Overn Design

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • JonasH

    Naturlig nysgjerrig
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    1.008
    Antall liker
    2.051
    Sted
    Nord Trøndelag
    Torget vurderinger
    15
    Er på tide med en vennetråd for Overn Design.
    Totens fineschmecker når det kommer til Høyttaler bygging. (Og andre Hifi relaterte konstruksjoner)

    Så er det flere involverte i disse prosjektene som helt sikkert bør nevnes i den enkelte konstruksjon.

    Det begynner å bli en del ulike konstuksjoner som er produsert, så er jo flott om de kunne få en samlingsplass.

    (Om det allerede skulle være laget vennetråd får Admin slette denne.)

    IMG_1363.jpeg
     

    JonasH

    Naturlig nysgjerrig
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    1.008
    Antall liker
    2.051
    Sted
    Nord Trøndelag
    Torget vurderinger
    15
    For egen del ble jeg veldig inspirert av de fantastiske byggetrådene her inne og tilbakemeldingene fra eierne. (Blant annet Stereo+)
    Så når drømmen om bassløsning i stua kunne realiseres med fruens velsignelse.
    Var Øyvind og Willy fantastisk samarbeidsvillig og løsnings orientert, kom så opp med forslag på sluttprodukt som dekket både teknisk og estetiske krav.
    Dette ble da med noen justeringer underveis til: Tilslørte Toten Twins
    Høyreiste slanke basstårn med 6x2 10'' Seas L4Roy26.
    Byggetråd: https://www.hifisentralen.no/forumet/threads/tilslørte-totentwins.107081/

    IMG_1364.jpg
    IMG_0839.JPG
     

    inselwind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    1.972
    Antall liker
    10.693
    Sted
    Toten
    Torget vurderinger
    11
    20231020_181407.jpg

    Bra initiativ JonasH🤓👍..
    Det er flere spennende prosjekter som jeg/vi skal igang med fremmover, det være seg møbler eller lydrelatert🎵🎶😊.
    Dette må også gjerne være en tråd hvor spennende design og myldring av idéer 💡er hjertelig velkomne av dere medforumister, som igjen kan være med å helle litt bensin på inspirasjons"bålet"🔥..
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    7.094
    Antall liker
    17.005
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Så gøy med egen tråd for de vakre kreasjonene til Øyvind. For et år siden tok jeg kontakt med Øyvind og luftet noen tanker. Her skulle de kun drodles litt, men tanker og ideer akselererte og vi ble raskt enig om å gi gass. Jeg likte godt Moelva og ville ha de som et utgangspunkt. @Snickers-is ble involvert og han presenterte flere skisse og vi ble tilslutt enig om hva som skulle bli til Arc Deco.

    IMG_6168.jpeg


    En byggetråd ble etablert og jeg nøt hver eneste oppdatering frem til de ble levert på døren. Finishen og arbeidet til Øyvind overgikk hva jeg hadde forventet. @Snickers-is tok seg av aktiv deling intern og senere mot basstårnene. Dette låter så bra som jeg bare tidligere kunne drømme om. Og jeg er veldig takknemlig for å være eier av et produkt fra Øyvind flotte møbelverksted.

    IMG_6594.png
    IMG_6621.jpeg
    IMG_6623.jpeg
    IMG_6731.jpeg
     
    Sist redigert:

    inselwind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    1.972
    Antall liker
    10.693
    Sted
    Toten
    Torget vurderinger
    11
    Håper og tror på at det vil bli laget flere slike morsomme systemer i fremtiden 🎵🎶😃👍.
     

    Trg

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.08.2021
    Innlegg
    697
    Antall liker
    1.894
    Sted
    Gilja
    Det håper jeg også. Veldig inspirerende å følge nye byggetråder. Drømmen er jo å være skyld i en egen byggetråd...Må bare vente en stund til😁😁🙈
     

    JonasH

    Naturlig nysgjerrig
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    1.008
    Antall liker
    2.051
    Sted
    Nord Trøndelag
    Torget vurderinger
    15
    Da var det på tide å legge inn nok ett resultat av Overn Design i dette celebre selskap av eiere.
    Seas E'clat som de er døpt er slanke høyreiste og smekre damer, som skinner sammen med sine fyldigere "Tilslørte Totentwins".
    Byggetråd: Seas E'clat

    Eclat.jpg
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.209
    Antall liker
    22.930
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Selv om inselwind har bygget mange flotte kreasjonene, så bygger han "sorte og stygge bokser" også hvis noen måtte lure på det :unsure: ;) 😅. Han har bygget subbene i hjemmekinoen min og selv om de ikke er like pene som resten av høyttalerne i tråden, så ble de bygget akkurat som jeg bestilte dem og med upåklagelig kvalitet (y) :)

    1A0ACAC8-B8ED-4D41-BAA2-E08E4A1FB33C.jpeg
    1FC92F4E-5D6F-4BD0-9539-E590946A4AC8.jpeg
    FCA3FEA5-EED6-48D6-9E01-2DDFD526769C.jpeg
    30EB2881-8438-4C27-8A94-8A153F3CEB9B.jpeg
     

    JonasH

    Naturlig nysgjerrig
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    1.008
    Antall liker
    2.051
    Sted
    Nord Trøndelag
    Torget vurderinger
    15
    Selv om inselwind har bygget mange flotte kreasjonene, så bygger han "sorte og stygge bokser" også hvis noen måtte lure på det :unsure: ;) 😅. Han har bygget subbene i hjemmekinoen min og selv om de ikke er like pene som resten av høyttalerne i tråden, så ble de bygget akkurat som jeg bestilte dem og med upåklagelig kvalitet (y) :)
    Er helt rått det rommet ditt!
    Låter vel deretter også tenker jeg:cool:

    Jonas
     

    inselwind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    1.972
    Antall liker
    10.693
    Sted
    Toten
    Torget vurderinger
    11
    Selv om inselwind har bygget mange flotte kreasjonene, så bygger han "sorte og stygge bokser" også hvis noen måtte lure på det :unsure: ;) 😅. Han har bygget subbene i hjemmekinoen min og selv om de ikke er like pene som resten av høyttalerne i tråden, så ble de bygget akkurat som jeg bestilte dem og med upåklagelig kvalitet (y) :)

    Vis vedlegget 1009167 Vis vedlegget 1009168 Vis vedlegget 1009169 Vis vedlegget 1009170
    Styggpene eller dritfine🤔😎, kjært barn har mange navn. -Råtøffe er de åkkensom! Tror ikke det finnes så mange her inne som har 8 stk BMS 18n862 stablet pent oppå hverandre.
    I sommer har jeg virkelig lyst til å besøke denne kar'n.🎵🎶
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.209
    Antall liker
    22.930
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Styggpene eller dritfine🤔😎, kjært barn har mange navn. -Råtøffe er de åkkensom! Tror ikke det finnes så mange her inne som har 8 stk BMS 18n862 stablet pent oppå hverandre.
    I sommer har jeg virkelig lyst til å besøke denne kar'n.🎵🎶
    Ja du må bare komme! Det kan jo hende at du overbeviser meg om at jeg bare MÅ HA nye høyttalere…🤪 😂
     

    setsve

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    02.11.2020
    Innlegg
    99
    Antall liker
    512
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Må melde meg inn i denne eksklusive klubben jeg også. @inselwind og @Snickers-is har stått for utvikling av mine Brits, disse gutta vet hva de gjør. Etter at jeg flyttet til nytt hus, fikk Øyvind oppdraget med å bygge tre subwoofers i samme stil. Britt og hennes brumlende fettere, står i våres stue og blir brukt hver eneste dag.

    Byggetråder:

    https://www.hifisentralen.no/forumet/threads/brits-with-a-twist.106981/
    https://www.hifisentralen.no/forumet/threads/brits-brumlende-fetter.108101/

    IMG_0293.jpg
    IMG_0294.jpg
    IMG_0295.jpg
    IMG_0297.jpg
     

    lassemann

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Innlegg
    2.947
    Antall liker
    4.610
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Hei!
    Får da ikke være noe dårligere jeg heller og melde meg inn i denne eksklusive tråden. Nå har ikke inselwind bygget mine høyttalere, men pusset de opp for meg i fantastisk valnøtt finish. Kvaliteten på jobben han har gjort er fabelaktig god. Bedre håndtverkere skal man lete lenge etter i kongeriket. Høyttalere bygget jeg selv for 20 år siden og står ikke tilbake for noen lignende høyttalere i dag. Derfor har jeg heller aldri klart å kvitte meg med de. Uansett, nå har de blitt så fine at de nok blir stående noen år til.

    20240323_104823.JPG

    20240323_104846.JPG

    Edit; et bilde av føttene også 😊
    20240326_101018.JPG


    Påskehilsen fra lassemann 😊 🐣
     
    Sist redigert:

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.209
    Antall liker
    22.930
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Flott initiativ å lage en egen vennetråd for Overn Design! Jeg har på følelsen at det kommer flere til her etterhvert 😊
     

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.019
    Antall liker
    2.109
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Vet ikke om jeg skal legge inn bilde av stereobenken, for den er jo Saurdesign :), i all sin enkelthet. Men @inselwind har skjært og limt sammen saken. Med meg som håndlanger.
     

    inselwind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    1.972
    Antall liker
    10.693
    Sted
    Toten
    Torget vurderinger
    11
    Denne artikkelen om ØO' s Fantorang fra StereoPluss hører hjemme her:
    20231214_165937.jpg
    20231212_113800.jpg
    20231208_132705.jpg

    Nå også med valnøtt omramming og uthevet baffel i gjennomfarget blå mdf😎.. Disse blir hentet av en spent Bergenser om ikke så lenge🎵🎶👍
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn