På besøk hos hifipuristen

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• hifipuristen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Antall liker
    3.330
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1

hifipuristen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Antall liker
    3.330
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Hei igjen alle venner

Da har jeg endelig fått vært på besøk på HifiHub.(ikke the Hub)😄
    Jeg har sett endel bilder derfra,og vært skeptisk til hvordan det vil låte der.
    Den gamle erverdige opprinnelig tømmervillaen på Jessheim har ingen form
    for akustikktiltak.Kan det låte bra da?
    Etter et lengere besøk kan jeg svare ja. I hvertfall i Super Highend rommet i 1. etg.
    Gamle trebygninger og tømmer bygninger i særdeleshet har jeg god erfaring med akustikk.
    Helt til man spiller veeldig høyt med større bassystemer. Da beveger hele huset seg,og det høres.
    Nå spiller de ikke så høyt på HifiHub.
    I highend rommet spillte de på Gryphon høyttalere(idag), Gryphon pre+Power toppmodellen selvsagt, snurre fra Acoustic Signature
    (Invictus Jr.),Riaa fra Burmester toppmodellen selvsagt og digitalrigg fra MSBTechnology pt.deres toppmodell med render som streamer.
    Mao. utstyr helt i toppen på hva som finnes i verden.
    De hadde også et par anlegg i tillegg i samme rom.
    Kan med en gang fortelle dere at dette systemet alene er virkelig turen verdt opp til HifiHub på Jessheim.
    Sønnen til Rune Skov på 20 sommere demonstrerte på en flott måte hva dette super systemet er kapabel
    til. Jeg fikk dessverre ikke hørt analogriggen,men digitalt var det absolutt meget bra.
    Fikk høre Burmester i 2.etg. og det var også absolutt brukbart i hvertfall fra deres platesnurre.
    De hadde mer på tapetet. Danske Audiovektor demonstrerte deres siste kreasjon «Trapez» høyttaleren.
    Hørte dem første gang på Munchenmessa,og det var dessverre skuffende.
    Det var ikke tilfellet her. Her fikk man virkelig hørt om forskjellen i voicing mellom Gryphon og Audiovector.
    Kan bare avsløre at forskjellen er stor. Smak og behag. Kvaliteten på Gryphon høyttalerne var av en annen
    kvalitet og prisklasse.
    Så måtte jeg opp i 2etg. igjen for å høre Rotel Michi serien som har fått et nytt produkt i en ny CD spiller.
    Kjenner veldig godt til Michi serien fra 80 og 90 tallet. Very good value for money var vel nesten slagordet
    dengang. Særlig deres Riaa og passive pre fikk veldig god kritikk dengang.
    For meg ser det virkelig ut til å stemme på dagens Michi serie.
    Det ble spillt på Michi monoblokker,pre med innbygd dac,streamer og cd spiller.
    Tror det var SVS høyttalere vi hørte på, men er ikke helt sikker.
    Først streamet de musikk i alle formater. 192/96 og 16/44.1.
    Etterpå fikk vi høre cd plater,avspillt på deres nye cd spiller.
    Gud bedre hvor mye bedre cd plater låter her,enn streaming uansett format?
    CD låter her mye mer uanstrengt og avslappende enn streamer fra samme firma til samme pris som cd spilleren.
    Jeg har den erfaringen fra mange steder jeg har vært.
    De fleste av mine venner mener streaming er overlegent done right.
    Jeg er ikke like sikker.😉

En stor takk til gutta i HifiHub,og lykke til?
    De har i hverfall satsa.👍

Sist redigert:

ou812rh

HiFi, humle, malt & sykkel
    Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    19.102
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Hyggelig og møte deg hos OHC på fredag og på Hifi Hub i går @hifipuristen (y) Fint å lese dine betraktninger av besøkene og ganske så enig på endel av din beskrivelse. Det var SVS høyttalere de spilte på inne på Michi rommet. Det var overraskende god bassgjengivelse med så store høyttalere inne i det rommet. Husker fra sist gang med samme forsterkeroppsett og KEF at bassen var litt mer problematisk. Hyggelig å bli litt kjent med deg!

hifipuristen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Antall liker
    3.330
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Hyggelig og møte deg hos OHC på fredag og på Hifi Hub i går @hifipuristen (y) Fint å lese dine betraktninger av besøkene og ganske så enig på endel av din beskrivelse. Det var SVS høyttalere de spilte på inne på Michi rommet. Det var overraskende god bassgjengivelse med så store høyttalere inne i det rommet. Husker fra sist gang med samme forsterkeroppsett og KEF at bassen var litt mer problematisk. Hyggelig å bli litt kjent med deg!
    Tusen takk for hyggelig hilsen.😀

Jeg la merke til lua.😅
    Vil nok gjenkjenne deg hvorsomhelst pga.den.
    Hadde vært hyggelig om du tok en tur, så vi kunne bli bedre kjent?
    Vi kan jo sende PM her om telefonnummer og adresse.

Beste hilsner
    puristen

Sevald

Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Antall liker
    20.865
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Hei. Litt nysgjerrig på den flotte Michi Q5 cd spilleren. Dere sammenlignet med streaming og mente cd låt betydelig bedre. Hvis jeg har forstått det rett så har Michi Q5 Roon endpoint. Var den den dere streamet på eller noe annet? Hadde vært veldig interessant om det låt bedre på cd enn streaming på samme enhet😀

hifipuristen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Antall liker
    3.330
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Hei. Litt nysgjerrig på den flotte Michi Q5 cd spilleren. Dere sammenlignet med streaming og mente cd låt betydelig bedre. Hvis jeg har forstått det rett så har Michi Q5 Roon endpoint. Var den den dere streamet på eller noe annet? Hadde vært veldig interessant om det låt bedre på cd enn streaming på samme enhet😀
    Jeg har googlet Michi serien,og finner ikke deres streamer.
    Iflg. norsk importør koster strameren omtrent det samme som den nye CD spilleren . Du har forstått riktig at
    cd spilleren har Roon Endpoint. CD spilleren fungerer som en vnl. cd spiller balansert med innebygd D/A konverter.
    Det er innganger og utganger bak direkte koblet til den innebygde D/A konverteren som da kan behandle opptil 32/768 Khz
    Ifbm.streaming,harddisker mm.
    Vi streamet ikke gjenom cd spilleren,men gjennom en dedikert streamer uten innebygd D/A konverter.
    Ved streaming ble det brukt innebygd D/A konverter i preampen.

Kan informere om at CD plater fra mine CD transporter slavet til Dacen via nettverkskabel CAT 6 låter mye bedre enn streaming i mine ører.
    Det låter mye mer uanstrengt og avslappet mao. mye mer likt analogt.🤔

Sist redigert:

Sevald

Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Antall liker
    20.865
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har googlet Michi serien,og finner ikke deres streamer.
    Iflg. norsk importør koster strameren omtrent det samme som den nye CD spilleren . Du har forstått riktig at
    cd spilleren har Roon Endpoint. CD spilleren fungerer som en vnl. cd spiller balansert med innebygd D/A konverter.
    Det er innganger og utganger bak direkte koblet til den innebygde D/A konverteren som da kan behandle opptil 32/768 Khz
    Ifbm.streaming,harddisker mm.
    Vi streamet ikke gjenom cd spilleren,men gjennom en dedikert streamer uten innebygd D/A konverter.
    Ved streaming ble det brukt innebygd D/A konverter i preampen.

Kan informere om at CD plater fra mine CD transporter slavet til Dacen via nettverkskabel CAT 6 låter mye bedre enn streaming i mine ører.
    Det låter mye mer uanstrengt og avslappet mao. mye mer likt analogt.🤔
    Takk for svar😀 Jeg tror ikke Michi har egen streamer, men både pre og de integrerte (X3/X5) tror jeg har Roon endpoint. Synes Q5 virker veldig spennende og jeg vurdere å finne frem cd samlingen igjen😀

hifipuristen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Antall liker
    3.330
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Takk for svar😀 Jeg tror ikke Michi har egen streamer, men både pre og de integrerte (X3/X5) tror jeg har Roon endpoint. Synes Q5 virker veldig spennende og jeg vurdere å finne frem cd samlingen igjen😀
    Det er selvfølgelig mulig at det ikke var en Michi streamer, men den så lik ut som øvrige komponenter,
    og selger fra Erling Neby a/s sa ingenting om at det ikke var Michi.
    Jeg beklager hvis jeg har tatt feil, Sevald.
    Det er vel bare å ringe HifiHub å spørre hvilken streamer som blir brukt i det rommet?🙃

Sevald

Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Antall liker
    20.865
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Det er selvfølgelig mulig at det ikke var en Michi streamer, men den så lik ut som øvrige komponenter,
    og selger fra Erling Neby a/s sa ingenting om at det ikke var Michi.
    Jeg beklager hvis jeg har tatt feil, Sevald.
    Det er vel bare å ringe HifiHub å spørre hvilken streamer som blir brukt i det rommet?🙃
    Neida, de er ikke så farlig. Jeg bare synes det var interessant med din lyttetest mellom streaming og cd😀👍

Armand

Bransjeaktør
    Ble medlem
    13.08.2005
    Antall liker
    7.654
    Sted
    Kongsberg
    Fra et rent teknisk standpunkt burde det ikke være forskjell på CD og streaming. Det er jo bare snakk om en haug med "0" og "1" som skal fraktes fra ett sted til en DA konverter. At det allikevel er forskjell, kan bare bety at:
    1. Kilden ikke er lik. At det som streames ikke har samme kvalitet som dataene på en CD.
    2. At de som lager apparatene ikke klarer å overføre "0" og "1" uten feil fra nettverksdelen av apparatet.
    3. At de ikke klarer å lage en DA konverter som ikke påvirkes av støy fra nettverksdelen av samme apparat.

Personlig synes jeg det er rart at ingeniører i 2024 ikke skal klare punkt 2 og 3. Det burde jo være enkelt med de prisene dette selges for i toppsjiktet. Er det kvaliteten på det som streames som er dårlig?
    Hva er mest sannsynlig?

Powercon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2022
    Antall liker
    1.869
    Sted
    Horten
    Så lenge cd spiller og streamer er begge 100% transparente, så er det kun innbilt forskjell som gjenstår om kildene er like.:cool:

hifipuristen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Antall liker
    3.330
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Fra et rent teknisk standpunkt burde det ikke være forskjell på CD og streaming. Det er jo bare snakk om en haug med "0" og "1" som skal fraktes fra ett sted til en DA konverter. At det allikevel er forskjell, kan bare bety at:
    1. Kilden ikke er lik. At det som streames ikke har samme kvalitet som dataene på en CD.
    2. At de som lager apparatene ikke klarer å overføre "0" og "1" uten feil fra nettverksdelen av apparatet.
    3. At de ikke klarer å lage en DA konverter som ikke påvirkes av støy fra nettverksdelen av samme apparat.

Personlig synes jeg det er rart at ingeniører i 2024 ikke skal klare punkt 2 og 3. Det burde jo være enkelt med de prisene dette selges for i toppsjiktet. Er det kvaliteten på det som streames som er dårlig?
    Hva er mest sannsynlig?
    Hei Armand

I en perfekt verden har du selvfølgelig rett.
    Mange hører ikke forskjell om vi spiller analogt eller digitalt.
    I CD spillerens barndom var dette mediet perfekt, noe man fant ut at ikke helt stemte.
    Kan vel kanskje si det samme om streaming?
    Lytteopplevelser oppleves ofte forskjellig.
    Alt vi ser og hører er subjektivt.
    Det å lytte er som med alt annet her i livet må, trenes på.
    Noen hører bedre enn andre, men det tar tid å lære seg hva en skal lytte etter.
    Her er det trening som gjelder.
    Ellers stoler jeg 100% på dine ingeniør kunnskaper og bruker dem.😄
    Jeg har dessverre ikke kunnskaper nok om det du stiller spørsmål om,
    så der gir jeg meg.🙄

steinost

Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Antall liker
    9.620
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Ja det er jo forskjeller mellom analog og digital som gjøres om til analog.
    Der hersker det vell ingen tvil.

hifipuristen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Antall liker
    3.330
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har en historie om et forsøk som tyske Burmester har gjennomført.
    De lastet ned musikk fra Qubus som de kjøpte,og la det på en harddisk.
    Deretter streamet de samme stykke som de akkurat hadde kjøpt som da var
    100% indentisk som de hadde kjøpt.
    Kobler så harddisken rett på Dacen, og kunne på denne måten høre om det var forskjell.
    Ryktet er at forskjellen var ganske stor.
    I og med at musikk er subjektivt var det ikke mulig å verifisere forskjellen, annet enn med ørene.😄

hifipuristen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Antall liker
    3.330
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Jeg kjenner ikke oppbygningen av Rotel‘s nye Michi CD spiller, men kanskje har de gjort det samme som i mine
    MSB Technology Digital Transporter?
    MSB bruker deres egen forbindelse mellom transport og dac.
    Altså bruker de ikke spdif eller AES/EBU(balansert).
    De bruker deres egen forbindelse som negativt betyr at MSB ikke kan samkjøres med andre merker.
    Det positive er at forbindelsen bruker nettverkskabel CAT 6. Grunnen til akkurat CAT 6 og ikke 7(eller 8 som vel
    enda ikke har blitt en standard? er iflg. MSB blir datastrømmen ikke stabil) Da er vi nede 2% jitter ifht. AES/EBU som er bedre enn spdif.
    I tillegg ligger det i forbindelsen overføring til klokka i dacen.
    I Dacen sitter det faktisk(skryt) «verdens mest nøyaktige klokke for audio»
    Dette betyr at transportene blir slava direkte til dacen.
    I tilegg til dette er ikke transportene «real time».
    Dette betyr at transport nr 1 som ikke har korreksjonskretsløp sjekker sølvplata(kaller det sølvplata fordi den kan også
    avspille DVD R med datafiler opptil 32/384Khz helt til alle data(bit) er funnet.
    Deretter sendes data til en harddisk som igjen sender data videre til dacen.
    Transport nr 2 har feilkorreksjonskrets,men sender alle data til hardisk før det sendes videre til dacen.
    Denne transporten kan avspille CD, SACD, DVD, BluRay og datafiler opp til 24/192Khz.
    Derav ikke «real time» som skrevet tidligere.

Måten å gjøre dette på er jo nesten det samme som å koble harddisken direkte på Dacen?
    Men, bare nesten. Legg merke til at CD transportene er slavet til Dacen med klokka i Dacen.
    Med en utvendig harddisk må Dacen reklokke signalet (datastrømmen) føt det sendes til D/A konvertering.🤔

I og med at Rotel Michi er en 1 boks CD spiller og D/A konverter har de mulighet for å slippe unna spdif og AES/EBU
    og dermed ha mye lavere jitter og kontroll på datastrømmen.

Kan alt dette jeg har skrevet ha noe med at jeg synes/mener at avspilling av sølvplater låter bedre enn streaming?

Jeg aner ikke, men dette kan så absolutt ha noe med dette å gjøre? Tror jeg.😉

torem

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Antall liker
    827
    Hei,
    Jeg var innom Rotel Michi-rommet hos HiFiHub på søndag, og da ble det streamet fra en HiFi Rose -enhet, men via DAC-en i Michi pre. Da var det "rått parti" for CD, men sammenligningen her er nok ikke helt rettferdig, så jeg har en mistanke om at det er greit å la diskusjonen cd vs. streaming ligge litt i alle fall i dette tilfellet.

hifipuristen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Antall liker
    3.330
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Hei,
    Jeg var innom Rotel Michi-rommet hos HiFiHub på søndag, og da ble det streamet fra en HiFi Rose -enhet, men via DAC-en i Michi pre. Da var det "rått parti" for CD, men sammenligningen her er nok ikke helt rettferdig, så jeg har en mistanke om at det er greit å la diskusjonen cd vs. streaming ligge litt i alle fall i dette tilfellet.
    Flott!
    Da var det ikke Michi streamer som tydligvis ikke finnes.👍😄
    Det betyr ikke noe for sammenligningens skyld.
    Godt at du fikk verifisert at det var HiFi Rose sin streamer som ble brukt.
    Den koster uansett omtrent det samme som Michi sin CD/DA spiller.

ou812rh

HiFi, humle, malt & sykkel
    Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    19.102
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    I kveld var @sandecker og meg så heldige å bli invitert til @hifipuristen for en lyttekveld. Jeg hadde rimelige høye forventninger etter å ha sett bilder av oppsettet og pratet litt med Mr. Purist aka Ole=Petter ved et par anledninger. Ikke nok med at vi fikk komme å høre på oppsettet hans, men vi fik også servert nydelig middag bestående av moussaka og tilslørte bondepiker (bærumspiker) til dessert😋 Takk for maten Ole-Petter!

Under middagen så ble vi fortalt litt om Ole-Petters erfaring og tilnærmelse til hobbyen og det var helt klart at her var en mann med lang fartstid og mye kunnskap. En mann med sterke meninger og ingenting i dagens oppsett har havnet der tilfeldig, men med vel gjennomtenkt filosofi. Etter siste munnfull med tilslørte bærumspiker så bar det endelig inn i stua og vi fikk se og vite litt om bakgrunn av valg av komponenter og hva som evt. hadde blitt modifisert. Først så spilte vi på Focal stativhøyttalerene med CD som lydkilde. Her hadde du et vindu rett inn i musikken og alt låt veldig naturlig og rent. Bassen var kjapp og med god kropp, mellomtonen ga musikken masse engasjement, men det var kanskje beryllium diskantene som imponerte meg mest. De ga virkelig en flott illusjon av cymbaler og hi-hats👍

Så over til de store høyttalerene🙌 Her begynte vi også med CD som kilde og det låt så stort, oppløst og flott! Her var alt av ”gardiner" trukket fra og du fikk det som var på kildematerialet servert uten filter. Det som jeg etterhvert synes var så flott med dette oppsettet var manglene på noen imponator effekt, det bare spilte musikk og med en homogenitet som jeg sjelden har hørt! Etterhvert så gikk vi over på vinyl og vi fikk høre noen spor med kor som virkelig viste hvor stort dette kunne spille med nærvær i ypperste klasse. Her var det ingen tegn til lyttetretthet eller noen ting som stakk seg ut! Som sagt dette oppsettet spilte så homogent og flott at her kunne jeg fint tilbragt flere timer. Dette er noe av det ypperste jeg har hørt i en stue og jeg takker for at jeg fikk komme å høre på ditt meget gjennomtenkte og gjennomførte oppsett Ole-Petter👏

IMG_6787.jpeg

IMG_6781.jpeg

IMG_6784.jpeg

IMG_6783.jpeg

sandecker

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2009
    Antall liker
    881
    Sted
    Oslo / Viksfjord
    Torget vurderinger
    5
    Sammen med @ou812rh ble jeg invitert til @hifipuristen for en lyttekveld i går torsdag. Vi traff hverandre på messa i Munchen for mange år siden, så det var hyggelig å komme på besøk hos deg.

Besøket startet med en god hjemmelaget middag:)

Resten av kvelden var i musikkens tjeneste. Først ble det spilt på Focal stativ høyttalerene. Det låt stort og samtidig detaljert og engasjerende. Det manglet ingenting i lydbilde som ble presentert. Ikke til å tro at disse små ht gir den lyden.

Etter noen låter ble det byttet om til de store Audio Insight høyttalere.

For et lydbilde :) De forskjellig instrumentene ble ennå mer separert, samtidig som det ble presentert på en uanstrengt naturlig måte.

Jeg hadde med noen egne CD og vinyl plater som vi også spilte ettpar av. Noen av innspillingene ble «kledd av», så systemet er veldig ærlig.

Focalene spilte overraskende bra men AudioInsight det som spilte best. Dette er nok noe av det beste jeg jeg har hørt.

Alt med anlegget er gjennomtenkt og det som kan tweakes, i riktig retning, er gjort uten kompromisser.

Takk for en veldig hyggelig kveld med god mat, flott musikk og gode diskusjoner!

IMG_0760.jpeg

IMG_0754.jpeg

hifihub

Bransjeaktør
    Ble medlem
    25.10.2023
    Antall liker
    579
    Sted
    Jessheim
    Torget vurderinger
    0
    Hjertelig takk for hyggelig besøk og ord!

Håper vi sees i framtiden!

Hilsen
    Henning og Øystein

hifipuristen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Antall liker
    3.330
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    I kveld var @sandecker og meg så heldige å bli invitert til @hifipuristen for en lyttekveld. Jeg hadde rimelige høye forventninger etter å ha sett bilder av oppsettet og pratet litt med Mr. Purist aka Ole=Petter ved et par anledninger. Ikke nok med at vi fikk komme å høre på oppsettet hans, men vi fik også servert nydelig middag bestående av moussaka og tilslørte bondepiker (bærumspiker) til dessert😋 Takk for maten Ole-Petter!

Under middagen så ble vi fortalt litt om Ole-Petters erfaring og tilnærmelse til hobbyen og det var helt klart at her var en mann med lang fartstid og mye kunnskap. En mann med sterke meninger og ingenting i dagens oppsett har havnet der tilfeldig, men med vel gjennomtenkt filosofi. Etter siste munnfull med tilslørte bærumspiker så bar det endelig inn i stua og vi fikk se og vite litt om bakgrunn av valg av komponenter og hva som evt. hadde blitt modifisert. Først så spilte vi på Focal stativhøyttalerene med CD som lydkilde. Her hadde du et vindu rett inn i musikken og alt låt veldig naturlig og rent. Bassen var kjapp og med god kropp, mellomtonen ga musikken masse engasjement, men det var kanskje beryllium diskantene som imponerte meg mest. De ga virkelig en flott illusjon av cymbaler og hi-hats👍

Så over til de store høyttalerene🙌 Her begynte vi også med CD som kilde og det låt så stort, oppløst og flott! Her var alt av ”gardiner" trukket fra og du fikk det som var på kildematerialet servert uten filter. Det som jeg etterhvert synes var så flott med dette oppsettet var manglene på noen imponator effekt, det bare spilte musikk og med en homogenitet som jeg sjelden har hørt! Etterhvert så gikk vi over på vinyl og vi fikk høre noen spor med kor som virkelig viste hvor stort dette kunne spille med nærvær i ypperste klasse. Her var det ingen tegn til lyttetretthet eller noen ting som stakk seg ut! Som sagt dette oppsettet spilte så homogent og flott at her kunne jeg fint tilbragt flere timer. Dette er noe av det ypperste jeg har hørt i en stue og jeg takker for at jeg fikk komme å høre på ditt meget gjennomtenkte og gjennomførte oppsett Ole-Petter👏

Vis vedlegget 1070365
    Vis vedlegget 1070366
    Vis vedlegget 1070367
    Vis vedlegget 1070368
    Hei ou812rh

Tusen takk for en meget hyggelig kveld.
    Flott at dere(du og sandecker) likte maten.😋
    Jeg vet at dere hadde store forventninger som vel kanskje ikke ble mindre ila.middagen?
    Da er det gøy å kunne innfri.🤩
    Jeg har «verdens enkleste» filosofi ifht.lyd. Prøve å komme så nær «virkeligheten» som mulig.
    Imponere har nok ikke vært min stil. Jeg spiller gjerne musikk jeg liker, og hittil har vel det gått bra?
    De fleste som har vært her har vel sagt at det nesten er som å komme på konsert, og har vel
    glemt å tenke på diskant/mellomtone og bass.
    Dette er vel ikke så galt?
    Ellers lurte jeg litt på «i en stue»?
    Hvor har du vært for at du synes det låter bedre enn «i en stue»? 😎
    Hjertlig velkommen tilbake, og jeg håper vi holder kontakten?
    Vi må avtale for Highend Munchen 2025.

hifipuristen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Antall liker
    3.330
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Sammen med @ou812rh ble jeg invitert til @hifipuristen for en lyttekveld i går torsdag. Vi traff hverandre på messa i Munchen for mange år siden, så det var hyggelig å komme på besøk hos deg.

Besøket startet med en god hjemmelaget middag:)

Resten av kvelden var i musikkens tjeneste. Først ble det spilt på Focal stativ høyttalerene. Det låt stort og samtidig detaljert og engasjerende. Det manglet ingenting i lydbilde som ble presentert. Ikke til å tro at disse små ht gir den lyden.

Etter noen låter ble det byttet om til de store Audio Insight høyttalere.

For et lydbilde :) De forskjellig instrumentene ble ennå mer separert, samtidig som det ble presentert på en uanstrengt naturlig måte.

Jeg hadde med noen egne CD og vinyl plater som vi også spilte ettpar av. Noen av innspillingene ble «kledd av», så systemet er veldig ærlig.

Focalene spilte overraskende bra men AudioInsight det som spilte best. Dette er nok noe av det beste jeg jeg har hørt.

Alt med anlegget er gjennomtenkt og det som kan tweakes, i riktig retning, er gjort uten kompromisser.

Takk for en veldig hyggelig kveld med god mat, flott musikk og gode diskusjoner!

Vis vedlegget 1070511
    Vis vedlegget 1070512
    Hei Sandecker

Tusen takk til deg også for en fortreffelig kveld.😄
    Vi ble kjent i Highend Munchen før pandemien på en hyggelig middag,
    så vidt jeg husker.
    Det var fint å se deg igjen først på Høstpuls OHC, og dagen etter på HifiHub ,Jessheim.
    Endelig fikk vi sjansen for ett besøk.😉
    Jeg gledet meg over at mitt system innfridde for dere begge.(ou812rh og deg)
    Håper dette var starten for en framtidig vennskap, da både kona og jeg trivdes veldig
    bra i deres selskap.
    Dere er begge hjertlig velkommen hit, når det skulle passe.
    Vi får avtale om fremtidige hifimesser og selvfølgelig Highend Munchen og senere Highend Vienna?
    Keep in touch.👍

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn