På tur

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• K

Konrad_Johnsen

Gjest
    Fosse skrev:
    Er det mulig å ha det for godt?
    Bare vent, snart blir det enda bedre ;)

Du vil bli en av de opplyste og tre inn i mogamiens engere krets.
    Masse penger spart og Cardas på brukt'en.
    Livet smiler til de heldige ;D

Til litt revolver:
    Smart og berikende å ta hobbyen ut av nettets klamme hender og ut i den virkelige verden! Hyggelig er slike møter alltid, kos dere!

P

Parelius

Gjest
    Vel, denne Mogami kabelen gjør seg ikke bort, det er helt sikkert. Selv er jeg strålende fornøyd med Cardas. Tviler på at jeg kommer til å søke videre akkurat der.

Det er et forrykende driv her akkurat nå, må returnere til musikken.....

mvh Fosse.

P

Parelius

Gjest
    He-he Roda, her er kablingen

Her er Fosse, bærende en tung sak; HR-X. Stor glede for Avidianere!

Kabel er tøys. (forsiktig smil her) Gudene vet hva WW Gold koster, men Mogamien ligger på en dollar foten (uterminert). En kan kjøpe seg kvalitetssubber for differensen…

Vedlegg

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    28.828
    Torget vurderinger
    27
    Ja, Parelius, en VPI i backup skulle jeg gjerne hatt, skjønt jeg har jo en VPI allerede, som drivverk for rensing av skittene plater ;D ;D ;D. Fra spøk til revolver (som RoDa ville formulerte det), HRX er ingen dum spiller. Jeg skulle nok fått ryddet plass til den ved siden av egen Acutus. Dessuten kunne jeg gjerne tenkt meg både Dynavector XV-1s og ZYX Universe, bare for å ha litt å bytte på når livet valgmuligheter fremtrer snevre. Jeg står nok ikke i fare for noen gang å få en overfylt bankkonto er jeg redd.

Det er mye lekkert der ute, derom hersker liten tvil.

P

Parelius

Gjest
    Vi har fått omplassert spilleren; nå er den på vegg. Noen snille polakker kom forbi og monterte, mens vi kontemplerte malt og fremtidige forbedringer. Dette er en midlertidig løsning; meningen er å ha en hylle for spiller og elektronikk, som festes til vegg. Store plager med gyngende gulv tidligere. Nå kan vi danse med en tenkt svigermor uten at pikk-oppen beveger seg.

Slik ser det ut nå.

Vi hadde også en kabeltest (Da ble Fosse glad!)

Vedlegg

P

Parelius

Gjest
    Resultatet av kabletesten var overraskende; det viste seg at Parelius er DØV!

Begge de andre formaltede eksistensene hørte hva de ville høre, og mer til, etter Parelius' mening. En titt på bildet viser jo hvem en har med å gjøre:

Kablage som ble brukt:

Mogami (3173 - 110 ohms digitalkabel) vs. Wireworld. Til syvende og sist forblir Mogami værende, og mellomlegget brukes til å kjøpe ny elektronikk, om mannen nå bare kommer på hva han mangler…

Den store overraskelsen var en liten artighet; vi skiftet ut kablingen fra platespiller til RIAA fra en énmeters "jævligdyr" til en firemeters drittkabel. Selv Parelius hørte at det ble "litt" mindre lystig, men det var først etter at Fosse så strengt på ham!

Parelius har mistet enhver kabelentusiasme. Fosse er formann i OAS, så han er programforpliktet til å opprettholde sin beruselse. Selv har jeg nå gått over til LSD - billigere i lengden.

Vedlegg

K

Konrad_Johnsen

Gjest
    Steike det anlegget ser kompetent ut!!
    Fortell fortell, dette reisebrevet er jo herlig lesing!

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.912
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Spennende, og lystig lesning gutter!
    Mer av dette takk! ;)

Programforpliktet?!

Frem med det "strenge" blikket en gang til Fosse ;D

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    28.828
    Torget vurderinger
    27
    Ja, vi har jo vandret rundt i Riga i hele formiddag, spist og dukket godt. Parelius har vært usedvanlig lystig, til dyster mann å være. Så skulle han da på død og liv ha oss til å teste kabler. Ølen sprettes, vert og undertegnede synker ned i disse fantastiske sofaer. Parelius, slave for anledningen, står for kveldens kabling og kobling. Vi merker oss at humøret faller drastisk ettersom de to andre klart mener å høre forskjell (og er rimelig samstemte i opplevelsene). Parelius fornemmer ingen forskjell.

Undertegnede mener mellombass hang bedre sammen med dypbass når vi spilte med Wireworld. Videre mente vi (Fosse og vertskap) lyden av Wireworld var noe mer varm og fyldig enn Mogami. Det hele låt en anelse mer forfinet og glatt i toppen, på piano og strengeinstrumenter. Forskjellene var ikke store, men de var etter mitt skjønn fattbare ved opptil flere musikkstykker.

Parelius påstår han er døv, det tror vi er en overdrivelse, han hører bare enda dårligere enn hørselsskadde Fosse. Tenkte laste inn flere bilder når vi når moderlandet. Vel, nå er fokus på god musikk og herlig lyd. Dette anlegget spiller en hver platesamling med den største selvfølgelighet, glede og overskudd.

Verten har like god smak hva angår mat og drikke som hifi. Her kommer vi nok til å returnere

P

Parelius

Gjest
    Et par bilder av verden utenfor lydrommet; en kirke av et slag.

Frisk blomstring, nesten som Fosses kabelvokabular:

Slik ser OAS-sjefen ut under konsentrert lytting:

Fosse likte også lydforbedringen av disse underlagssakene for CD-spiller. Mente faktisk at forskjellene her ble ennå mer pregnant enn ved kabelskiftet. Ikke dyrt heller.

Vedlegg

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    28.828
    Torget vurderinger
    27
    Hunden er luftet, nå er det Parelus´tur. Damen har returnert fra massasjen og det er tid for sushi. Vi fortsetter i natt eller imorgen. På gjensyn folkens.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Dette ser jo ut som en fantastisk hyggelig ekskursjon, mine herrer. Det er tydelig at dere koser dere. Høyst fortjent, vet jeg.

Beste hilsner fra en annen Dynavectorfantast. Hils Førstedamen!

Hagto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.03.2005
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Dette var en kjempegøy reiseskildring å følge med på. Men synes det var synd at Parelius var døv.
    Uansett kos dere videre, og vi gleder oss til fortsettelsen :)

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    Fornøyelig! Parelius må kanskje vurdere å ta kontakt med Cardas. Vet at han laget "audiofile" høreapparater til sin far en gang i tiden. Kanskje han da ville være i stand til å høre som i ungdommen, da han etter hva jeg har forstått var heller entusiastisk når det gjalt kabler ;) Kanskje en sammenheng?

K

kbwh

Gjest
    Hvilken glede å lese disse beskrivelser.

Som Reven i Hakkebakkeskogen sa "-Jeg hører det jeg vil høre og nå spiser jeg deg snart opp!".

Mere, værsåsnill.

P

Parelius

Gjest
    Hagto skrev:
    Men synes det var synd at Parelius var døv.
    Frykt ikke; det er bare Fosse som er placebisk overømfintlig. Jeg hører kvinnehjerter slå mens Fosse og klubben knapt følger basslinjen…

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    Aha, Parelius har kjøpt stetoskop :) Et aldeles glimrende verktøy for å høre kvinnehjerter slå. Jeg har stort sett alltid et i umiddelbar nærhet! Mindre egnet til å lytte etter bass! Gjelder å være litt selektiv ifht hvordan man bruker hørselen. En forståelig prioritering Parelius. Bedre å komme hjem til et bankende kvinnehjerte, enn en dundrende sub :)

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.964
    Torget vurderinger
    4
    Høres ut som en bra tur!
    Har dere ikke funnet noen esoteriske hifi-forretninger i Riga?
    Eller platemarkeder, bugnende med russisk jomfruvinyl?

Audiophile-Arve

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    8.474
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    kjoenik skrev:
    Høres ut som en bra tur!
    Har dere ikke funnet noen esoteriske hifi-forretninger i Riga?
    Eller platemarkeder, bugnende med russisk jomfruvinyl?
    Eg tråla Vilnus for eitpar månadar sidan. Fann ein leverandør av Clearaudio, og ein musikkbutikk som selde litauiske vinylplater - men berre to ulike.

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    28.828
    Torget vurderinger
    27
    Det mangler en del på billedsiden her ser jeg. Vi blir nødt til å ha med et bilde av verten/kokken. Vi har på denne turen spist og levd som grever.
    Vertskapet kan simpelthenn ikke roses nok. En stor takk til hans søte og hyggelige kjæreste også. Maken til gjestfrihet skal man lete lenge etter.

Vedlegg

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.964
    Torget vurderinger
    4
    Synes Førstedamen til Fosse er et par hakk vakrere enn Parelius...men det er jo bare min mening... ;D

K

Konrad_Johnsen

Gjest
    kjoenik skrev:
    Synes Førstedamen til Fosse er et par hakk vakrere enn Parelius...
    Nja.... Langhårede trøndere har sin sjarm de også ;D

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Flott hifi,flotte byggverk,meget bra pennføring og hyggelig lesing.....dette er gøy å følge med på..Håper dere lager flere brev med tiden..Mvh Espen ;)

K

kbwh

Gjest
    Parelius er i stand til å føre en sigarett med den mest utsøkte eleganse.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn