Nå må du rulle inn. Ingen skal få hindre deg i å skrive kontrakt, som Paypal gir fem flate øre i. (kjøper kan bare nekte for at det er han). Fint for kjøper, bortsett fra at det ikke er snakk om at den er som beskrevet eller ikke. Her er det snakk om å hente varen og komme seg vekk i en fei. (hvis varen ikke er helt som beskrevet har svært lite å si når planen er å svindle selgeren og betale eksakt 0,- kr)Vel, ville vel ikke gitt fra meg et produkt med verdi f.eks NOK 35000,- uten at man har skrevet en kontrakt det begge parter signere for mottatt betaling og mottatt vare. Det fine med at den blir hentet er jo at kjøper kan sjekke at den er som beskrevet og virker.Rent bortsett fra at "reklamasjonsrett" ikke er regulert i noen interkontinentale lover, men heller en blanding av Paypal og Ebay sine vilkår, hvor man til syvende og sist er prisgitt Paypal/Ebay sine noe subjektive vurderinger...så var det ikke det jeg mente ikke var riktig.Faktisk har man reklamasjonsrett om "varen ikke er som beskrevet" og dersom man anvender et hentefirma er varetilstanden fortsatt selgers ansvar. Og det er dette henvendelsene (flere) fra "Veronika Nielsen", Nordsjøarbeider uten bankkonto, legger opp til.
Det er ingen vare som "Veronika" vil komme til å reklamere på. Når varen blir hentet fysisk har man ikke noe bevis for at varen er sendt til kjøper, og da vil kjøper kunne rapportere at varen ikke er mottatt, og når man som selger ikke kan fremlegge trackingnr, vil kjøper automatisk bli kreditert pengene. Reklamerer man på at varen ikke er beskrevet så, betyr det jo at man mottatt varen..
Ellers er dette helt greie poenger...om man snakker om et normalt marked, men nå diskuterer vi engang Paypal svindel.
Selv i en så oppklarende tråd som dette, og etter x ganger hvor fremgangsmåten til til svindlerene er beskrevet, støter man til stadighet på motargumenter uten noe basis i virkeligheten/kontekst. Det ikke rart at disse svindlemetodene eksisterer, folk VIL JO BLI SVINDLET.