Lyngen skrev:
Jeg er ikke synsk
. Og det er ikke ideer, men erfaringer. Noen man opplever.
Vitenskapen vil komme lengre, det er i allefall sikkert. Noe så sentralt som at vi (sjelen) lever videre etter døden og kan reinkarneres er noe vitenskapen har å trekke seg til. Det er bevist utallige ganger at de som har vært klinisk døde kan observere hva som skjer med dem.
Døde mennesker kan ikke komminisere så her snakker vi vel om fri fantasi. Om mennesker som feilaktig har blitt erklært døde uten eller blitt gjennopplivet har fått med seg noe sensorisk informasjon kan muligens være, men det sier ikke annet enn at endel sensorisk informasjon blir lagret ubevist.
Du tar feil. Opplysningene kan sjekkes om de er riktige. Nei, det er da leger som vet at de er klinisk døde med lukkete øyne.
Å klare å få dette til å bli til at det eksister noe like etter døden i religiøs forstand er jo bare latterlig. Slikt er bare godnatthistorier for mørkredde barn og konservative.
Jeg er overbevist om at det fatisk er sant.
Alle kan gå til en regresjonsterapeut og noen har sjekket opplysningene de har fått og sett at alt stemmer selv om de aldri har vært der i det nåværende livet. Dette er ikke så vanskelig å bevise, men når man ikke vil ha noe bevis så klarer man sikkert å holde dette som tullball.
Så om nooen babler litt om et eller annet de har lest i en bok, fortelling, hørt en historie og glemt igjen etc. så blir dette plutselig til minner fra et tidligere liv i de mest godtroende og lettlurtes øyne. Slikt er bare trist.
Nei, jeg har gått til regresjonsterapeuter selv og det finnes mange andre beretninger om dette og de er lett å finne. Dette er ikke trist, men svært spennende.
Dere skriker etter bevist men sannheten er at dere ikke vil ha bevis, men det vil dere ikke innrømme. Synske har treffet rett utallige ganger på ting man ikke kan gjette seg seg til.
Og tatt like velt noen millioner andre ganger på gjettingene sine, eller brukt sin forhåndinformasjon, psykologienegskaper og cold reading. Det har aldri noen sinne vært noen personer som under kontrollerte forhold har klart å påvise slike egenskaper. Det et KUN anekdoter fra lettlurte og godtroende som er "bevisene" på deres magiske egenskaper. Svindel fra ende til annen.
Her tror jeg nok en gang at du tar feil og at det hadde vært lett å finne dem om du hadde villet søke. Jeg tror det er svært få som har latt seg utforske i et laberatorium. Det får de bestemme selv hva de ønsker.
Jeg har opplevd det selv. Jeg vet at healingenergier eksisterer for de har jeg kjent selv. At folk har blitt helbredet på ulogiske unaturlige måter tror jeg det er lett å finne om man bare vil.
Jaha... du ble plutselig bedre etter å ha snakket i en snåsatelefon, og tilskriver forbedringen til snåsabølgene og "fjernhealingen"? Akk.
Nei, har aldri snakket med Gjerstad. Jeg har klart og tydelig merket healingenergier fra healere og de finnes det mange av. Nesten ingen av dem er kjent i media.
Og dette er så mye sterkere for deg enn at det aldri noen sinne under kontrollerte forhold har blitt påvist slike egenskaper hos noen mennesker, noen gang, ever?
Healingenergier har ikke etter hva jeg vet blitt påvist av forskere nei, men dette er utenfor min kompetanse.
Man kan meditere mye og det vil skje ting etterhvert. Man kan få sterke reaksjoner man ikke kan forklare psykologisk. Hvis man bare vil. Hvis man lærer stjernetegn å kjenne så finner man ut at veldig mye av dette faktisk stemmer selv om det virker helt ulogisk. At noen kan snakke med de som har dødt er veldig enkelt å bevise og har helt sikkert blitt gjort utallige ganger. Men når man ikke vil ha bevis så kan man se en annen vei. Bevis finnes for den som leter, ikke for den som går med skylapper og vil mest all alt ikke tukle med sin egen overbevisning og selvsikkerhet.
Du snakker ikke om bevis. Bevis er at slike evner og påstander kan dokumenters på samme måte som man dokumenterer alt annet vitenskapelig. Når det ikke lar seg gjøre kan man fastslå med sikkerhet at påstandene ikke stemmer. Det er rett og slett avvist som en del av virkeligheten og henvist til fantasiens/religionens domene der det hører hjemme.
Hvis alt må gjentas nøyaktig likt for at det er nok bevis nok for deg så blir det kanskje vanskelig, men for meg trenger enkeltopplevelser å være ovebevisede nok. For den offisielle vitenskapen skjønner jeg at det må mere til, men verdien og betydningene av opplevelsene blir ikke mindre for det.
Vitenskapen har mye å holde på med fremover, men utfordrende er det sikkert og visst og VI som mennesker har MYE å oppdage om oss selv. Hva har DU gjort? Er personlig utvikling langt mindre viktig enn hva du HAR? Hver enkelt av oss kan heve sin egen bevissthet uten å forholde oss til ingeniører.
Vitenskapen har jo oppdaget et og annet så langt også, bla.a. at det meste av det du sverger til er tullball og innbilning, psykosomatikk, tilfeldigheter og placebo. Den har videre oppdaget at lyn ikke kommer fra Tor med Hammeren eller sydommer fra onde ånder, dårlige avlinger fra gudenes vrede og ting man mister ned bak sofaen ikke er stjålet av husnissene. Sitter du å venter på at alle disse forklaringene skal bli reinkarnerte og rehabiliterte må du nok smøre deg med tålmodighet i et liv eller 100.
Dette blir svada.
Men det er ikke noe å være flau over.
Hehe, det er noe jeg synes er svært spennende godeste Gjestemedlem.
Det er mange overtroiske i Norge i dag, og de fleste fungerer helt greit i det daglige på tross av dette.
Absurditeter og eksentrisiteter er med på å gjøre mennesker interessante.
hehe, jo det kan jeg jo være enig i.