Panasonic DP UB9000 og streaming?

Assy74

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.04.2005
Innlegg
565
Antall liker
215
Sted
Kristiansand
Den gamle blueray spilleren min er vel utdatert..... Ikke noe atmos eller 4 k der i gården.
Jeg ser det står at Panasonic kan Streame Netflix og Amazon..... Betyr det at en kan Streame viaplay og diesney + også?
Og vil det gi bedre lyd og bilde i forhold til Apple tv?
 

Todani

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.05.2009
Innlegg
1.162
Antall liker
2.128
Du får streame de appene Panasonic tilbyr med denne lekre spilleren. Ikke noe mer enn det, vel? Verdt å sjekke ut for det kan vel være lagt til nye apper siden spilleren ble introdusert på markedet for noen år siden.
Jeg er en halvgammel, lite digitalifisert fyr som har en Sony 800MK2 og separat DAC i tokanals TV-anlegg. Denne spilleren er koblet til DAC´en via koaksial digitaloverføring. Min relativt nye Sony-TV er koblet opp mot DAC med optisk digitalkabel. Jeg har også en TV-boks fra Kanal Digital som jeg har koblet til forforsterker via analogutgangen. Det gir følgende muligheter: streame via 800 og de appene den tilbyr, som for meg i hovedsak er Netflix og Youtube. Via koaksial digital overføring og denne spilleren får jeg den suverent beste lydkvaliteten. Nummer to er å se på lineær-TV via analogutgangene på TV-boksen, og den dårligste er alt mulig via TV´en direkte og optisk digital overføring. Jeg bruker en Hegel 20 DAC i dette anlegget.
Panasonic skiller seg fra Sony blant annet ved at den har innebygget en anstendig DAC og analogutganger samt at den har XLR analogutganger. Siklet lenge på den før jeg bestemte meg for at den gamle Hegel-DAC´en fikk gjøre nytten. Og det gjør den, det er bare det at optisk overføring ikke er særlig tess.
 

Ampliwire

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.11.2012
Innlegg
413
Antall liker
160
Sted
Finnmark
En sinnsykt god spiller som jeg selv har luktet mye på, men prisen.. du har nok ikke noe disney+ dog. Panasonic står ikke på topp når det kommer til smartfunksjoner. Snarere tvert i mot.
 

Assy74

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.04.2005
Innlegg
565
Antall liker
215
Sted
Kristiansand
Er litt avgjørende om det er mulig..... Kommer ikke til å se veldig mange blueray filmer fremover. Det går mest i streaming. Da får jeg heller kjøpe den modellen under som skal være nesten like god.
 

Ampliwire

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.11.2012
Innlegg
413
Antall liker
160
Sted
Finnmark
Er litt avgjørende om det er mulig..... Kommer ikke til å se veldig mange blueray filmer fremover. Det går mest i streaming. Da får jeg heller kjøpe den modellen under som skal være nesten like god.
Det blir litt bortkastet om du ikke skal bruke spilleren så mye på det den faktisk er god på. Panasonic er ikke spesielt god på streaming, da ville jeg heller tatt en Appletv
 
Topp Bunn