OVK: London Musicmania 2013

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.892
    Antall liker
    26.718
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Fly booket ut tors 07.20 hjem søn 11.15 Norwegian/Gatwick.
    Dumbo sitter på samme fly som dere over, mens jeg flyr med SAS rundt samme tida. Første mann til pubene..... ;)
    Dem er litt trege med åpnings tider til pubene:p Dumbo skall jeg få øye på! Kanske vi blir fler på samme fly skall finne det ut i kveld hos Grumpy, isf kommer vi rimligt undan med Gatwick expr's gruppe rabatt.
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.892
    Antall liker
    26.718
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Da har alle kommit hjem fra årets musicmania i London med kofferter med fulle med vinyl!

    Her er en reise skildring fra Egil (erlandsen)
    På London-raid med OVK
    Nok en gang tok en gjeng entusiaster fra OVK turen til London og den enorme musikkmessen MusicMania. Og som vanlig ble det noen styggtunge kofferter på returen!
    Det begynte ikke så bra, da det viste seg at Imperial War Museum var delvis stengt på grunn av oppussing. De historieinteresserte blant oss fikk seg dermed en nedtur allerede første dag. Fredagens vinylmarked på Spitalfields Market var helt utenom programmet flyttet til uka etter. Et nytt tilbakeslag, altså.
    Men det skal mer til for å knekke OVK-ere på tur! Plasteret på såret ble vinylsjapper med godt utvalg og behagelige priser i Islington, Camden og naturligvis Berwick St. i Soho. erlandsen veide inn fire kilo vinyl allerede før messestart lørdag, mens cash.se, Bartesam og Elmer Midd gikk etter de utvalgte – og langt dyrere godbitene. Her var førstepressinger og spesialutgaver prioritert.
    Music Mania på Earl’s Court Olympia lørdag og søndag var tross alt hovedmålet med reisen, og gutta stilte nybarberte og pene i tøyet ved åpning. Her var det bare å bunkre. Alt fra fire for ti pund til 600-punds singler og Electric Ladyland i strøken utgave til 900 britiske gærninger. Med en pundkurs over ti kroner kunne dette lett bli kostbart, og det ble det. Men pytt – er det ikke dette vi lever for?
    Når det i tillegg ble spist noen utmerkede måltider og drukket noen like utmerkede glass, var alt som det skulle. cash.se, Bartesam og Elmer Midd returnerte allerede søndag morgen, mens erlandsen holdt ut London-tåka (nå i overført betydning) helt til mandag kveld. Hvem vil bli med neste gang??

    Meget godt sammenfattet:) Kan bare tillegge att vi hade en meget hyggelig Fredag kveld på Noor Jahan der også Eros og hans kamrat Dumbo blev med oss.

    Here we go
    DSC_0494.jpg


    Going underground
    DSC_0493.jpg


    Blev litt betenkt når Elmer bestillte vann på puben:p
    DSC_0495.jpg


    Heldigvis forendret det seg fort, Ser mye bedre ut her!
    DSC_0496.jpg


    Vi skulle videre til Imperial war museum
    DSC_0497.jpg


    En imponerende byggning som man møter
    DSC_0498.jpg


    DSC_0501.jpg


    Nu var det uppusing på gang så hoved hallen med mye krigs maskiner kunne ikke ses nå, men vi tok en runde på div utstillinger. Om Nazismen og holocaust er sterke saker.
    DSC_0504.jpg


    Modell fra Auschwitz
    DSC_0505.jpg


    Etterpå blev det en promenad fra sør siden av themsen og over Blackfriar bridge til en meget hyggelig pub, The blackfriar.
    DSC_0506.jpg


    Siden genom streets of London opp til norske gate i full jule pryd
    DSC_0509.jpg


    I ett side sprang kan man besøke minnes merket til bowie's Ziggy stardust
    DSC_0511.jpg


    DSC_0513.JPG


    Vid nabo puben til hotellet blev det tatt noen pint's
    DSC_0516.jpg


    Iron Maiden ale'n gikk rett hjem:cool:
    DSC_0518.jpg


    På Fredag morgen var Egil på plass etter og fått kjørt gratis med SAS:rolleyes: Från våres base gikk turen til Spitafield Market
    DSC_0545.jpg


    når vi kom til Spit Mar så hade de ellers så korrekte Britter rotet med datoer og holdt vinyl messe forrige helg, og nå var det nån&%¤#" textil marked:p
    Gode råd var dyre nå om det skulle bli nån plate kjøp på oss idag! La om kursen og tok gjengen med opp til Islington/Essex road! noen andre kjente hade gjort det samme.
    DSC_0520.jpg


    Når vi fyllt poser derfra var det dags og sitte ner og studere nærmere, antingen er vi tidl ute eller er dem seine og få opp dørene, samme sak skjedde på Torsdag:rolleyes:
    DSC_0524.jpg


    Som sagt to kjente karer kom strax etterpå
    DSC_0533.jpg


    DSC_0534.jpg


    videre ner til sentrum igen og en lunch
    DSC_0537.jpg


    Deretter ut i gatene igen og Berwick street. Bartis handlet så det luktet svidd på alle plasser:cool:
    DSC_0538.jpg


    Lørdagen var satt av til plate messen
    DSC_0546.jpg


    Seriøse kjøpere stiller tidl
    DSC_0550.jpg


    Infra søk moduset etter vinyl er satt på
    DSC_0551.jpg


    Kommer mere.....
     
    Sist redigert:

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.642
    Antall liker
    15.510
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Pøs på sweedisjh, med det du har av bilder og kompromitterende stoff.

    Jeg kan fortelle at det har vært ytterst plagsomt å være "hjemmesitter" i år. Det skjer neppe én gang til :)

    Morsomt å se at Eros ikke har endret the anonymous style en pøkk. -Like billedskjønn som alltid! Erlandsens blikkfangende, tannkremreklamerende og smittende GGG (gladguttglis), Elmer Midd som støtter seg til øl'en slik jeg har sett før og Bartesam som har drap i blikket for å snappe nettopp den ene skiva med det eneste rette katalognummeret, mens Dumbo nok engang unngår å bli avbildet uten en 7" innenfor halvsekundet av en rekkevidde. Herlig!

    Gi gass på mer sweedisjch.... BRA DETTE!
     
    Sist redigert:

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.892
    Antall liker
    26.718
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    En trad som kommer for og bli er lunch med vinyl lytting! Som Dumbo sa! det er bare østeropeere som jobber på puben nå, og dem bryr seg ikke! dessverre kan ikke flere av dem tappe opp en Guinness ordentligt :p

    DSC_0561.jpg


    DSC_0566.jpg


    Mye som skulle granskes, Bartis har koll på matrise nr som ingen annen!!!
    DSC_0569.jpg


    DSC_0568.jpg


    Ett kapitel for seg selv! burde vært skrevet om Eros og Dumbo sin fremferd blandt dems interesse og lete/kjøpe singler!!!
    DSC_0563.jpg


    For de fleste ville en decimal ett sted her vært en ok pris!
    DSC_0565.jpg


    Takk for en meget hyggelig tur i år igen:) Jeg gjør det om igen neste år;)
     
    Sist redigert:

    roger

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Innlegg
    1.578
    Antall liker
    471
    Sted
    Nøtterøy
    Hyggelig å se at OVK også var der. Jeg traff dere dessverre ikke. Jeg var der en tur på lørdag ifbm et besøk til en nevø som bor i London. Fikk med meg noen LP'er, men synes prisene var høye på det jeg var ineressert i (Zappa 1. utgaver). Prisene er derimot hyggelige på godt øl ;).
    R
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.892
    Antall liker
    26.718
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Hyggelig å se at OVK også var der. Jeg traff dere dessverre ikke. Jeg var der en tur på lørdag ifbm et besøk til en nevø som bor i London. Fikk med meg noen LP'er, men synes prisene var høye på det jeg var ineressert i (Zappa 1. utgaver). Prisene er derimot hyggelige på godt øl ;).
    R
    Det var då synd vi ikke sprang på varandra på messen roger! Hornalliansen er vel representative i OVK også.
    Enig med deg att priser i visse tilfeller er kunstligt høye! men det finns nog kjøper i disse fall også. Russere! Men leter man så finner man også fine ting til bra priser, selgere prutet også selve, før man rakk og si noe.
    3plater (1a press)som blev med hjem som jeg var extra fornøyd med var disse, 40£ sammen. Bare Neil Young "On the Beach" går vanligtvis for den summen alene!
    Peter Green "in the skies" var en sån der ouppdaget juvel for meg! sånt man får tips om fra andre Ovk- medl:)
    DSC_0641.jpg
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    moro å se bilder ifra forrige helg, ønsker meg tilbake allerede. Med tanke på tempo i baderomsoppussinga hjemme tror jeg sannelig dagbøtene skal gå med til å finansiere en aldri så liten tur tilbake på vårparten, og en av 1-dags messene på samme sted.

    For min del var årets messe vellykket og bedre enn i fjor. Faktisk en smule forberedt med en liten wantlist med LPer på drøye 200 i tallet, og singler taes som alltid på sparket. Hadde radaren skrudd på max fra første skritt innafor og første selgeren jeg så var en 65-årig engelskmann jeg vet er vel verdt å bruke tid på å bla igjennom de usorterte singelkassene til. Stod der skulder i skulder med Mike fra California som jeg også vet bruker å ha noen hi-end singler til salgs, ooooooohhhh yessssss he did!! Der røyk halve budsjettet før klokka 0900 gitt. Etter flying start på dagen, måtte strategien revurderes og et lavere gir for ikke de dyreste LP-ønskene denne gang. :rolleyes: Mange stands jeg ikke var innom i år, må spare noe til neste gang, men var ihvertfall en kjapp tur innom på søndag før de stengte og rasket med meg et 20-talls LPer (inkludert 7 fra lista) på en knapp time.

