patos b110 som blir lansert til uka

6bm8

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2005
Innlegg
2.020
Antall liker
619
Sted
Gressvik/Fredrikstad
Torget vurderinger
1
Kunne faktisk se det veldig ofte på membranen. Membran ble deformert grunnet høyt lydtrykk og bevegelse i chassis...
 

KML

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.10.2005
Innlegg
557
Antall liker
84
Sted
Fana i Bergen
Torget vurderinger
1
Hmm, ok. Det har jeg ikke vært ute for, men har heller ikke åpnet RF-5. Dog står det der at chassiset til deres elementer ikke består av metall ja.

Jeg tenkte hovedsaklig på RF-7 hvor tilfellet er metallchassis.

Har hatt det veldig høyt, men har aldri sett tendenser til deformasjon på membraner. Takker dog for opplysningen!

Er det fremdeles tilfelle på de nyere Klipsch høyttalerne?
 
T

timc

Gjest
Jeg har kjørt RF-63 og RF-83 til yttergrensen og det har gått greit så langt.



-Tim
 

KML

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.10.2005
Innlegg
557
Antall liker
84
Sted
Fana i Bergen
Torget vurderinger
1
Ja ok, har ikke hatt noen ting å utsette på mine heller. Det er ikke snakk om produksjonsfeil enkelte da?
 
T

timc

Gjest
Tja. Det er jo mulig. Vi har solgt mye Klipsch, men har aldri hatt klage på deformerte elementer enda. Derimot var det en som klarte å spille i stykker kabinettet på en RF-83. Den innvendige avstivningen hadde ristet løs :eek:

Tror det var snakk om en produksjonsfeil på noen eksemplarer, der de hadde brukt litt lite lim.



-Tim
 

KML

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.10.2005
Innlegg
557
Antall liker
84
Sted
Fana i Bergen
Torget vurderinger
1
Ja det erfarte jeg på min første (høyre) RF-7, det var dog helt fra første tone. Fikk ny med en gang - kjempeservice utført av Audiocompaniet.
 

hifiguru

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.07.2002
Innlegg
5.715
Antall liker
1.259
Sted
Porsgrunn
Torget vurderinger
1
På et sett RF3 jeg hadde sprakk alle elementene i solstrålemønster, så helt teit ut.
 
Topp Bunn