Smibakkjen
Hi-Fi entusiast
Er litt nysjerrig på om det er andre her på forumet som har erfaringer med Papworth Audio Technology. Har selv vert den lykkelige eier av en MIA 200 i 7 år.
Kanskje de bare brukte det samme printkortet, men koblet ut en del av det. Kan jo hende de lagde samme korta til alle forsterkerne. Bare gjetter jeg altså..Cobra2 skrev:Med en ubrukt rørsokkel på inngangen(pre-del), og hybrid-tekst på baksiden...?
Oppgraderings-mulighet?
Arne K
Den kjøpte du kanskje på Hifi-Huset? -stod å kikket på en sånn i 1998.Smibakkjen skrev:Er litt nysjerrig på om det er andre her på forumet som har erfaringer med Papworth Audio Technology. Har selv vert den lykkelige eier av en MIA 200 i 7 år.
Han forhandlet dem jo, så det er nok sannsynlig at han solgte den. Ellers så ville jeg tippe at om du tar deg bryet med å lete litt i andre etasje der så kanskje du kommer over en.. Veit aldri hva som gjemmer seg der..bjornh skrev:Den kjøpte du kanskje på Hifi-Huset? -stod å kikket på en sånn i 1998.
Veit om en slik hybrid som er til salgs.Smibakkjen skrev:Hmm... Så det burde altså være mulig å skaffe en innsats med rør... Klipsch og rør har jeg faktisk til gode å få oppleve (en av få ulemper ved å bu i grisgrente strøk).
Noen som vet hva som kan være rett pris på et par slike?Gunzi skrev:Hadde Papworth monoblokker for noen år siden, også basert på EL34, 8 stk pr kanal for å være mer nøyaktig.
240w pr side i PP, mye krefter, og det spillte forrykende så lenge rørene var nye og biasen ble holdt på riktig nivå.
Lekkert med chrome også, men de fikk reisepass da 300B monoblokker fra Ungarn kom i hus.
Skulle gjerne hatt Papworthene stående på lager, men bedre at de er i bruk hos noen.
Er ikke firmaet nedlagt a?Haavard skrev:Ingen webadresse Imperial?
Håvard
Takk for svar og nyttig info.Imperial skrev:Papworth M100 monoer koster idag rett over 4000 britiske pund.
M200 monoer koster vel tja ... 6800 pund nye nå i år tror jeg det var.
Bruktpriser, var det det? Vet de går for i overkant av 2 lapper pund brukte iallefall i UK da.. (om de er bra holdt..). Men M200 ble begynt produsert i 1996 tror jeg.
Papworth:
Papworth Audio Technology, 32 Fendon Road, Cambridge, CB1 7RT Telephone (01223) 416078 eller +44 (0) 1223 416078 da..
Edit: Eddy Fincham er han du ringer, trur eg..
Man må ringe på mandager... (not kidding!!!)
En morsom greie er jo att Papworth først het Michaelson and Austin... Michaelson gikk videre, startet ett firma man idag sikkert kjenner, Musical Fidelity, det var en kar til med i denne gjengen, han het Tim de paravicini... som man kjenner fra EAR Yoshino da...
mvh