K
knutinh
Gjest
Alle som har meningsfeller kan vel anklages for konformitet. Jeg setter ikke noe likhetstegn mellom FrP og NS nei. Men jeg er redd for jobben og min personlige velferd hvis FrP får reell makt. På samme måte som jeg er redd for de samme tingene hvis Sv og Rv skulle få rent flertall.Selvsagt, men det er da en side ved demokratiet, som du sikkert er en tilhenger av? Selv synes jeg at FRPfobien både her på sentralen og i samfunnet forøvrig (inkl. hosPer Fuggelli) begynner å bli rimelig latterlig og illustrerer eklatant de samme psykologiske mekanismer som f.eks. hos de "fremmed-engstelige". Ellers avslører den også - i mine øyne - en betenkelig konformitet i forhold til det etablerte politiske system som jeg er temmelig sikker på ikke er hverken fortjent eller hensiktsmessig.
Jeg har sagt tidligere at det er en fordel for demokratiet i Norge å ha FrP.
Det er interessant at du setter likhetstegn mellom FrP-frykten og fremmed-frykten. Hva synes FrP-velgerne om å bli stigmatisert som gruppe, eller stilt til ansvar for det høyre-ekstreme rundt om i verden gjør? Skal vi forby markeds-liberalisme fordi enkelte høyre-vridde diktatorer (eller Enron) gikk litt skeis? Eller skal vi "forstå ihjel" disse stakkars høyre-mennenskene?
-k