Diverse Overprising av brukt stereoutstyr?

tigerw97

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.02.2012
Innlegg
260
Antall liker
393
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
5
25 000,- bare....for NAD 218, NAD 114 og et par eldre kasser merket med Cerwin Vega.... finn.no
 

Phonic

Medlem
Ble medlem
27.02.2009
Innlegg
37
Antall liker
4
Bruktpriser varierer, å irritere seg over dette må være en slitsom øvelse :) Det er da ingen faste regler for prissetting, men heller en vurdering av selger, samt selgers trang til å kvitte seg som spiller inn her.

Jeg ser flere aktører som helt klart driver butikk og de er litt morsomme å følge. De priser seg som regel greit, men senker prisen relativt raskt hvis det ikke er respons.

De som ikke har kjøpt nytt, men heller selger før de skal oppgradere har vel en bedre posisjon i prisforhandlinger. Jeg er der. Har lagt ut 2 par med høytalere for salg, ønsker å beholde det ene paret frem til endelig oppgradering, men har ikke dårlig tid. Sitter og koser meg med å lytte frem og tilbake. Den ene dagen er jeg mest klar for å selge det ene paret, den andre dagen låter de andre best :) Jeg koser meg frem til en glad neste-eier dukker opp :)

Prisen er jeg heller ikke 100% sikekr på er riktig, men ett sted på veien må vel jeg også se på prisen hvis det er det ikke kommer en glad laks å prøvelytter og blir overbevist. Høsten og vinteren er rett rundt hjørnet da er det altid mer å velge mellom og flere som har lagt bort badebuksen og spart opp litt penger etter ferien.

God sommer :)
 

Phonic

Medlem
Ble medlem
27.02.2009
Innlegg
37
Antall liker
4
Likte for øvrig han som gjorde en avtale med meg på et par Elac. Prisen var satt, og jeg satte meg i bilen for å hente. Ringte fyren fra bilen for å melde at jeg var på vei. Da gikk prisen plutslig opp og jeg snudde og dro hjem. Slikt går ikke.

Samme gjleder han som kjøpte et av mine par som nå ligger ute. Prisne var avtalt, og henting var avtalt. Fyren dukket ikke opp og svarer ikke på pm. Det går heller ikke.

Mange rare folk der ute :)
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.350
Torget vurderinger
1
Det kalles kalde føtter der jeg kommer fra, Phonic..irriterende men det skjer..har selv betalt- og tapt- en Audiolab 8000PPA RIAA..
 

Cobra2

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2003
Innlegg
4.981
Antall liker
1.055
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
75
25 000,- bare....for NAD 218, NAD 114 og et par eldre kasser merket med Cerwin Vega.... finn.no
Et oppsett bygget med PA-elementer...ikke billig "hifi"-serie. Har fått dette demonstrert i STORT lokale, (over par hundre kvadrat, med 6m+ takhøyde),
-har ennå ikke hørt tilsvarende lyd fra noe "klubb/disco"-anlegg, og hadde nok trøkk til å få naboklager fra noen hundre meter bortenfor...(med lukkede dører).
18" stroker-elementene i riktig kasse er magisk ;-)
MEN, det er ikke "hifi"...
 

Bartesam

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2002
Innlegg
12.051
Antall liker
12.129
Sted
Hus
Alt for dyrt dette selv om det er NOS høyttalere. Mangler hele den nederste oktaven i bassområdet oxo. :eek:
 

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
56.259
Antall liker
105.667
Torget vurderinger
23
Alt for dyrt dette selv om det er NOS høyttalere. Mangler hele den nederste oktaven i bassområdet oxo. :eek:
Jeg eide et slikt par i '79 - ca. fem timer. Det holdt. Tror de kostet rundt 4k nye.
 

Fjernis 2.0

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.02.2015
Innlegg
2.954
Antall liker
316
Siden jeg er inne på denne tråden så tenkte jeg å spørre om det jeg skal selge er for dyrt, vet at det finnes en tråd hvor man kan spørre om pris:

Skal selge samlet:

Dali Helicon 800 MKII
Dali helicon senter MKII
MBL7008 Integrertforsterker
2 stk Velvodyne spl 1000 r

Veiledende pris på dette var: 176 000,-, tenkte å selge det for 60 000,-

Senteren er ikke brukt og subwooferne er nesten ikke brukt, er dette for dyrt?
 

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.131
Antall liker
5.024
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
28
Det ser ut til at du taper mye penger. Det er kanskje ikke helt riktig? Men taper gjør du sikkeret.
En kompis som bor "på andre siden" sier at brukt HiFi utstyr er veldig lavt priset i Norge.
 

tigerw97

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.02.2012
Innlegg
260
Antall liker
393
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
5
Alt for dyrt dette selv om det er NOS høyttalere. Mangler hele den nederste oktaven i bassområdet oxo. :eek:
Jeg eide et slikt par i '79 - ca. fem timer. Det holdt. Tror de kostet rundt 4k nye.
De kostet 3300,- for paret....... justert for konsumprisindeks fra 1977 til 2014 vil dette tilsvare ca 14000,-
Til sammenligning har jeg
Yamaha NS1000M, Mirage M3, Infinity Renaissance 80, DCM Time window 1a som jeg tilsammen har betalt mindre for enn hva han forlanger......
 

Audirvana

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.09.2012
Innlegg
1.478
Antall liker
881
Torget vurderinger
5
Dette er vel noen som har sett seg blind på fantasiprisene LS3/5A kan oppnå på ebay, tenker jeg? Små asiater, i små leiligheter er helt på tuppa etter slike høyttalere, og betaler nesten hva som helst. Det er mange samlere.

Jeg har eid flere par LS3/5A selv, og kan bekrefte at det er strålende høyttalere på små flater - selv sammenlignet med moderne konstruksjoner.
 

rorres

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.04.2006
Innlegg
1.456
Antall liker
1.545
Torget vurderinger
29
Siden jeg er inne på denne tråden så tenkte jeg å spørre om det jeg skal selge er for dyrt, vet at det finnes en tråd hvor man kan spørre om pris:

Skal selge samlet:

Dali Helicon 800 MKII
Dali helicon senter MKII
MBL7008 Integrertforsterker
2 stk Velvodyne spl 1000 r

Veiledende pris på dette var: 176 000,-, tenkte å selge det for 60 000,-

Senteren er ikke brukt og subwooferne er nesten ikke brukt, er dette for dyrt?
Ville vurdert sterkt å dele opp salget!!
Jeg mener det er mer å hente da!
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Alt for dyrt dette selv om det er NOS høyttalere. Mangler hele den nederste oktaven i bassområdet oxo. :eek:
Jeg eide et slikt par i '79 - ca. fem timer. Det holdt. Tror de kostet rundt 4k nye.
Du må jo skjønne at de ikke var innspilt etter så kort tid. Gi dem et par-tre måneder med radioen på, så får du all dynamikken du kan ønske deg, og jaffal tre ekstra oktaver i bassen.
 

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Innlegg
5.334
Antall liker
3.456
Torget vurderinger
49
Alt for dyrt dette selv om det er NOS høyttalere. Mangler hele den nederste oktaven i bassområdet oxo. :eek:
Jeg eide et slikt par i '79 - ca. fem timer. Det holdt. Tror de kostet rundt 4k nye.
Du må jo skjønne at de ikke var innspilt etter så kort tid. Gi dem et par-tre måneder med radioen på, så får du all dynamikken du kan ønske deg, og jaffal tre ekstra oktaver i bassen.
Rookie mistake ? ;)
Hadde vært morsomt og høre hva det ble istedenfor:rolleyes:
 

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Innlegg
5.334
Antall liker
3.456
Torget vurderinger
49
Prøvde selv og selge mine veldig fine Rogers Ls 3/5A for 5k her på sentralen uten napp, så 22k er fantasipris.
Skal du ha 10k+ må de på Ebay.
Tenkte de kunne være kule og ha hvis jeg realiserer planen, og innreder et rom i typisk 60/70 talls stil, med teak møbler og askebeger på bordet 8)
 

POB

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.09.2003
Innlegg
2.996
Antall liker
2.949
Sted
Kulturhovedstaden
Torget vurderinger
31
Prøvde selv og selge mine veldig fine Rogers Ls 3/5A for 5k her på sentralen uten napp, så 22k er fantasipris.
Skal du ha 10k+ må de på Ebay.
Tenkte de kunne være kule og ha hvis jeg realiserer planen, og innreder et rom i typisk 60/70 talls stil, med teak møbler og askebeger på bordet 8)
Noe ala dette kanskje ?
Mye stilig tapet på den tida.

 

Kabeldragern

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.01.2003
Innlegg
4.315
Antall liker
1.176
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
1
Kjøpte ett par Rogers LS3/5A her på sentralen for noen måneder siden. De var original og uåpnet, men hadde vært hvitmalt. Det kan så vidt ses enkelte steder. 5K. Mitt 3. par. Spiller fantastisk i små rom. Glimrende hyttehøyttaler! :)
Blir aldri solgt.
Dette blir arvegods til ungene - en hver! ;-)
Men 22.000,- da gitt?
 

