Hei igjen alle venner
Da har jeg endelig fått vært på besøk på HifiHub.(ikke the Hub)
Jeg har sett endel bilder derfra,og vært skeptisk til hvordan det vil låte der.
Den gamle erverdige opprinnelig tømmervillaen på Jessheim har ingen form
for akustikktiltak.Kan det låte bra da?
Etter et lengere besøk kan jeg svare ja. I hvertfall i Super Highend rommet i 1. etg.
Gamle trebygninger og tømmer bygninger i særdeleshet har jeg god erfaring med akustikk.
Helt til man spiller veeldig høyt med større bassystemer. Da beveger hele huset seg,og det høres.
Nå spiller de ikke så høyt på HifiHub.
I highend rommet spillte de på Gryphon høyttalere(idag), Gryphon pre+Power toppmodellen selvsagt, snurre fra Acoustic Signature
(Invictus Jr.),Riaa fra Burmester toppmodellen selvsagt og digitalrigg fra MSBTechnology pt.deres toppmodell med render som streamer.
Mao. utstyr helt i toppen på hva som finnes i verden.
De hadde også et par anlegg i tillegg i samme rom.
Kan med en gang fortelle dere at dette systemet alene er virkelig turen verdt opp til HifiHub på Jessheim.
Sønnen til Rune Skov på 20 sommere demonstrerte på en flott måte hva dette super systemet er kapabel
til. Jeg fikk dessverre ikke hørt analogriggen,men digitalt var det absolutt meget bra.
Fikk høre Burmester i 2.etg. og det var også absolutt brukbart i hvertfall fra deres platesnurre.
De hadde mer på tapetet. Danske Audiovektor demonstrerte deres siste kreasjon «Trapez» høyttaleren.
Hørte dem første gang på Munchenmessa,og det var dessverre skuffende.
Det var ikke tilfellet her. Her fikk man virkelig hørt om forskjellen i voicing mellom Gryphon og Audiovector.
Kan bare avsløre at forskjellen er stor. Smak og behag. Kvaliteten på Gryphon høyttalerne var av en annen
kvalitet og prisklasse.
Så måtte jeg opp i 2etg. igjen for å høre Rotel Michi serien som har fått et nytt produkt i en ny CD spiller.
Kjenner veldig godt til Michi serien fra 80 og 90 tallet. Very good value for money var vel nesten slagordet
dengang. Særlig deres Riaa og passive pre fikk veldig god kritikk dengang.
For meg ser det virkelig ut til å stemme på dagens Michi serie.
Det ble spillt på Michi monoblokker,pre med innbygd dac,streamer og cd spiller.
Tror det var SVS høyttalere vi hørte på, men er ikke helt sikker.
Først streamet de musikk i alle formater. 192/96 og 16/44.1.
Etterpå fikk vi høre cd plater,avspillt på deres nye cd spiller.
Gud bedre hvor mye bedre cd plater låter her,enn streaming uansett format?
CD låter her mye mer uanstrengt og avslappende enn streamer fra samme firma til samme pris som cd spilleren.
Jeg har den erfaringen fra mange steder jeg har vært.
De fleste av mine venner mener streaming er overlegent done right.
Jeg er ikke like sikker.
En stor takk til gutta i HifiHub,og lykke til?
De har i hverfall satsa.