Forsterkere Parasound 2250 i mono eller bi-amp?

benjarn

Hi-Fi interessert
Ble medlem
02.02.2012
Antall liker
2
Hallo

Jeg har et par klipsch RF-7MKII og 2stk parasound 2250 som nå er kjørt i mono.
Det jeg lurer på er om noen her har en formening om hva som er best på dette oppsette mono eller bi-ampe?
Vet at rf-7 går ganske lavt i de nederste impedanse kurvene som påvirkerer forsterkerne i mono, sett at noen mener de går helt ned i 2,8 ohm på det verste, kan dette stemme?
Greit og høre noen meninger før jeg begynner og fikle og høre selv

Mvh Bendik

erlanddf

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.06.2012
Antall liker
47
Torget vurderinger
4
For en stund siden kjørte jeg også med to 2250, men det jeg oppdaget var at ved brokobling så produserte de mye sus. Ville derfor heller kjørt bi-amping med en forsterker pr høyttaler og så kjører du feks høyrekanalene til diskant/mellomtone og venstre til bass. Ved å gjøre på den måten får du optimal kanalseparasjon og slipper ekstra sus ved brokobling.

LESSisdox@

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.10.2006
Antall liker
262
Sted
Åkrehamn,karmøy
Torget vurderinger
1
Sjekk ka dei anbefale på Parasound.com/discounted og HCA 2200mk2 (har denne og en til selv ):p
bruke en forsterker pr høytaler og KUN en inngang feks venstre på begge EFF forsterkere ,høyre side brukes ikke ,men du setter rca fra Pre out rød på høyre til forsterker og da venstre /kvit plugg på forsterker.
Pre out kvit på venstre til kvit eff
dette skal vere bedre og tåler mye mere belastning.og selvfølgelig også de samme ut til HT kun venstre kanal brukes.
Mvh Roy K

Hallo

Jeg har et par klipsch RF-7MKII og 2stk parasound 2250 som nå er kjørt i mono.
Det jeg lurer på er om noen her har en formening om hva som er best på dette oppsette mono eller bi-ampe?
Vet at rf-7 går ganske lavt i de nederste impedanse kurvene som påvirkerer forsterkerne i mono, sett at noen mener de går helt ned i 2,8 ohm på det verste, kan dette stemme?
Greit og høre noen meninger før jeg begynner og fikle og høre selv

Mvh Bendik

benjarn

Hi-Fi interessert
Ble medlem
02.02.2012
Antall liker
2
Jeg kommer nok til å prøve og høre litt selv også skal jeg sende mail til parasound , takk for tipset LESSisdox@:)
Men jeg hengte ikke helt med på alt du skrev men det er ikke din feil:p men sånn som det er nå står 2250 koblet via preout på onkyo så videre til den andre via loop som er sammen kobling av flere.
De står i mono og kjører 1x700w pr.HT.
Visst jeg skal biampe blir det vell nesten likt men de skal stå i stereo modus og kjøre 2x250w pr.HT og da blir det 1 kanal på mellomtone/bass og 1 kanal på diskant pr.HT.
RIKTIG? :D

Mvh Bendik :)

LESSisdox@

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.10.2006
Antall liker
262
Sted
Åkrehamn,karmøy
Torget vurderinger
1
Koble begge forsterkere på pre out, rød rca- til høyre forsterker inn på kvit/Eff.
pre out kvit-til venstre forsterker inn på kvit/Eff.
ikke sette i MONO.
bruke kun venstre kanal på begge forsterkere ,koble da som vanlig-rød på rød ---sort på sort på henholdsvis venstre og høyre høytaler.
høyre kanal på rca plugg og Ht utganger skal ikke brukes .
du har da forsterkere som tåler mye mere tunge laster nedover i ohm og du får også mere watt enn dei 250 som du allerede har.

Blir som en slags mono blokk ikke så mye watt men som det står lenger oppe mere en 250w ,,, men mye mere krefter
var det mine så var det slik eg ville satt det opp.da driver det alt
å på disse Ht som du har så er det over kill :D
Mvh Roy K

Anbefales av parasound som den beste/sterkeste/Krefter/stabile av disse 3 eksemplene og sette opp forsterker på .

Sist redigert:

benjarn

Hi-Fi interessert
Ble medlem
02.02.2012
Antall liker
2
aah!.. Tusen takk for tipset , dette skal jeg prøve:)

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Antall liker
4.355
Torget vurderinger
1
Den der var vel litt shady, vel? Bruk heller ei stereoblokk pr side...dobbelt stereo stresser forsyninga vesentlig mindre enn brokobla mono. Venstre kanal til bass, høyre til diskant- PÅ BEGGE BLOKKER- koblet med to singlewire kabelsett til hhv øvre (diskant) og nedre (bass) terminalpar på Klipschene..Fra pre kobles venstre blokk fra LEFT OUT og høyre fra RIGHT!!

rosros

HIFI Entusiast
Ble medlem
16.03.2007
Antall liker
71
Sted
Nittedal
Torget vurderinger
10
Hei, jeg har 2. stk Kenwood L-1000M som jeg har tenkt og bruke som monotrinn, alltså en til venstre høyttaler og en til høyre høyttaler.
Høyttalerene har ikke bi-wire terminaler men singlewire rød+sort. Impedans er 4 ohm. Så derfor ønsker jeg svar på om dette er mulig eller er dette et sjansespill som kan ødelegge kortslutte eller sprenge noe i sluttrinnene eller høyttalerene. Fint hvis noen kan svare meg for jeg er usikker på hva jeg kan eller ikk bør gjøre. Har hørt at biamping er ikke det beste men hvis noen foreslår det så hadde det vært fint med en fremgamgsmåte som jeg kan forstå!
Hilsen rosros

Topp Bunn