Sitter å leker med tanken å kjøpe Patos Symphonic III eller IV. Mulig å prute på prisen de har på seg om dagen ? noen "MKII" versjoner på vei ?
Hva er en grei bruktpris på dem eventuelt ? ser de pleier å plassere seg på rundt 18-25k..
Sitter med Klipsch RF-63 nå idag, og det går vel mest i filmtitting, men synes de er litt fargeløse og oppgraderingsspøkelse er jo alltid der
Er også en litt allrounder i musikk smaken, og synes klipschene mislykkes på en del sjangere, spesielt de jeg hører på mest.
Kjører bare på med en Yamaha V3900 receiver idag og klipschene kan vel vokse litt mer med en god effektforsterker, men sitter med et veldig godt minne av når jeg hadde Patoc Lyric 402 MKII som jeg var veldig glad i.. både til film og musikk. Symphonicene er jo ganske pene også, og ikke minst norske! hehe
Noen som bruker Patos Symphonic en del til film ? som eventuelt også kan sammenligne litt mot klipsch. Husker jeg likte veldig godt hvordan lyric serien gjorde det på film iallefall. Leser jo det som er over her og lest litt andre steder, og virker jo som folk er meget fornøyd med symphonic i en 2/3/5/7 kanals kino.
Hvilken effektforsterkere kan eventuelt matche patosene ?
Kikka litt på Vincent, Emotiva og Parasound per nå.