    At ting koster er ingen overraskelse, men muligheten for å finne "riktige" pressinger er større, og de LPene jeg kjøpte mener jeg var gjennomsnitlig hyggelig priset, og tidvis sjelden å finne her hjemme på berget.

    Turen som sådan var veldig allright, la det bli en årlig tradisjon. Nytt hyggelig bekjentskap var Bartesam, som skal sies å ha rimelig stålkontroll på pressinger, katalognumre etc. Moro! tydeligvis fra samme nerdeplanet som min kompis Dumbo. ;) Litt misunnelig på godkjøpet ditt av The Who - "A Quick One" :)

    Takk for selskapet boys!

    og med disse ord fra min "score of the week";
    If you think I'm really bad, take a look into my melted plastic brain, and run your fingers down my nerves, until you meet my soul..."


     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.892
    Antall liker
    26.718
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Du får kompletere med litt flere bilder senere Eros, Godt skrevet ellers:) Tar nog en endagers messe på vårkanten jeg også, for lenge og vente til November igen:eek:
     

    Dumbo45

    Medlem
    Ble medlem
    09.03.2011
    Innlegg
    18
    Antall liker
    12
    Sett på maken, jammen klarte jeg å logge inn og....

    Takk for en fjong tur! Får fortsatt litt angst angående pengebruken, men i disse juletider finnes det jo mye flott innen selv-medisinering. Morsomt Morsomt å møte en felles matrix-nummer entusiast! Som vanlig var meningen å ta mye bilder, som vanlig ble det ingenting av. Nesten

    Ingen masurka utan gurka!

    581535_10152045649890631_1769723038_n.jpg


    Til og med jeg kjøpte et par av disse rare, store tingene som går mye saktere enn singler. Måtte ha litt fludium til hjelp for å komme gjennom noe som varer så lenge..

    1459731_10152045649750631_865440141_n.jpg


    Messens høydepunkt for meg var utvilsomt denne. En strøken kopi. For å sitere en strofe fra singelen: I am, your backdoor man. Old men don't know it, little girls understand (ej, jada...)

    1441585_10152023825045631_729605353_n.jpg


    Hotell rommet var som vanlig omgjort til lytterom efter en lang dag i Londons gater. Og endeløse t-bane strekk....glad jeg dro en dag før Eros så jeg slapp å rydde opp.

    1451535_10152045650010631_1477854964_n.jpg


    Hjemme ventet denne på far og de små vinyl barna. Godt med en vask efter en lang flytur!

    971374_10151644433640631_2048931718_n.jpg


    Så men svi venter på nissen og neste års messe-morro. Pardy-hardy!

    17741_10151787267210631_912507797_n.jpg
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.527
    Antall liker
    102.867
    Torget vurderinger
    23
    Den siste illustrasjonen hører kanskje også hjemme i "vinylvask" tråden..?? ;) Ser ut som dere hadde det bra gøy, ja.

    vinylvask.jpg
     

    Bulter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2003
    Innlegg
    1.663
    Antall liker
    3.090
    Analog Planet og Mike Fremer har vært i Utrecht i Nederland – som vi også snakket om som et alternativ eller supplement til London. Rapport her, og et foto som sier noe om dimensjonene:

    platenbeurs-nov-2012.jpg
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.642
    Antall liker
    15.510
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Takk skal du ha erlandsen!!! Der røyk jeg på boka "Passion For Vinyl" :mad:

    Ellers er det vel slik at man neppe er rettskaffen vinylfreak før man har:
    1. høstet inn og besitter minst én mint inngangsbillett fra Utrecht
    2. dokumentert en medbrakt vintage-trillebag på stålfelgen.

    Jeg går for en freak-out-tour til Utrecht ved passede anledning. Det tror jeg vil kunne bli en opplevelse - nesten på høyde med London-trippene, antakeligvis.
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.892
    Antall liker
    26.718
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Morro att du bidrar med reise-stoff her Dumbo! Turene hade ikke vært dem samme uten att vi sammenstråler med dere:)
     

    Bartesam

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2002
    Innlegg
    11.982
    Antall liker
    11.844
    Sted
    Hus
    Du hadde rett angående landskoden i Norge på Polygrampressinger. Den er 710, og ikke 720 som jeg hevdet :)

    Sett på maken, jammen klarte jeg å logge inn og....

    Takk for en fjong tur! Får fortsatt litt angst angående pengebruken, men i disse juletider finnes det jo mye flott innen selv-medisinering. Morsomt Morsomt å møte en felles matrix-nummer entusiast! Som vanlig var meningen å ta mye bilder, som vanlig ble det ingenting av.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Godt å se flere enn meg som bruker sånn omtrent det samme vokabularet til å beskrive vin. Skitgod!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn