Du kan jo prøve Electrocompaniet, eller primare.oldetek skrev:Hei! melder meg inn i klubben
Har et par symph. II AMT. Sitter å hører på dem nå, men er ikke helt fornøyd :-\
hvilken elektronikk bør man satse på til disse høytt?
Har nå en xindak muse tube deluxe cd spiller, parasound nc 2100 , og en emotiva xpa2.
Føler at de er litt "kantete", kalde i diskant og en del rot i lydbildet. sliter også med s-sibilanter eller hva det heter. ( dette kan vel kanskje ha litt med rommet å gjøre? De spiller liksom ikke MUSIKK slik som eg vil!!
Regner med at det er mye å hente her med bedre elektronikk, men hvilken? er ute etter litt fyldig mellomtone og ikke så hard diskant som det spiller med nå.
Takker for svar!
MVH. Ørjan
Enig i EC (har ikke erfaring med Primare).jano007 skrev:Du kan jo prøve Electrocompaniet, eller primare.oldetek skrev:Hei! melder meg inn i klubben
Har et par symph. II AMT. Sitter å hører på dem nå, men er ikke helt fornøyd :-\
hvilken elektronikk bør man satse på til disse høytt?
Jeg bruker også A21se på mine symphonic II. Og vet der en enda en her på forumet som har samme kombinasjonen. Det er veien å gå tror jegJanOve skrev:Hei
har sugden a21se på desse høgtalarane, det fungerar MYKJE betre enn EC som eg også har hatt.
Mvh
Jan Ove
Nei, men jeg brukte SP-331 på 402 og det funket veldig bra.svinwe skrev:Noen som har erfaring med Vincent SP-996 på Patos Lyric 401MK ll
Ta en titt på yamaha. Det funker brasvinwe skrev:Mener jeg fikk et tips om at Marantz en gang.Noen som har prøvd det.Vurderer marantz sr7002.
hvordan er marantz kontra denon avr 3806 for eksempel
står mellom marantz eller denon tror jeg
ja kunne virke sånn etter beskrivelsen i annonsen.thomand skrev:Det tror jeg faktisk det er. Så vidt jeg vet så sitter tonkraft på det eneste paret som finnes av den "nye" symphonic 4 (som forøvrig aldri kom for salg)
Dette må være den nesten ferdige prototypen som har vært med på div messer.
Gratulerer!jano007 skrev:Da var Patos Lyric 402mkII på vei inn i stua å doxa settet blei vist solgt pga bra pris.
Vurderer derfor intregrert forsterker noen som har noen tips.
Ser for meg noe til rundt 10k brukt. Hegel, Primare, Eci-4, mulig doxa 140 eller doxa 72 vist jeg kommer over noen for salg.
Gratulerer, det er gode høyttalere og den Patos modellen som har imponert meg mest.jano007 skrev:Da var Patos Lyric 402mkII på vei inn i stua å doxa settet blei vist solgt pga bra pris.
Ser for meg noe til rundt 10k brukt. Hegel, Primare, Eci-4, mulig doxa 140 eller doxa 72 vist jeg kommer over noen for salg.
Har selv Patos 402 Mk III. Vet du forskjellen til Mk II?Anonym skrev:Gratulerer, det er gode høyttalere og den Patos modellen som har imponert meg mest.jano007 skrev:Da var Patos Lyric 402mkII på vei inn i stua å doxa settet blei vist solgt pga bra pris.
Nei, det vet jeg ikke. Er ikke 100% sikker på om det er mk2 eller 3 jeg har hørt heller men gode er de.Goggen50 skrev:Har selv Patos 402 Mk III. Vet du forskjellen til Mk II?Anonym skrev:Gratulerer, det er gode høyttalere og den Patos modellen som har imponert meg mest.jano007 skrev:Da var Patos Lyric 402mkII på vei inn i stua å doxa settet blei vist solgt pga bra pris.
Nå har jeg to stereoanlegg et med Denon 2807 og patos 402 mk III og Denon 4810 med symponic III og sub 10. Alle blir blir kjørt med biamp (4x4). Selvfølgelig er anlegget i stuen best.jano007 skrev:Tror det er en smaksak med mk2 og mk3 mange mener mk2 er best det kan ikke jeg svare på. Hvordan funker demon med patos? Er den 3930 en bra cd spiller eller? Kjører du bi amping eller?
Hvis ikke du hører noe ville jo jeg ha prøvd Moen i Kristiansand. Eller du kan ta en tur til Bergen. Jeg har dessverre bare Symphonic III.Spikeld skrev:Noen som har Patos Symphonic IV AMT og som bor i Rogalands-området? Er meget spent på å høre disse høyttalerne og hadde gladelig komt på en prøvelytt. Er på jakt etter en høyttaler som passer meg og føler ikke at jeg finner noe som faller i smak. Sliter med for skarp og avslørende diskant på alle høyttalere jeg har hørt på. Så er med andre ord allergisk mot skarp diskant.
MVH Åge
Tlf 99379067
Mail: agebo1@online.no