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Innlegg
5.334
Antall liker
3.456
Torget vurderinger
49
Lige stilen POB 8)
Hadde nok blitt mindre "skrot", men digger gamle teak møbler.
Slik som på nedeste bildet er helt perfekt, selv den ovnen vekket gamle minner.
Brukte en litt større versjon til hårføner i ungdommen (80tallet) da det gjaldt og få mest mulig volum på det lange håret ;D
 
  • Liker
Reaksjoner: POB

hifiguru

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.07.2002
Innlegg
5.715
Antall liker
1.259
Sted
Porsgrunn
Torget vurderinger
1
Solgte mine slitte 15ohm ls3/5a for 1500 :) noen år siden da....
 

Vidar Øierås

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.01.2003
Innlegg
3.202
Antall liker
341
Prøvde selv og selge mine veldig fine Rogers Ls 3/5A for 5k her på sentralen uten napp, så 22k er fantasipris.
Skal du ha 10k+ må de på Ebay.
Tenkte de kunne være kule og ha hvis jeg realiserer planen, og innreder et rom i typisk 60/70 talls stil, med teak møbler og askebeger på bordet 8)
Får man kjøpt kunstige sneiper? Da ser det bra ut men slipper den sure lukta :)

Vidar
 

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Innlegg
7.813
Antall liker
2.736
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Prøvde selv og selge mine veldig fine Rogers Ls 3/5A for 5k her på sentralen uten napp, så 22k er fantasipris.
Skal du ha 10k+ må de på Ebay.
Tenkte de kunne være kule og ha hvis jeg realiserer planen, og innreder et rom i typisk 60/70 talls stil, med teak møbler og askebeger på bordet 8)
Får man kjøpt kunstige sneiper? Da ser det bra ut men slipper den sure lukta :)

Vidar
Hehe. Må man ha noe oppi askebegeret da? Kjøp i så fall en kul sigar, og la den ligge der. Utent.
 

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Innlegg
5.334
Antall liker
3.456
Torget vurderinger
49
Det blir ikke autentisk 60/70 talls uten røykelukta, ellers har vi jo frisk furulukt på sprayboks som vel ble flittig brukt på den tida:rolleyes:

Men, nei, jeg hadde ikke brukt askebegeret.

Nå sklir tråden litt ut, som de fleste andre tråder....
Heldigvis er det aldri noen som irriterer seg over det :cool:
 

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Innlegg
10.386
Antall liker
6.103
Sted
Holmestrand
Alt for dyrt dette selv om det er NOS høyttalere. Mangler hele den nederste oktaven i bassområdet oxo. :eek:
Jeg eide et slikt par i '79 - ca. fem timer. Det holdt. Tror de kostet rundt 4k nye.
Tror prisen var ca 4, ja.
Jeg kjøpte mine i -78, de står dag ved PC-en. Kommer aldri til å selge dem, men i dag finnes det bedre alternativer til en langt hyggeligere pris enn 22.000. Det er jo totalt useriøst!
 

grammofon

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.02.2011
Innlegg
5.646
Antall liker
2.853
Sted
Bærum
Alt for dyrt dette selv om det er NOS høyttalere. Mangler hele den nederste oktaven i bassområdet oxo. :eek:
Jeg eide et slikt par i '79 - ca. fem timer. Det holdt. Tror de kostet rundt 4k nye.
Tror prisen var ca 4, ja.
Jeg kjøpte mine i -78, de står dag ved PC-en. Kommer aldri til å selge dem, men i dag finnes det bedre alternativer til en langt hyggeligere pris enn 22.000. Det er jo totalt useriøst!
Det jeg er mest imponert over er hvordan Sluket greide å kvitte seg med dem etter 5 timer. Ble de butikkjøpt, var vel sjappa nesten stengt da de 5 timene var gått. Må evt ha kjøpt dem om formiddagen, rast hjem for å koble dem til, hørt på i 5 minutter for deretter å pakke dem inn igjen og returnere dem til sjappa - dersom de ikke da havnet på fyllinga.


Kanskje det er Slukets gamle par som selges nå?? Kun to tidligere eiere og greier..... :)
 

akkkkkar

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.05.2015
Innlegg
108
Antall liker
49
Sted
Sandefjord
Vi som vil ha lavere priser på hi-fi kan glede oss vilt i tiden som kommer. Økonomien i Norge nærmer seg europeisk nivå, arbeidsledigheten likeså. Hvorfor har Rogaland norgesrekorden på antall fritidsbåter til salgs på Finn.no? Om et halvt år er hele det forgjeldede (størst privat gjeldsgrad i verden) landet gått i skyttergravene, og det er 1987 igjen.

Da blir det hyggelige priser her på Hifisentralen. Jeg lover.
 
  • Liker
Reaksjoner: 666

Bartesam

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2002
Innlegg
12.051
Antall liker
12.129
Sted
Hus
Bekymrer ikke meg. Skylder ikke all verden, og biler og båt er nedbetalt. Samme med stereoen. Bare huset igjen :)
 

evhvis

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.04.2009
Innlegg
780
Antall liker
641
Sted
Grimstad
Torget vurderinger
14
Vi som vil ha lavere priser på hi-fi kan glede oss vilt i tiden som kommer. Økonomien i Norge nærmer seg europeisk nivå, arbeidsledigheten likeså. Hvorfor har Rogaland norgesrekorden på antall fritidsbåter til salgs på Finn.no? Om et halvt år er hele det forgjeldede (størst privat gjeldsgrad i verden) landet gått i skyttergravene, og det er 1987 igjen.

Da blir det hyggelige priser her på Hifisentralen. Jeg lover.
Og veldig lite spennede til salgs, da de som har det gromme utstyret man evt. måtte ha lyst på, ikke har råd til å oppgradere. Hjelper heller ikke at krona har falt da en del ting man hadde planer om å skaffe plutselig har blitt så mye dyrere at noe må utgå, dermed så blir det mindre utstyr på bruktbørsen.
 

Pittar

Hi-Fi interessert
Ble medlem
06.03.2006
Innlegg
91
Antall liker
35
Torget vurderinger
6
akkkkkkkkar, du gleder deg til arbeidsledigheten blir høyere så du kan få kjøpt billig hifi ?

Tåpelig utsagn er min mening.

Pittar

Vi som vil ha lavere priser på hi-fi kan glede oss vilt i tiden som kommer. Økonomien i Norge nærmer seg europeisk nivå, arbeidsledigheten likeså. Hvorfor har Rogaland norgesrekorden på antall fritidsbåter til salgs på Finn.no? Om et halvt år er hele det forgjeldede (størst privat gjeldsgrad i verden) landet gått i skyttergravene, og det er 1987 igjen.

Da blir det hyggelige priser her på Hifisentralen. Jeg lover.[/QUOTE]
 

Pittar

Hi-Fi interessert
Ble medlem
06.03.2006
Innlegg
91
Antall liker
35
Torget vurderinger
6
Så ikke ironien i dette med første øyekast.

For meg virker det som om Hifisentralen er infiltrert av personer som aldri kan få det billig nok...
legg ut en annonse så er det de samme gnagerne som vil kjøpe, har tusen kroner og vil bytte med bestemor, gammelt Hegel utstyr osv...

Pittar
 

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Innlegg
14.353
Antall liker
11.312
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Mange av oss liker å kjøpe billig brukt, men lave priser hjelper ikke så mye hvis man har noe man vil bli kvitt samtidig. Hvis man skal opp på high-end for første gang eller oppgradere vesentlig er det selvfølgelig penger å spare når bruktprisene blir lave.
De beste kjøpene gjør man hvis man kommer over en stakkar som bare er nødt til å selge, på grunn av økonomiske problemer. Da kan man gjerne prute litt ekstra også. Personlig syns jeg ikke slikt føles som god handel, da jeg har vært i den situasjonen selv en gang og husker hvordan det føles.

Nå har norsk økonomi vært overopphetet en stund pga høy oljepris, og en viss nedkjøling kan vi ha godt av. Men ikke for å få kjøpe billig hifi av folk i trøbbel.
 

Pommeroy

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.05.2012
Innlegg
789
Antall liker
353
Prøvde selv og selge mine veldig fine Rogers Ls 3/5A for 5k her på sentralen uten napp, så 22k er fantasipris.
Skal du ha 10k+ må de på Ebay.
Tenkte de kunne være kule og ha hvis jeg realiserer planen, og innreder et rom i typisk 60/70 talls stil, med teak møbler og askebeger på bordet 8)
Får man kjøpt kunstige sneiper? Da ser det bra ut men slipper den sure lukta :)

Vidar
Hehe. Må man ha noe oppi askebegeret da? Kjøp i så fall en kul sigar, og la den ligge der. Utent.
Hva med en vaskeekte lakrispipe. :D

lakrispipe.jpg
 
Topp Bunn