lovemusikk
Hi-Fi freak
Din Heed Dac er nok bedre enn den innebygde i P5, ja. Men om din forforsterker er bedre, er jeg nok mer i tvil om. P5 er kanskje intet under i absolutt forstand, men har fin gjennomsiktighet, god dynamikk, og er nok mer fleksibel med hensyn til valg av effekttrinn. Du har dette med "rørmagi", selvsagt, akkurat det kan ikke P5 vise til.
Nå eier jeg ikke P5, men har hørt både den og forgjengerne ved gjentatte anledninger, så mine utsagn har begrenset verdi ut fra en langtidsperspektiv. Har du mulighet, bør du nok prøve P5 før du handler, på den annen side, om du kjøper brukt til en fornuftig sum, får du sikker tilbake pengene.
Mvh
Håkon Rognlien
Hadde den en liten stund mens jeg prøvde litt forforsterkere i klassen 10-20k.Ingen?Parasound P5
Nå som alle er komt ned igjen på bakken.
Hvor bra er denne boksen?
Jeg ser jo den har alt jeg kunne tenkt meg i en boks.
Min egen dac vil bli brukt da jeg regner med den er mye bedre enn den som er innebygget..
De andre var Yamaha CX-A5000,Hegel P20 og Primare Pre32. Amp var EC AW2x120M. Pandion 30 høyttalere.
Slet med å høre forskjeller mot Yamaha og Primare, P5 hadde kanskje litt mer nivå i bassen som passet dårlige opptak.
Anså P5 som veldig god til prisen, helt til Hegel ble prøvd og viste seg å være et godt hakk opp i kvalitet.
Kan egentlig ikke se at P5 skal være bedre en den du har nå, så ville prøvd om forskjellene er verdt bryet.
Jeg også hadde problemer med skurr ved justering av volum på P5.
Takk dere.Jeg hadde P5 selv, og har lånt den i ettertid når jeg har hatt behov når jeg har testet effektforsterkere.Parasound P5
Nå som alle er komt ned igjen på bakken.
Hvor bra er denne boksen?
Jeg ser jo den har alt jeg kunne tenkt meg i en boks.
Min egen dac vil bli brukt da jeg regner med den er mye bedre enn den som er innebygget..
Har ikke kjørt en seriøs direkte test mot min egen pre/dac, annet å teste det fort og i et annet oppsett. Her vil jeg si at D100 er ganske så mye mer oppløst og åpen med strammere bass. Men ville ikke blitt forundret hvis noen ville foretrukket P5 i det lange løp i mange oppsett. Mer organisk mot det litt mer kliniske i D100.
Mot prosessorer og surroundforsterkere sin pre/dac har jeg vanskelig for å se at de skal slå P5. Hvert fall når jeg testet det selv var det temmelig rått parti i favør P5, SPESIELT på stemmegjengivelse. Da satt jeg i mange timer og testet dette. Da mot en Onkyo receiver til 23.000 og en Primare prosessor til 33.000. Eide begge de samtidig, så jeg blir nøytral der. Primaren er mer oppløst og hifi riktig. Sikkert sær smak, men jeg foretrakk likevel P5 sin mer organiske klang.
P5 legger til ekstra i bassen, så har du allerede for fet bass ville jeg styrt unna. Har du slank klang vil den gi det et løft.
Litt klønete sagt, men jeg prøver å konkludere at dette ikke er et utpreget åpent og hifi-riktig produkt, men en glimrende musikkformidler til prisen.
Ja så lenge en får igjen prisen, så er det jo ok om den ikke passer.
Men vil pre-delen degradere lyden fra min dac i dag?