OV&VK

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Columbus stål. Slaglodding.
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Ja.

    Etter at stålsykler ble utkonkurrert av karbon og alu så retter rørleverandørene seg nå mot customprodusentene, så man kan få levert knøttsmå kvanta i hva man vil av dimensjoner og buttinger.

    Her er en ferdig lakkert fin sak:

    F2A942CE-9AB0-4CC3-BA4A-C7A2082A7EF6.jpg
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Rettelse: Columbus er italiensk.

    Sikkert også med 3 forgassere.
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Crosswind, Zomby og totte fant ganske sent i går kveld ut at det skulle bli sykkeltur i dag. Og sannelig, sannelig: avgårde til lunchtid og dobbelt kaffestopp hos Johnsen som nå også har fått første batch med plater for salg levert.

    Selv om det på hjemveien ble ganske tydelig at sykkelform i begrenset grad var holdt ved like gjennom vinteren så var alle enige om at det hadde vært en strålende tur.

    0BAE82E4-7DEB-42F5-83DD-B8A0332E6FAF.jpg
    F4FB9713-B466-44D7-9024-65B5E57BC971.jpg
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.892
    Antall liker
    26.718
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Du får se til og bli med på flere turer i år Crossw:) idag har du vel ikke lust kanske:rolleyes: selv håper jeg att fingrene fungerer så pass att Mallorca turen om 3uker kan gjenomføres?
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.325
    Antall liker
    13.409
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Fin i benen idag, men ont i bakdelen, så nej idag frister det lite. Målet blir å få kört mer på dagtid på vardagar när jag har fri. Sånn mellan kl.09-14. Det borde jag klara!
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.892
    Antall liker
    26.718
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Fin i benen idag, men ont i bakdelen, så nej idag frister det lite. Målet blir å få kört mer på dagtid på vardagar när jag har fri. Sånn mellan kl.09-14. Det borde jag klara!
    Det kan passe fint de ukene jeg har fri, i Mai når det blir snøfritt på denne kanten er det fint og ta noen turer i Skedsmo omegn opp runt Gardemoen og se på fly:D
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Jeg trengte en halvtime ekstra før jeg syntes det hadde vært en fin tur, gitt. Så tom har jeg ikke vært siden siste dagen i Frankrike...

    Nå går det greit, og helt enig med totte om at det var en fin tur.

    Jeg backtracka meg selv litt, forresten. Etter lunsjen hos cross (takk for maten), så åt jeg ikke annet enn snacks, og så to skiver før jeg la meg. Til frokost ble det ikke annet enn kaffe, så to kopper kaffe med 'kusekret' i Hølen.

    Tror det kan ha påvirket meg en smule.

    Note to self. Årets første tur bør være en smule kortere enn 85 km, uansett.
     
    Sist redigert av en moderator:
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Husk Siljan runt, forresten! Fulltegnet, men det løser seg.
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.892
    Antall liker
    26.718
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Sitter vel fortsatt de Continental 23mm jag hade på Storch'n? Isf byt til 25mm for bedre komfort crosswind:)
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.325
    Antall liker
    13.409
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Sitter vel fortsatt de Continental 23mm jag hade på Storch'n? Isf byt til 25mm for bedre komfort crosswind:)
    Idag satt det 23 mm ja, men sist helg körde jag på Zombys 4 season 28 mm. Han har gjort klar en handlelista till mig (inklusive 4 season) så snart kör jag om er allihop.. Med komfort;)
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.892
    Antall liker
    26.718
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Sitter vel fortsatt de Continental 23mm jag hade på Storch'n? Isf byt til 25mm for bedre komfort crosswind:)
    Idag satt det 23 mm ja, men sist helg körde jag på Zombys 4 season 28 mm. Han har gjort klar en handlelista till mig (inklusive 4 season) så snart kör jag om er allihop.. Med komfort;)
    Köp en startplats til Siljan Runt!:)
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.325
    Antall liker
    13.409
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Sitter vel fortsatt de Continental 23mm jag hade på Storch'n? Isf byt til 25mm for bedre komfort crosswind:)
    Idag satt det 23 mm ja, men sist helg körde jag på Zombys 4 season 28 mm. Han har gjort klar en handlelista till mig (inklusive 4 season) så snart kör jag om er allihop.. Med komfort;)
    Köp en startplats til Siljan Runt!:)
    Krockar med mina föräldrars 70-årsfirande, dessverre.
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.325
    Antall liker
    13.409
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Meldt ganska så fint väder i morgon. Tänkte ta en tur i de samma trakter som sist, men litt längre. Fler som har möjlighet? Sånn runt 10-tiden.
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.325
    Antall liker
    13.409
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Sol i ansiktet och torra vägar idag. Såg ut som de fjernet grus på gamle Mosseveien? Nya däck på väg i posten, då skal det stoppas för kaffe på Kolonialen på Svartskog och ta grusvägen ned mot sjön på väg hem.

    B580B7C0-D00C-4DDD-9928-A2C61413A7F3.jpg
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Jeg stoppet for omelett på Svartskog i går ettermiddag. Fint sted.

    Hva med langtur på lørdag før fest? Det må bli tidlig avreise i finværet så man rekker hjemom for full kroppsvask før festlighet.
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.892
    Antall liker
    26.718
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Skulle så gjerne blitt med, men først er jeg på jobb til kl15 sen bursdag middag med minste jenta som blir 20år, så jeg går glipp allt av ovk&vk aktiviterer denne dagen.
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Elmer og totte, 2 morgenfugler og friskuser med roser i kinn som Elmer så lyrisk formulerte det, har trosset vinden på sykkeltur til Hvitsten og Vestby før lunch i dag. For noen typer! For - noen - typer!
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Det er bare å applaudere, og skjemmes over egen utilstrekkelighet. Ses om litt.
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Ny helg, nye muligheter.

    Hva med tur i morgen (lørdag 28. april) med samling ikke for tidlig (i.e. rundt lunch), så man får med seg finværet som er meldt å begynne litt sent?
    Søndag er også fint, men da må jeg være hjemme til 15:00.

    -totte
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.892
    Antall liker
    26.718
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Tidlige planer for neste helg! jobber t.o.m Lørdag. Søndag blir jeg gjerne med på fellestur om passer dere andre? Værmeldningen ser strålende ut for neste helg:)
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Godt vær til helga kunne jeg spådd etter en rask kikk på turnusen min............
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Jeg løper Holmenkollstafetten lørdag midt på dagen, men søndag bør bli bra. Jeg har konsertrigging fra kl 16, så det bør bli nogenlunde tidlig avreise.
     

    Elmer Midd

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.06.2006
    Innlegg
    423
    Antall liker
    537
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Er opptatt frem til tidlig ettermiddag søndag.
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Kristi himmelfartsdag i morgen og strålende vær. Jeg må uansett en tur til Hølen får å spikre detaljene for kontrastfargefeltene på sykkelen som bygges og legger derfor opp til ordentlig langtur i den retningen fra morgenen av. Når det gjelder starttid fra Hverven er jeg fleksibel, men foreslår kl 09:00. Denne gangen stiller jeg med clinchere og ekstra slange(r). Det bør være gode muligheter for mat- og ølstopp underveis.
    Hvem er med?

    -totte
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.892
    Antall liker
    26.718
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Reiser i eftm ner til Grebbestad så dessverre ikke mulighet og bli med, men tar med sykkeln dit:)
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Elmer og totte på tur til Hølen i dag, via Svartskog og Hvitsten på vei til og Kroer og et annet flott strekk (nord for Hvassum, og slik at man slapp den trafikkerte dumpa innerst i Bunnefjorden) på vei hjem. Solo-brus og kaffe hos Johnsen, i tillegg til avklaringer av sykkelbyggedetaljer og prat om diverse. Sykkelen er under bygging! Mat og øl (totte) og brus (Elmer) på Bokkafeen. Bokkafeen er solgt og nye eiere vil ta over og drive videre fra ca første uke i juni. Hurra.

    5A4453EA-16EC-490A-883D-E6E812671FC3.jpg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn