BT
Æresmedlem
- Ble medlem
- 13.10.2005
- Antall liker
- 6.873
Litt spiss formulert her men, har ikke lest deg omtale feks selvmordsbombere i laken og strømpebukse, slik? (Les: muslimske selvmords bombere, er det flere el andre forresten?)Sjefen må selvsagt være klar i talen når han åpenbart har to idioter i staben,
Honkey
Enig.. Det bør være mulig å drite seg ut uten at en mister jobben..Jeg synes det er litt drøyt at man skal miste jobben ved å MULIGENS fornærme noen. Igjen må jeg lure på hva som er så gærent med ordet "unnskyld". Sjefen må selvsagt være klar i talen når han åpenbart har to idioter i staben, men det å miste jobben er faen meg drastisk stoff. Hva sier fagforeningen til sånt? Tru'kke jeg ville gitt meg helt uten kamp der, nei!
Honkey
En skarp advarsel hadde vært en riktigere reaksjon.Enig.. Det bør være mulig å drite seg ut uten at en mister jobben..
Steining er vel den foretrukne reaksjonsformen. Fortrinnsvis i lunchpausen.Burde de skytes?
mvh
Skulle det være nødvendig...? Bevares; finnes det i det hele tatt noen MED VETTET I BEHOLD som er i stand til å akseptere blind terror? Så i fall du har den minste tvil om min innstilling til selvmordsbombere: Jeg ser intet annet en tragedie med slike handlinger. Utgangspunktet er tragisk, handlingen er en katastofe og resultatet er en tragedie. Jeg vil ALDRI kunne forsvare slike handlinger.Litt spiss formulert her men, har ikke lest deg omtale feks selvmordsbombere i laken og strømpebukse, slik? (Les: muslimske selvmords bombere, er det flere el andre forresten?)
Er det noen forskjell?, det hele går vel mer el mindre ut på å ytre seg.
Og, for ordens skyld har jeg ikke noe tilovers for noen av de nevnte.....
mvh
Ja, men bare litt. I venstre foten kanskje? ;DBurde de skytes?
mvh
I disse "forståelses" fulle tider, er nok det du her skisserer nærmere, ja! dessverre!!Steining er vel den foretrukne reaksjonsformen. Fortrinnsvis i lunchpausen.
Litt usakelig nå, men: bla bla.... begge representerer en ytterlighet, og du har snakket relativt varmt om å forstå muslimene, hvorfor da idiot stemple disse enkle sjelene så bombastisk, derav, ?.Skulle det være nødvendig...? Bevares; finnes det i det hele tatt noen MED VETTET I BEHOLD som er i stand til å akseptere blind terror? Så i fall du har den minste tvil om min innstilling til selvmordsbombere: Jeg ser intet annet en tragedie med slike handlinger. Utgangspunktet er tragisk, handlingen er en katastofe og resultatet er en tragedie. Jeg vil ALDRI kunne forsvare slike handlinger.
Dessuten har selvmordsbombere lite og ikkeno å gjøre med en lett tåpelig spøk som den vi diskuterer her. Så det trenger vi slett ikke ta inn i denne tråden, da melder jeg meg ut. Selvmord (og massemord) er ingen spøk.
Honkey
Det er da ganske stor forskjell på noen som leker med sterke rasistiske symboler og selvmordsbombere?Litt usakelig nå, men: bla bla.... begge representerer en ytterlighet, og du har snakket relativt varmt om å forstå muslimene, hvorfor da idiot stemple disse enkle sjelene så bombastisk, derav, ?.
Om du evnt melder deg ut, er det ett løfte eller en trussel?....
Obs; bør vel henge på denne:
mvh
Bytt ut hate med å elske, og jeg kan si det samme!Jeg for min del velger å hate alle. Da er jeg sikker på at jeg iallefall hater alle dem som er verdt å hate.
Nei. Du representerer ingen ytterlighet ved å kle deg ut som KKK. Med mindre du rent faktisk sympatiserer med dem, da. Jeg vil være så arrogant at jeg faktisk påstår at heller ingen sympatisører med KKK har vettet i behold.Litt usakelig nå, men: bla bla.... begge representerer en ytterlighet, og du har snakket relativt varmt om å forstå muslimene, hvorfor da idiot stemple disse enkle sjelene så bombastisk, derav, ?.
Om du evnt melder deg ut, er det ett løfte eller en trussel?....
Obs; bør vel henge på denne:
mvh
Da var jeg ikke så langt fra mål alikevel, fortsett du og " forstå folk/ting ihjel" det er relativt symptomatisk politisk "riktig", det har vel litt med hvor "vinden" blåser å gjøre?.Nei. Du representerer ingen ytterlighet ved å kle deg ut som KKK. Med mindre du rent faktisk sympatiserer med dem, da. Jeg vil være så arrogant at jeg faktisk påstår at heller ingen sympatisører med KKK har vettet i behold.
Men det er ikke dette vi prater om. Vi prater om to herrer som har gjort noe jævla teit. og jeg synes det skulle være lov å gjøre jævla teite ting uten å miste jobben. Ergo "forstår" jeg disse også. I motsetning til hva du gjør med dine meddebattanter.
Honkey
He he, uten å gi min sympati/støtte til enten eller...Drev ikke Ku Klux Klan med andre ting enn å plage mørkhudede også?
Jeg mener, om man f.eks kledde seg ut som vikinger ville man neppe få sparken, selv om vikingene i sum sikkert gjorde mer ugagn enn Ku Klux Klan.
Sånn rett fra levra så driter jeg i grunn glatt i hva som er politisk riktig. Staff er en av mine helter i så måte. Jeg mener det jeg gjør, og har et sterkt ønske om å se verden fra mer enn en vinkel, og jeg har aldri sett en virkelighet som er svart eller hvit.Da var jeg ikke så langt fra mål alikevel, fortsett du og " forstå folk/ting ihjel" det er relativt symptomatisk politisk "riktig", det har vel litt med hvor "vinden" blåser å gjøre?.
mvh
Naiv?Ku Klux Klan drev jo med rasisme som en kjærnevirksomhet og dukket så vidt jeg vet opp i kjølvannet av frigjøringen av sorte tidligere slaver i USA. Med andre ord var selve draktene og symbolene noe man tok frem for å bedrive aktiv og anonym rasediskriminering.
VG understreker at dette "angivelig var en spøk" flere ganger, og det virker som om det er lagt opp til å lese mellom linjene her. Vi kan ikke ta det for gitt at de to guttene tok på seg klan-uniformene som et engagstilfelle for å spøke litt. Det er jo litt jobb å lage dem. Hvor pokker kom flagget fra som "tilfeldig vis lå på jobben"? Hva er egentlig "spøken" oppi dette her? Det er lov å prøve å bruke litt gangsyn her.
Når det skrives:
"- Jeg er ingen rasist, understreker 26-åringen.
- Nei, vi tror heller ikke det, men vi kan ikke akseptere slik oppførsel på en seriøs arbeidsplass"
Også er overskriften:
"- Men vi er ikke rasister "
Hvor inni h...... naiv går det egentlig an å bli?
Mao, du er bøg, gammel og aksepterer pedofili, bare det er sakelig forklart?Sånn rett fra levra så driter jeg i grunn glatt i hva som er politisk riktig. Staff er en av mine helter i så måte. Jeg mener det jeg gjør, og har et sterkt ønske om å se verden fra mer enn en vinkel, og jeg har aldri sett en virkelighet som er svart eller hvit.
Så om ikke du skjønner mine tanker aksepterer jeg det, så lenge du lar meg ha dem i fred! Saklige motargumenter, derimot, mottas med takk.
Honkey
Nei, det er sant. Men husk at politikere ofte refererer til diverse eksperter for å underbygge sine påstander. Nå vet ikke jeg om noen politikere bruker ham som referanse, men......Per Fuggeli er en trivelig og ganske opplyst kar. En mann som forstått ordet komfortabelt, men han er sosialmedisiner ikke politisk ekspert.
Denne beskrivelsen av KKK er vel pakket inn i bomull? Den nevner ikke all den vold og drap begått av klanen.Ku Klux Klan (KKK) var opprinnelig en amerikansk protestantisk «hvit makt»-organisasjon ....................................
.......... i bruk.
Wikipedia
Helt riktig. Han blamerte seg forleden ved å hevde at FRP er farligere for vårt samfunn enn de ekstreme muslimene. Da er man på feil jorde!Per Fuggeli er en trivelig og ganske opplyst kar. En mann som forstått ordet komfortabelt, men han er sosialmedisiner ikke politisk ekspert.
Om du leser hans foredrag vil du se at han også tar utgangspunkt i menneskesinnet og dets reaksjoner på verden rundt seg. Han gjør ingen politisk analyse. Problemet med mange politikere er det motsatte; det foretar dype politiske analyser uten innsikt i menneskesinnet. Det kan gå (og går ofte) alvorlig galt.Per Fuggeli er en trivelig og ganske opplyst kar. En mann som forstått ordet komfortabelt, men han er sosialmedisiner ikke politisk ekspert.
For agumentasjonens skyld: VÅRT samfunn = Norge. Her finnes nå ca 30% Frp-velgere. Disse er i stor grad meget kritiske til innvandring, innvandrere generelt og muslimer spesielt. En relativt stor andel av de vil med sine argumenter bidra til å skjerpe konfliktlinjene mot den (betydelige) minoritet muslimene representerer i vårt samfunn. Ergo kan man med en viss saklighet hevde at Frp og deres velgere kan være en "fare" for samfunnsstrukturen.Helt riktig. Han blamerte seg forleden ved å hevde at FRP er farligere for vårt samfunn enn de ekstreme muslimene. Da er man på feil jorde!
Hvordan man definerer "ekstrem" er vel subjektivt. Men hvis vi definerer ekstrem som "villig til å bruke vold for å oppnå sine midler, aksepterer ikke at andre har andre meninger, går på tvers av internasjonale avtaler" så vil jeg si at de mest ekstreme i FrP er like farlige som de mest ekstreme i Rv som igjen er like farlige som de mest ekstreme muslimene.Helt riktig. Han blamerte seg forleden ved å hevde at FRP er farligere for vårt samfunn enn de ekstreme muslimene. Da er man på feil jorde!
Selvsagt, men det er da en side ved demokratiet, som du sikkert er en tilhenger av? Selv synes jeg at FRPfobien både her på sentralen og i samfunnet forøvrig (inkl. hos Per Fuggelli) begynner å bli rimelig latterlig og illustrerer eklatant de samme psykologiske mekanismer som f.eks. hos de "fremmed-engstelige". Ellers avslører den også - i mine øyne - en betenkelig konformitet og vanetenkning i forhold til det etablerte politiske system som jeg er temmelig sikker på ikke er hverken fortjent eller hensiktsmessig.FrP skremmer meg, har jeg ikke min fulle rett til det?