Med fare for å blir idioterklært. Jeg plages med prolaps i nakken. Dette kommer og går som det passer seg alt etter hvor mye jeg stresser. I en periode der jeg ikke klarte å tolke signalene var jeg svært plaget. I en slik periode drev jeg et eventfirma, bla med RIB-turer i havet som et av tilbudene. På en slik tur var det så vidt jeg klarte å kjøre RIB-en grunnet smerter og delvis lammelser, spesielt i høyre arma. Vi droppet innom en restaurant for å spise, og utenfor der sto det en person. Jeg skulle ikke spise, og fordi været var såpass bra valgte jeg å sitte ute med en cola. Personen tar kontakt med følgende setning: "Jeg ser du plages med prolaps i nakken?" Jeg bekrefter dette, og husker i samme øyeblikk at det har vært snakk om en kar som har håndtert smerter ved healing der ute. Han fortsetter med å si at jeg har 2 prolapser, noe jeg benekter da røntgenbildene viste en. Jeg er svært skeptisk til slikt, men i desperasjon spurte jeg han om hjelp. Han svarer bekreftende, og jeg spør om jeg skal ta av flytedressen jeg har på meg. Han repliserer med at det er best at jeg har den på. Så sier han at han kun vil ta den verste arma, og uten videre legger han sin høyre håndflate på min høyre skulder. Varmen som utvikles er så kraftig at jeg godt kunne forstå at han ba meg om å ha dressen på. Det hele var over på sekunder, og enkelt forklart så forsvant de verste smertene og lammelsene etter mindre enn en halvtime. Senere på dagen ble jeg så og si helt fin. Vedkommende behandler noen få uten å ta betalt. En av hans "kunder" er en fysioterapeut, som uten problemer bekrefter overfor meg at dette er noe han ikke forstår, men likefullt aksepterer. Jeg kan jo avslutte med å si at neste røntgenbilde viste at det var 2 prolapser der.