På besøk hos Johnnnygrandis

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• torem

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Antall liker
    831
    Ja, tror du kan gjøre mye for å påvirke hvordan bassen oppleves på Marten siden de er veldig transparente ht. "Kilden" kommer inn her også. Jeg testet f.eks. Naim cd-spiller i mitt oppsett, og fikk en mye strammere bass enn det jeg er vant til. Du kunne kanskje ha prøvd Naim DAC hvis det er Mac som er kilden? Men det er klart at fysiske lover kan selv ikke svenskene flytte :)

Sikkert litt avhengig av musikksmak også. Jeg hører mest på pop og jazz, og trenger ikke så mye dyp bass. Mulig jeg hadde tenkt anderledes hvis jeg hørte mye på tung rock.

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.493
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    johnnygrandis skrev:
    Blir jo litt overrasket når GT står der og overdøver musikken for å gi beskjed om at displayet i cd spilleren må skrues av for deretter å konstatere at lyden ble mye bedre når lyset ble slokket......-
    Alle har sine fetisher grandis ;) testet dette hjemme jeg også (da jeg har hørt dette før) men får ikke den umiddelbare effekten ;D

Ellers så liker jeg veldig din edruelige holdning til hva som er de store forskjellene på diverse anlegg på ditt/andres nivå grandis.
    Du var jo å hørte på flere ulike sammensetninger som jeg skjønner denne helga ;) og veldig mye er, som du selv sier, at det hele faller ned på smak og preferanser. Sterke/svakere sider og variasjoner finnes og skal finnes ;) Jeg har ikke anlegg helt der oppe, men har hørt noen varianter på dette nivået og er forbausende enig med deg der :)
    Artig og hyggelig lesing grandis.

gismo

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    torem skrev:
    Men den vanlige "hi-fi bassen" (hvis det går an å si noe slikt) får du kanskje ikke med Marten - de har vel sin egen filosofi når det gjelder bass som sikkert ikke alle liker.
    Filosofien deres har jeg lest flere ganger og det er ikke noe galt i den, har du lest denne torem ?

Marten högtalare – en liten tillbakablick och hur det ser ut idag

Med våra högtalare så eftersträvar vi en så ren och subjektivt riktig återgivning som möjligt. Ibland får vi kritik för att det kan vara en något slank bas, detta beror mest på att med de element och konstruktion vi använder ger en mycket ren bas, kanske renare än många är vana vid, och i början av Martens (Mårten Designs) i år 10-åriga karriär så tog det ett tag, även för erfarna audiofiler och journalister, att vänja sig vid denna rena karaktär. Marten förmedlade inspelningarna på ett på ett för väldigt många helt nytt sätt och detta fick blandat bemötande med många reaktioner i stil med ”att det kommer för mycket information” och ”för ljus” karaktär. De allra flesta reaktioner kom sig av att lyssnarna satt med bastunga och i diskanten mycket avrullade system hemma och det var ovant att få sina referensskivor presenterade på ett nytt och annorlunda och på ett ibland avslöjande sätt. Att detta med tiden gett med sig har på senare tid visat sig med ganska stora framgångar på den internationella marknaden med en hel del från varandra helt oberoende ”awards” och utmärkelser i bl. a ”The Absolute Sound”, Hifi+ samt klass A klassning i Stereophile Även i flera asiatiska och tyska tidningar har uppmärksammat Marten på ett för oss mycket trevligt sätt.

På senare år har vi inte fått någon nämnbar kritik när det gäller detta med slank eller tunn bas och vi upplever att utvecklingen i stort har gått vår väg med mer fokus på renhet och transparens i ljudåtergivningssammanhang, åtminstone i det lite dyrbarare segmentet där Marten rör sig. Att Marten inte skulle tycka om bas, eller att basregistret bortprioriteras till fördel för annat är helt enkelt inte sant, Marten älskar bas, men med ett stort förbehåll: Den måste vara ren! Och dessutom gillar vi ett öppet och luftigt sound som vi tycker återspeglar verkligheten på ett trovärdigt sätt.

Dock skall man inte förledas att tro att varje högtalarmodell från Marten är exakt likadan. Våra tre olika produktlinjer ställer olika krav på kringutrusning, rum och inspelning. Referensserien Coltrane med sina diamanter och exklusiva kolfiberkabinett räknar vi med att slutkunderna håller med kringutrustning av högsta kvalité. Gamla Mårten Design har förfinats och förbättrats i helkeramiska audiofilserien Heritage där kraven fortfarande är ganska höga på kringutrustning men Duke t ex är en hel del snällare än t ex Coltrane. Följaktligen är nya FormSeries, utrustad med banddiskant ännu mer förlåtande för kringutrustning och inspelning.

Är inspelningen lite tunn kan det låta lite tunt i ett Marten system eller i ett annat högupplöst system. Detta är ett klassiskt problem för högupplöst transparent ljudåtergivning då det inte är ovanligt att inspelningar eller andra brister i kedjan avslöjas. Är däremot inspelningen av tillräckligt hög klass kommer man att få en finfin stund framför stereon, där vi upplever att man kommer närmare musiken och får en fullödig upplevelse med mycket live – känsla.
    EUPHONIA

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    En interessant oppsummering av forskjellene jeg har opplevd mellom ProAc's ganske slappe - no offense, kjære ProAc-venner - bassrefleksbass og Beolab 5's tighte trykkammerbass. I begynnelsen kan det oppleves som at man mangler noe. Inntil man oppdager at det ikke bare romler der nede - men at det faktisk spilles musikk.

torem

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Antall liker
    831
    johnnygrandis skrev:
    torem skrev:
    Men den vanlige "hi-fi bassen" (hvis det går an å si noe slikt) får du kanskje ikke med Marten - de har vel sin egen filosofi når det gjelder bass som sikkert ikke alle liker.
    Filosofien har deres har jeg lest flere ganger og det er ikke noe galt i den, har du lest denne torem ?
    Jo, jeg har lest den. Jeg skal ikke kuppe tråden din, blir bare litt revet med når det gjelder Marten :)

OG det er en vesentlig forskjell mellom oss to at du har erfaring med Bird fra egen stue. Det har ikke jeg. Det er mye lettere for deg å sammeligne Bird med andre høytalere. F.eks. Burmester er veldig bra det også (bedre enn det jeg hadde trodd før jeg hørte det på OHC). Jeg hadde levd lykkelig med Burmaster i stua, men lommeboka hadde neppe vært like begeistret ;D

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    gismo skrev:
    johnnygrandis skrev:
    Blir jo litt overrasket når GT står der og overdøver musikken for å gi beskjed om at displayet i cd spilleren må skrues av for deretter å konstatere at lyden ble mye bedre når lyset ble slokket......-
    Alle har sine fetisher grandis ;) testet dette hjemme jeg også (da jeg har hørt dette før) men får ikke den umiddelbare effekten ;D

Ellers så liker jeg veldig din edruelige holdning til hva som er de store forskjellene på diverse anlegg på ditt/andres nivå grandis.
    Du var jo å hørte på flere ulike sammensetninger som jeg skjønner denne helga ;) og veldig mye er, som du selv sier, at det hele faller ned på smak og preferanser. Sterke/svakere sider og variasjoner finnes og skal finnes ;) Jeg har ikke anlegg helt der oppe, men har hørt noen varianter på dette nivået og er forbausende enig med deg der :)
    Artig og hyggelig lesing grandis.

gismo
    Vel jeg har mine særegenheter jeg også, spesielt å høre forskjell på digitale lydavspillere syntes å falle tungt svelgende for noen. :)

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    torem skrev:
    johnnygrandis skrev:
    torem skrev:
    Filosofien har deres har jeg lest flere ganger og det er ikke noe galt i den, har du lest denne torem ?
    Jo, jeg har nok lest den. Men jeg har alltid syntes dette med bass er vanskelig. Jeg skal ikke kuppe tråden din, blir bare litt revet med når det gjelder Marten :)

OG det er en vesentlig forskjell mellom oss to at du har erfaring med Bird fra egen stue. Det har ikke jeg. Det er mye lettere for deg å sammeligne Bird med andre høytalere. F.eks. Burmester er veldig bra det også (bedre enn det jeg hadde trodd før jeg hørte det på OHC). Jeg hadde levd lykkelig med Burmaster i stua, men lommeboka hadde neppe vært like begeistret ;D
    Bare hyggelig å diskutere med andre Marten entusiaster....-vi gærne må holde ihop kan du skjønne :)

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    Ulf-B skrev:
    En interessant oppsummering av forskjellene jeg har opplevd mellom ProAc's ganske slappe - no offense, kjære ProAc-venner - bassrefleksbass og Beolab 5's tighte trykkammerbass. I begynnelsen kan det oppleves som at man mangler noe. Inntil man oppdager at det ikke bare romler der nede - men at det faktisk spilles musikk.

Klarer en i tillegg og få den til å spille med en dybde i lydbildet der det kreves og at den går trykkelig dypt nok så er jeg nærmere målet.. :D ,ser ikke bort fra at koplingen mot rommet spiller inn for å klare dette.

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    Nypolert og klar til tur....: (-svensketur kanskje ( ;D ))

Likte Coltrane 2 veldig godt i svart ...- skal bli meget morro og lytte på disse.

Angus & Julia Stone

God helg !!

Vedlegg

ambiance

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2007
    Antall liker
    162
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    3
    Johnny.

Skal du høre på Marten i Sverige?

Da må du komme med noen ord!

Jeg har ikke kommet til poleringen enda, må bare sette denne sammen først.

A.

Vedlegg

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    Det var bilen sin det, ser ut som det ligger litt arbeid bak denne - Hvilken type er det ?

--

Svensketur blir det mest sannsynlig i slutten av Mai måned - gleder meg stort. Tilbakemedlingene fra demoen de hadde på Coltrane 2 og M-amp i helgen gjorde jo ikke akkurat nysjerrigheten min noe særlig mindre heller da ;D

Polering er jo ett sikkert vårtegn og det er deilig å kunne stå ute og sysle litt med utedørsaktiviteter igjen etter en kald vinter.

Vedlegg

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.493
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    johnnygrandis skrev:

God helg !!
    Flott sykkel grandis ;) denne kan nok bringe deg helt frem til Coltrane 2 :)
    Men kjør pent eller kjør bil om fru grandis skal shoppe ;D

gismo

ambiance

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2007
    Antall liker
    162
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    3
    Det er en Porsche 356B Super. 1962 mod. Har fikset på den i snart 6 år,TTT.

Har også lest veldig mye bra om disse høyttalerene. Dine neste?

A.

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    gismo skrev:
    johnnygrandis skrev:

God helg !!
    Flott sykkel grandis ;) denne kan nok bringe deg helt frem til Coltrane 2 :)
    Men kjør pent eller kjør bil om fru grandis skal shoppe ;D

gismo
    ;D

Blir nok bil,- forslaget mitt om å kjøre 2 biler med 1 stykk Coltrane 2 i hver bil på vei hjemover ble ikke godt mottatt er jeg redd ....

Det blir nok sko, sko og mer sko, kan jo ikke gi seg med bare 50 par sko i skapet. Hva er det med kvinner og sko montro..?( ;D

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    ambiance skrev:
    Det er en Porsche 356B Super. 1962 mod. Har fikset på den i snart 6 år,TTT.

Har også lest veldig mye bra om disse høyttalerene. Dine neste?

A.
    Flott bil men 6 år ? - du må jo være en tålmodig sjel :)
    --
    For øyeblikket klarer jeg meg fint med mine Bird, og kjøpe slike HT som nettopp har kommet ut bruker være dårlig business men jeg syntes det er morro å se hvor langt det er mulig å heve lydkvaliteten i disse astronomiske klassene framfor hva jeg sitter med idag.
    Derfor ba jeg Christina ved Marten senteret om det er mulig å få en demo av Bird/Coltrane i det største Svanø rommet, da vil det jo være ganske enkelt å kunne trekke paraleller opp mot hvordan jeg syntes det låter med min egen eletronikk/rom kontra Bird/Coltrane i ett Svanø rom.
    Mest sannsynlig vil forskjeller stå klart fram for meg i ettertid og det vil bli enda enklere å se hvor mye som skal legges ned i de forskjellige ledd.
    Spørsmålet som stiller seg er jo hvor mye bedre er det mulig å lage HT til 500K framfor ett til 200K, er det bare bassen som vil bli merkbart bedre eller vil hele lydbildet bli vesentlig bedre. Om informasjonen stemmer at Bird gir 90% av lyden til Coltrane spørs det vel om jeg ikke klarer meg med ettpar knallgode Subber i det nye rommet mitt framfor ettpar Coltrane 2 men det gjenstår jo og se.
    Mine erfaringer hittil med million anlegget til Burmester i rommet til Oslo Hi-Fi Center forteller meg at de keramiske driverne fra Accuton gjør noe med lyden som vanskelig andre klarer å få til, - så spørs det vel bare hvor langt på vei konstruksjonen
    rundt skal koste for at det skal kunne lyde optimalt.

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.493
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Flott "maskin", lite snø men herlig bilde av jentungen ;D
    God Påske grandis ;)

gismo

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    Da var Capitolen solgt og ny dac handlet inn, jeg går heldigitalt :D

Ikke verdens mest fotogene men den har andre kvaliteter som overgår utseende ;D, begynner sånn smått å forstå whats all the fuzz is about.. ;D

Vedlegg

• 111.9 KB Visninger: 302

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.493
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    johnnygrandis skrev:
    Gratulerer, den så jo veldig lekker ut da grandis ;)
    Du går heldigitalt sier du, du er en moderne mann ;D men er Moon på vei ut også eller?
    Hmm...hva skjer videre hos deg da...du drar vel ikke hjem en Devialet D-Premier nå grandis 8) :eek:

gismo

steinost

Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Antall liker
    9.731
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Gratulerer Johnny.
    Dette gleder vi oss til å få hørt på.
    hva kostet herligheten? om jeg tør å være så frimodig ;D

Steinar.

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    gismo skrev:
    johnnygrandis skrev:
    Du går heldigitalt sier du, du er en moderne mann ;D men er Moon på vei ut også eller?
    Hmm...hva skjer videre hos deg da...du drar vel ikke hjem en Devialet D-Premier nå grandis 8) :eek:

gismo
    Tviler vel på at han kjøper en dac for så senere å kjøpe en totalpakke som jo Devialet er (altså innebygd dac)

Dacen han har kjøpt var jo lekker og stilren den.

Gratulerer JG.

Mvh.KW

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    tkr skrev:
    Interessant sak!
    Har gått meg hus forbi. Hvorfor valgte du den?
    mvh
    Lydvaliteten er jo 1pri, Chris hos Computer Audiophile. gikk jo litt bananas ;D når han testet den, samt at flere av brukerne hos CA har denne og er ganske så fornøyd. John Harley hos Absolute Sounds forteller at det er den beste Dac han noensinne har hatt til prøving hos seg.
    Gutta hos Berkeley Audio er seriøse karer og det var de som grunnla HDCD formatet som noen cd`er er å få kjøpt med.
    Dette sammen med funksjoner dacen innehar som en ekstrem bra implementert volumkontroll som mest sannsynlig unyttigjør bruk av preamp og at den takler high-rez filer opptil 24/192khz.
    Nå har ikke jeg fått prøvd ut 192 filer da den digitale overføringen min fra Macen kun støtter 96khz men det vil etterhvert bli en asynkron USB>Spdif overføring som vil støtte high-rez fomatet fullt ut, Mest sannsynlig en som lisenserer Wavelenght sin løsning da denne virker være overlegen andre i lydkvalitet, men som sagt smaker det så koster det ;D

Har ikke fått testet ut dacen så mye men det lille jeg har hørt gjør meg svært positiv til å bygge opp ett nytt system rundt denne. Spesielt soundstage er vanvittig bra om ikke det beste jeg har hørt fra en dac - det blir skremmende live i egen stue.

John Harley:

Finally, the Alpha DAC is simply sensational in its soundstaging. Instruments and voices are localized with scalpel-like precision within a huge and transparent acoustic. In addition to getting right the macro-aspects of depth and width, the Alpha DAC was supremely adept at resolving very fine spatial details that define an instrument’s relation to the surrounding acoustic. I heard a wonderful sense of bloom and what Jonathan Valin calls “action”—the impression of air expanding dynamically from an instrument.

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    steinost skrev:
    Gratulerer Johnny.
    Dette gleder vi oss til å få hørt på.
    hva kostet herligheten? om jeg tør å være så frimodig ;D

Steinar.
    Takk Steinar.

Siden cd spilleren er ut er det fint når dere kommer innom med musikken deres at den må legges rett inn på HD for å kunne få spilt den av. Du vet det er en mening med alt ;D

Herligheten kostet xxx.xxx.xxx , - X`ene er en kode som bare HFS sine deltagere kan dekode og som ikke konesnusende deltagere skjønner noe av ;D

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    gismo skrev:
    johnnygrandis skrev:

gismo
    Takk gismo.

Utseende kan vel diskuteres men den så heldigvis bedre ut live enn på bilder.
    Jeg skal legge inn flere bilder men jeg må gjøre om på endel av tingene i racket først.

Det er faktisk flere som har meldt sin interresse for Moon settet så jeg regner med at det vil bli solgt etterhvert.

Veien videre tjaa,.. - jeg har en plan men vi for se om den lar seg fullføre etterhvert :)

Devialeten blir for moderne for meg ;D ;D

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    KW skrev:
    gismo skrev:
    johnnygrandis skrev:

gismo
    Tviler vel på at han kjøper en dac for så senere å kjøpe en totalpakke som jo Devialet er (altså innebygd dac)

Dacen han har kjøpt var jo lekker og stilren den.

Gratulerer JG.

Mvh.KW
    Takker KW.

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    johnnygrandis skrev:
    Herligheten kostet xxx.xxx.xxx , - X`ene er en kode som bare HFS sine deltagere kan dekode og som ikke konesnusende deltagere skjønner noe av ;D
    Hehe - godt poeng. Man vet aldri hvem som sitter og følger med på våre skriverier. De forsmådde hifi-fruers etterretningstjeneste? Kan hende skal vi ta det et skritt videre - "det kostet ingenting - det var bare noe jeg byttet til meg av en kar som var ekstremt interessert i noe billig skrap som jeg ellers hadde måttet kaste i Elkjøps oppsamlingscontainer".

Den nye boksen din så da forresten ikke SÅ stygg ut?

vidarje

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Antall liker
    3.801
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Takk Steinar.

Siden cd spilleren er ut er det fint når dere kommer innom med musikken deres at den må legges rett inn på HD for å kunne få spilt den av. Du vet det er en mening med alt ;D
    Og så slipper vi å rote bort CD'n inne i spilleren ;D

VidarJ

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    vidarje skrev:
    Takk Steinar.

Og så slipper vi å rote bort CD'n inne i spilleren ;D

VidarJ
    Ler så tårene triller her Vidar,- ;D .... litt for mye fløde og litt ivrig kanskje ? ;D

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    Ulf-B skrev:
    johnnygrandis skrev:
    Dommerpanelet er delt ;D

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    johnnygrandis skrev:
    Ulf-B skrev:
    johnnygrandis skrev:
    Dommerpanelet er delt ;D
    Du får bruke dobbeltstemmen din!

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    Ulf-B skrev:
    johnnygrandis skrev:
    Ulf-B skrev:
    johnnygrandis skrev:
    Dommerpanelet er delt ;D
    Du får bruke dobbeltstemmen din!
    Det finnes løsninger på alt, jeg liker din `no box view` men i mitt tilfelle blir det vel noe slikt vil jeg tro.

Altså en slik med stoffdører..

Vedlegg

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Stilig, men hvordan blir det med ventilasjon? Eller åpner man bare lukene når man skal spille?

Ellers er ikke dette med "no box" avgjørende for meg i alle sammenhenger. Både mitt anlegg nr. 2 og nr. 3 består i høyeste grad av bokser - som jeg får aksept for. Bokser var på plass lenge før kona og jeg traff hverandre - så for henne "er det bare slik det alltid har vært" - m.a.o. en helt hverdagslig sak. Men vi var begge enig om at akkurat i finstuen var dette med bokser og høyttalere bakfra ikke noe stort sjakktrekk m.h.t. estetikken.

Men å kunne skalke lukene når man ikke spiller, er interessant. Dels p.g.a. estetikken - men også av hensyn til at vi begynner å få et lite aktivt barnebarn på besøk - så dette hører jeg gjerne mer om. Jeg har merket med forskjellige løsninger her - men det med stofftrekk er nytt. Spennende å høre om dine erfaringer - hvis du går den veien.

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    Ulf-B skrev:
    Stilig, men hvordan blir det med ventilasjon? Eller åpner man bare lukene når man skal spille?
    I mitt tilfelle ser jeg for meg å skippe bakplaten og heller stive av på andre måter dette i håp om å få nok luftsirkulasjon uten å måtte la dørene stå åpne selv med spilling, selvfølgelig avhengig av hvor mye varme som genereres av komponentene som skal stå der. IR signaler passerer stoffdøren og slipper signaler inn til enhetene når de står lukket,- Genialt når det i tillegg ser såpass bra ut. Uansett vil jeg vente å se hva det blir til med Moon settet men det er jo greit å planlegge litt.

Link til limvingen

Produktet er modul basert så det kan bygges etter behov.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn