På besøk hos Renaissance Audio

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.917
    Antall liker
    5.936
    Torget vurderinger
    2
    Hyggeligt besøk i den nye butikken til Roald Mikkelsen i Bergen!

    Jeg vil gjøre oppmerksom på våre bransjeregler, og reklamering for åpninger, demoer, utstyr m.m. må fortsatt skje under Bransjehjørnet.

    Mvh
    Høvdingen
     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    16.038
    Antall liker
    9.127
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Hei!

    Starter en ny tråd her - hvor fokuset kan være lytteinntrykk, bilder og opplevelser hos Roald her i Bergen!

    La meg først gratulere Roald med utrolig flotte lokaler, og jeg avslører like godt nå at her er det flott lyd også! Mer om det senere.....

    Var selv innom en kjapp tur i dag - mest for å stille nysgjerrigheten, men fikk også knipset noen bilder og lyttet litt!

    Lokalene er utsmykket med blant annet bilder fra vår lokale Beatles ekspert, kunstner og ikke minst medlem i Bergen Lydlaug - Per Helge Hansen


    Det var forsåvidt messe/demo i helgen - hvor blant annet høytalere fra JohnBlue var oppstilt - dette spilte da jeg kom, og jeg lyttet ikke spesiellt til disse, men at de spilte større enn det de fysisk er - er det ingen tvil om!



    Jeg synes denne kunne vært spennende å teste......


    Det var også utstyr fra Trafomatic







    Skal legge ut noen lytteinntrykk og flere bilder senere i dag, men nå er været så fint at nå er det bare å karre seg ut på dagens joggetur!

    Mvh
    OMF
     
    R

    RoDa

    Gjest
    OMF skrev:
    Jeg synes denne kunne vært spennende å teste......
    Virkelig i siget med bildetråder nå OMF! Supert.

    Disse var jeg så heldig å få låne for omtale i Fidelity.
    Flotte diskanter!









    R
     

    Vedlegg

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    16.038
    Antall liker
    9.127
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Da er vi tilbake fra en flott tur…….

    Jeg tok litt bilder av diverse komponenter som er tilgjengelig for demo…..



    Disse vet jeg ikke helt hva er for noe…..


    Roald har også agenturet på Kora…..



    Det var også et par forsterkere fra Cayin



    Litt mer kunst…..


    Mvh
    OMF
     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    16.038
    Antall liker
    9.127
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Det oppsettet som nok har størst potensial ble det ikke spilt på denne gangen…

    Cd spiller fra Edge….


    Preamp fra Conrad Johnson


    Effekttrinn fra Edge….



    Og – dette er vel den nåværende toppmodellen til Roald som signalkabler….høytalerkablene er Argento!



    Og høytalere fra Avalon….





    Fikk dessverre ikke høre på dette oppsettet, men jeg har en misstanke om at det skal la seg gjøre i fremtiden!
    Glemte også å ta et oversiktsbilde her…..




    Mvh
    OMF
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    24.140
    Antall liker
    8.769
    Torget vurderinger
    1
    Flotte bilder OMF. Her var det mye flott å se på, og stemningsfullt ikke minst.

    Mvh. Bjørn
     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    16.038
    Antall liker
    9.127
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Så noen bilder av oppsettet jeg hørte litt på....

    Det ble spilt på en Sony SACD spiller, en preamp fra Messenger, effektdelen på en Cayin integrert rørforsterker og von Schweikert VR4-S høytalere. Kablene var vel Roald sine hele veien....












    Det ble spilt musikk som for meg var ukjent. Men bildene av en gestikulerende Roald er nok muligens tatt i et øyeblikk da vi fikk bakgrunnsinformasjon om musikere, opptaket og ikke minst noen kommentarer om lyden og produktene!

    Det er selvsagt vanskelig å spesifisere de ulike bidragsyterne i et oppsett - men når noe spiller veldig bra er det enkelt å fastslå at det ikke er noen av bidragsyterne som er dårlig - ei heller akustikken. Roald har brukt noen plater fra "Eccofoam" (tror jeg det var de het). De kjentes noe hardere ut enn jeg ganske hadde forventet...., men det er kanskje noe av løsningen ligger at de demper godt helt ned i mot 150-200Hz...uten å drepe all diskanten. Roald hadde jobbet mye med rommet, og hadde vært opptatt av å ikke dempe for mye.....jeg vil vel si at han har lykkes godt utifra hva jeg hørte!


    Jeg skal være litt forsiktig med å uttale meg for mye om lyden - da jeg hverken kjente musikken eller satt i sweet-spot - men et par raske kommentarer er vel på sin plass. Det spilte veldig stort og uanstrengt. Og jeg likte veldig godt det jeg hørt med tanke på tilstedeværelse, rom og holografi. Dramatikk og dynamikk var også rikelig tilstedet, og jeg har vel i det store og hele ikke noe å sette fingeren på basert på en relativt kort lytt.

    Kort oppsummert - et oppsett som for meg gav "live" følese...og det er veld et alt handler om...er det ikke...?

    Mvh
    OMF
     

    soa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.453
    Antall liker
    983
    Torget vurderinger
    18
    Var en kjapp tur innom butikken til Roald igår. Traff forresten OMF der som hadde med seg kamera (som dere ser...)
    Fikk "side" lyttet litt til von Schweikert oppsettet og likte det jeg hørte. Moro at vi endelig har fått igjen en skikkelig Hifi forretning i Bergen. Roald har gjort stor flid med lokalene. Trivseslsfaktoren er høy og lydgjengivelsen virker god såvidt jeg kan bedømme. Tar meg et lengre besøk i butikken om ikke så altfor lenge. Ønsker Roald lykke til i fortsettelsen.

    Mvh
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    24.140
    Antall liker
    8.769
    Torget vurderinger
    1
    Det er bra at det finnes entusiast butikker. Jeg ønsker Roald lykke til videre, og kikker videre på de flotte bildene OMF har tatt.

    Mvh. Bjørn
     

    Elektron

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.07.2007
    Innlegg
    1.886
    Antall liker
    120
    Sted
    Bergen
    Hyggeligt besøk i den nye butikken til Roald Mikkelsen i Bergen!

    Da var jeg "tilfeldigvis" på de kanter av byen i dag og måtte selvsagt en tur innom. Innehaveren var en riktig trivelig kar og det var tett mellom godbitene. Rene godtebutikken med andre ord.

    Elektron
     

    56fwb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.05.2007
    Innlegg
    1.621
    Antall liker
    137
    Sted
    Volda
    Hyggeligt besøk i den nye butikken til Roald Mikkelsen i Bergen!

    Hei Roald.... :)
    Var innom deg i dag.
    (Du fekk visittkortet mitt med detaljmotiv fra den Sunnmørske fjellheim. ;D)
    Du har en kjempefin butikk og du er ein svært hyggeleg kar - kjekt å
    besøke deg. Også kjekt å vere i et studio med inventar i mange kvaliteter. Flott at du satser slik..
    Storkoste meg - også da eg fekk høyre Avantgarde Hornhøytalere for første gang. Nyyyydeleg lyd av/fra dei, sjølv om du meinte at dei ikkje hadde opptimale betingelsar.
    Vi snakka mykje om mangt ma om høgtalaplassering - kor viktigt dette er - ikkje for mykje håper eg (eg kan vere ganske engasjert til tider)
    Desse temakveldane du skal ha til hausten. Kva tid vert desse. Eg har høge tankar om å ta meg ein tur på ein av kveldane.
    Du har visittkortet mitt med mailadresse og kan gi meg beskjed der.

    Igjen: Kjempeflott butikk du har og eg kjem på vitjing seinere også.
    Kanskje vi kan snakke noko om bilder også ;D ;D då vi har felles interesse der og...

    mvh FreddB
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Hyggeligt besøk i den nye butikken til Roald Mikkelsen i Bergen!

