    @ou812rh
    Altea, i går. Sjekk sponsorene - norsk lag?

Vis vedlegget 1087715
    Han er nok fra en eller annen klubb! Her ser det ut som ledelsen i klubben har latt seg selge for enhver pris og plassert flest mulige sponsorer på drakta. Skikkelig stygt spør du meg og sykkelpolitiet (de som påser korrekt bekleding og sykler)burde gitt en klekkelig bot:ROFLMAO: Det er vel et par brudd på Velominati reglene også🤬

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn