Pakke fra Tollpost - snadder fra New Zealand

salvatore

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.10.2002
Innlegg
326
Antall liker
15
Torget vurderinger
8
I går kom mitt nyese investeringsobjekt ;D - en Perreaux Éloquence 150i

Perreaux www.perreaux.com importeres av www.audioroyal.no . Jeg var så heldig å få kjøpe et av de aller første eksemplarene. Forsterkeren skal i første omgang matces med Micromage cd-spiller og Marten Duke høyttalere. Etter noen timers spilling, er det åpenbart for meg at dette er en god match. Forsterkeren er glatt og organisk - her slipper jeg harde kanter! I tillegg til glimrende lyd, har eksemplaret mitt innebygd dac med frem innganger. 2x optisk, 2x coax og 1xusb. Jeg valgte også å gå for innegygd riaa-trinn.

Fjernkontrollen styrer alle forsterkerens funksjoner, bortsett fra av/på. LCD-skjermen kan slås helt av eller dimmes i tre forskjellige lysstyrker. Softwaren er meget enkel. Her kan man navngi innganger, justere volum- og balansenivå til forskjellige innganger, justere den den innebygde dacen og mye mer..

Serien er forholdsvis ny, og det er ventet både drivverk og ny fjernkontroll for de som ønsker det.
 

Vedlegg

salvatore

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.10.2002
Innlegg
326
Antall liker
15
Torget vurderinger
8
Drivverket, som kommer senere, ser slik ut:

 

JK

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2002
Innlegg
2.599
Antall liker
766
Torget vurderinger
8
salvatore skrev:
Drivverket, som kommer senere, ser slik ut:

Hmm.. Likte ikke uteende paa den der CD matingen? "Stikkes" CDen inn i hullet? Minner om bilstereo ;D
 

salvatore

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.10.2002
Innlegg
326
Antall liker
15
Torget vurderinger
8
Kan være enig i bilstereo-sammenlikningen, men etter det jeg forstod fra ingeniøren bak dette, så var dette en mer fornuftig løsning i forhold til pris/ytelse..

Går med tanker om å bytte ut Micromegaen, og det hjelper jo ikke at det sliter med å lese cdplater når jeg loffer over gulvet :p
 

torem

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.12.2007
Innlegg
2.944
Antall liker
759
Gratulere salvatore! Ser veldig bra ut. Bra "pakkeløsning"!
Hørte litt på Perreaux med innebygd dac hos Audioroyal i går hvor det ble spilt på Marten Formfloor (tilsvarende mine egne ht.), og det låt veldig bra. Klokkeklar lyd uten for skarpe kanter. Lyden gikk vel ganske dypt også. Hørtes ut til å være en bra match til Marten.
 

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.05.2006
Innlegg
5.465
Antall liker
2.120
Sted
Kyrksæterøra
Torget vurderinger
12
Hvordan er erfaringene med Perraux nå etter en stund ?
Synes dette er et spenende merke, og de er jo fra samme land som Plinius.
Kanksje jeg også må prøve en Perraux integrert med innebygd dac ;D
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
24.006
Antall liker
8.313
Torget vurderinger
1
Det lurer jeg også på. Og så vil jeg gjerne se bilder. :D
 

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Innlegg
8.540
Antall liker
6.971
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
Forhåpentligvis litt bedre arbeid med kassene på de der enn på RIAAen til Perreaux.

Jeg lånte en slik for prøvelytt, og den var håpløs. Plastkabinett, og plukka opp brum så det stod etter...

Johan-Kr
 
Topp Bunn