    Besøkte Roald no i slutten av Juli og fikk demo på Edge int. / Sony CD og Avalon np evolution. Sjølv om høgtalarane ikkje var innspelte låt dette veldig fint! Fikk ein liten åpenbaring når det gjelder plassering og sitter no og klør meg i hovudet på korleis eg skal komme i nærheten av det eg fikk demonstrert.


    Roald må være tidenes blideste fyr og eg vil gratulere med med ein av dei mest spennande butikkane eg nokon gang har vore i!
     
    L

    lark

    Gjest
    Hyggeligt besøk i den nye butikken til Roald Mikkelsen i Bergen!

    Jeg var også en tur innom butikken tidlig i Juli. Etter å ha gått forbi den riktige adressen 3 ganger og klødd meg i hodet, oppdaget jeg skiltet med Renaissance Audio nederst i vinduet og strente inn til baklokalet. Roald Mikkelsen selv var ikke tilstede, men Peter D. styrte butikken. Fikk lyttet til en kombinasjon av Edge og Avalon (avdelingen til venstre) jeg må si at det låt betenkelig godt, selv om det ble spilt på den svært så omdiskuterte Edge GCD :eek:
    Det som slo meg aller mest var stereoperspektivet. Bredere, dypere og ikke minst høyere enn det jeg er vant til fra før. Etter en halvtimes lytting ringte kona og bød på kaffe og varm eplekake m/krem og is på Holbergstuen. Jeg gikk motvillig ;D I ettertid har jeg lurt på hvordan det ville hørtes ut med en skikkelig CD-spiller som kilde ;) ;) ;) ;)

    Flott butikk, mye flott utstyr og god lyd. Håper at det er liv laga.

    mvh
    lark
     

    oyvindk

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    361
    Antall liker
    109
    Sted
    Trondheim
    Endelig fikk jeg også meg en tur innom den nye butikken til Roald. Det var gledelig å høre at tross finanskrise, så går det rundt. Det er jo ingen selvfølge å ha en slik entusiast-butikk.

    Han nevnte at i september blir det demo av nye Gallo Ref. 3.5, og at det vil bli tatt inn de lettdrevne Zu høyttalerene.

    Jeg kunne velge hva jeg ville høre på i butikken, og siden de hadde inne Avalon Isis, valgte jeg selvfølgelig det. De ble drevet av en helt ny Edge stereoforsterker med CJ ACT2 forforsterker og Muse kilde. Kabler var Renaissance Audio.
    Etter at Peter og Roald hadde kavet en stund med å rigge, var det klart for lytting.

    Tittelsporet på Janis Ians Breaking Silence avspilt på litt høyt volum avslørte først og fremst en glimrende dynamikk. Det flyttes litt luft av de høyttalerene der... Lydbildet var stort og realistisk med flott holografi. I tillegg la jeg merke til en stor renhet i lyden og en utklinging som jeg vanligvis ellers legger merke til i Single Ended - forsterkere. Fascinerende.

    Det ble spilt mye forskjellig musikk i løpet av den halvannen timen jeg satt i sweetspot, men det var på gode innspillinger at man hørte hvor bra dette kan være. Jeg fikk spilt litt gammel jazz som også låt bra, men ikke i samme liga som Janis Ian, Holly Cole og sånt. Og det er vel greit at et anlegg gjør oss i stand til å skille hva som er "helt greie" og "veldig gode" innspillinger.

    Absolutt verdt en tur innom for å høre selv om Avalon Isis er (langt) utenfor rekkevidde. :)
     

    yel

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2006
    Innlegg
    677
    Antall liker
    1
    Hyggeligt besøk i den nye butikken til Roald Mikkelsen i Bergen!

    Har aldri møtt Roald, bare snakket med han pr tlf, men maken til service minded og hyggelig fyr,skal man lete etter!! Takker for råd tips hjelp, og støtte! Du skal ikke føle deg for trygg på at han masa fra østlandet med spectron, plutselig skraper på butikk-døra og vil inn... Flott butikk! Keep up the good work, og se til å få åpnet filial i oslo omtådet også!!



    -Y
     

    Music4all

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Innlegg
    1.329
    Antall liker
    7
    Hyggeligt besøk i den nye butikken til Roald Mikkelsen i Bergen!

    YEL skrev:
    Har aldri møtt Roald, bare snakket med han pr tlf, men maken til service minded og hyggelig fyr,skal man lete etter!! Takker for råd tips hjelp, og støtte! Du skal ikke føle deg for trygg på at han masa fra østlandet med spectron, plutselig skraper på butikk-døra og vil inn... Flott butikk! Keep up the good work, og se til å få åpnet filial i oslo omtådet også!!



    -Y
    Kan bare gi min varmeste anbefaling jeg, han er helt exepsjonell... den mannen er Mr. Service himself :) :) Er forresten definitivt enig i at han bør åpne filial i Osloomr ja...... ;)

    Mvh c",)
     

    Moiz Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    06.08.2007
    Innlegg
    4.253
    Antall liker
    826
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    124
    Hyggeligt besøk i den nye butikken til Roald Mikkelsen i Bergen!

    c",)
     

    Diy Duke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2007
    Innlegg
    2.182
    Antall liker
    2
    Kanskje den Messenger preamp var min halvbror Bjørn Ove;s ? Han har sådan en, er ven af Roald og bor i Bergen.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.250
    Antall liker
    2.466
    Torget vurderinger
    13
    Flott tråd, fine bilder som vanlig OMF.
    Virkelig hyggelig at det opprettes slike tråder med bilder og utstyr det gjør hele sentralen verdt å besøke.
     
    S

    Stereo_Mono

    Gjest
    OMF skrev:
    Så noen bilder av oppsettet jeg hørte litt på....

    Det ble spilt på en Sony SACD spiller, en preamp fra Messenger, effektdelen på en Cayin integrert rørforsterker og von Schweikert VR4-S høytalere. Kablene var vel Roald sine hele veien....
    Den Sony 5400ES SACD spilleren er foressten et røverkjøp til 15k ;D
    Synd at den begyner å bli mere vrien å få tak i om dagen.
     

    Music4all

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Innlegg
    1.329
    Antall liker
    7
    OMF skrev:
    Da er vi tilbake fra en flott tur…….

    Jeg tok litt bilder av diverse komponenter som er tilgjengelig for demo…..



    Disse vet jeg ikke helt hva er for noe…..


    Roald har også agenturet på Kora…..



    Det var også et par forsterkere fra Cayin



    Litt mer kunst…..


    Mvh
    OMF
    Hmm... trodde Roald sine kabler het Renaissance Audio jeg.... & at Argento er dansk kabelmerke som Peter & Roald forhandler i tillegg...... ;)

    Mvh...... c",)
     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    16.038
    Antall liker
    9.127
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Ja...har du sett noe annet skrevet her....?

    Mvh
    OMF
     

    Music4all

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Innlegg
    1.329
    Antall liker
    7
    OMF skrev:
    Ja...har du sett noe annet skrevet her....?

    Mvh
    OMF
    Og – dette er vel den nåværende toppmodellen til Roald som signalkabler….høytalerkablene er Argento ? ? men mulig jeg har misforstått ? ? :)

    mvh c",)
     

    Music4all

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Innlegg
    1.329
    Antall liker
    7
    DoMentor skrev:
    OMF skrev:
    Ja...har du sett noe annet skrevet her....?

    Mvh
    OMF
    Og – dette er vel den nåværende toppmodellen til Roald som signalkabler….høytalerkablene er Argento ? ? men mulig jeg har misforstått ? ? :)

    mvh c",)
    aha... så det nu tror jeg... ? argento er de hvite til venstre i bildet... & RA de blå til høyre ikke sant ? ? :)

    mvh... c",)
     

    nfgw

    Medlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    10
    Antall liker
    5
    Sted
    Volda
    Var i Bergen for kort tid sidan, og stakk innom forretninga til Renaissance audio og Roald Mikkelsen. Alle veit at Bergensarar er hyggelege og trivelege folk. Roald er dessutan ein usedvanleg hyggeleg Bergensar. Eg fekk grundig informasjon om ulike produkt, litt kabelprat vart det også. Mitt inntrykk var også at det som Roald seier er fagleg fornuftig og velovervegd, ikkje noko svada her! Etterpå var det fritt valg kva eg ville høyre på. Rigging var ikkje noko problem, nærmast ei glede for Roald. Roald har eit gjennomtenkt lytterom med demping både i førsterefleksjonspunkt og meir også. Høgtalarplassering og lyttepososjon var så langt eg kunne sjå "etter boka", og rommet fungerte meget godt. Lydbildet var stort, også i høgde og djupne. Det var ikkje noko å sette fingeren på når det gjeld lytteopplevinga ellers heller, få butikkar kan nok skilte med tilsvarande kvalitetar. Bra at det kan vere rom for slike spesialbutikkar! Eg gir gjerne Roald mi anbefaling til dei som måtte vere i nærleiken av Bergen og vil besøke ei god fagforretning for HiFi!

    Mvh Gunnar Wangen
     

    Vedlegg

    Stenna

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    11.10.2004
    Innlegg
    74
    Antall liker
    9
    NEVATON skrev:
    Det blir demo av gallo ref 5 også
    Vet du når i september det blir demo av Gallo ref. 5? Den demoen vil jeg gjerne ha med meg.
     

    Diy Duke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2007
    Innlegg
    2.182
    Antall liker
    2
    Duelund_Support skrev:
    Kanskje den Messenger preamp var min halvbror Bjørn Ove;s ? Han har sådan en, er ven af Roald og bor i Bergen.
    Og det var det skriver han. Kunne være spændende at høre den.
     

    samlanes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2008
    Innlegg
    2.463
    Antall liker
    551
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    1
    Steike,nye formidlere på plass Odd Børre,gratulerer.

    Det er nok det siste du ser til de høytalerne.

    Roald gir deg tilbake noen B&W fra nittitallet!!!

    Håper å få en lytt til de.

    Er det delefilter den store boksen ved siden av høgt?

    Helsing Arild.
     

    soa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.453
    Antall liker
    983
    Torget vurderinger
    18
    På tide med et nytt besøk hos Roald ser jeg...
     

    odbs

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    01.10.2007
    Innlegg
    68
    Antall liker
    1
    God morgen Arild.
    Ja di små boksene er delefilter, var ikkje godt å få di mindre.
    Lurer på om det er første gang Thiel & Partner / Accuton D-30
    er på besøk i Norge ? ;D
     

    Vedlegg

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    16.038
    Antall liker
    9.127
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Kan noen være snill og fortelle oss hvilke høytalere det der er....de så utrolig spennende ut!!!!!!!!!!!

    MVh
    OMF
     

    samlanes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2008
    Innlegg
    2.463
    Antall liker
    551
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    1
    Huttetu,ser ut som et lite kraftverk det der.

    Er ingen spesialist på filter,men eg skimter jaggu Duelund og kanskje Mundorf?

    Håper det blir et langvarig Norgesbesøk hvertfall.

    Lykke til videre med innspilling og nyt musikken Odd Børre.

    Mvh.
     

    odbs

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    01.10.2007
    Innlegg
    68
    Antall liker
    1
    Har kalt kreasjonen Insomnia ;D
    Er utviklet i samarbeid med Tony Gee i Nederlend
    Startet det hele for ett år siden.
    Kabinettet er laget av kryssfiner av baltisk bjørk laminert fra side til side
    15 lag 1,8cm cnc frest
    Delepriser ca 200.000.-
    Kreasjonen står for tiden hjå Roald.


    Mvh


    Odd B
     

    Vedlegg

  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn