Pavlov's dog - Pampered Menial - ny eller brukt ?

Mawrick

Hi-Fi interessert
Ble medlem
12.04.2012
Innlegg
51
Antall liker
3
Noen som har peiling på hva som er best å gå for her - en brukt orginal pressing eller en "ny" vinyl.
Noen som vet om det er noe forskjell på de pressingene?.

Har et inntrykk av at en del nyere vinyl ikke helt holder standard den skal/bør ?.......
 

Hawkwally

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.12.2003
Innlegg
107
Antall liker
1
Jeg mener absoulutt brukt orginal. Hvis platen er "uten stygge" riper. Hvis du i tillegg har en platerenser, pleier det å bli bra. Har kjøpt over 150 brukte lp'er på 10 år, tror bare 5-6 var så dårlig at jeg ikke gadd å spille de.
 

RuneG

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.02.2011
Innlegg
512
Antall liker
176
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
37
Generelt;

bra pressinger fra 70 og 80 tallet: fra Holland, West Germany, Sweden, Norway (Team Trykk), Japan

dårlige(re) pressinger fra 70 og 80 tallet: England, USA og Canada
 

Mawrick

Hi-Fi interessert
Ble medlem
12.04.2012
Innlegg
51
Antall liker
3
Ser ut som de orginale er US/Greece/Australia/UK/nederland/canada pressings, og den "nye" er utgitt av "Music on vinyl".
 

janfrt

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.06.2011
Innlegg
7.491
Antall liker
8.619
Sted
Pt. Høvik
Generelt;

bra pressinger fra 70 og 80 tallet: fra Holland, West Germany, Sweden, Norway (Team Trykk), Japan

dårlige(re) pressinger fra 70 og 80 tallet: England, USA og Canada
Jeg hadde fulgt dette rådet. Selv har jeg en norsk pressing og den er helt på topp. Kjøpt da den ble utgitt i Norge.
 

Bartesam

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2002
Innlegg
12.220
Antall liker
12.461
Sted
Hus
Ville nok kjøpt førstepressen fordi en vet ikke hvordan masteren har stått seg gjennom årene. Dette er jo snart en 40 år gammel innspilling. Ser den ligger på bayen i Uk til £15 :)
 

rogera

Hi-Fi interessert
Ble medlem
10.01.2005
Innlegg
77
Antall liker
5
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
1
Den originale UK pressingen har noe rundere lyd enn ditto NL. UK originalen har derimot ikke det flotte utbrettcoveret slik som NL pressingen og de tidlige US utgavene på ABC og Columbia.
 
Topp Bunn