paypal, hvordan fungerer dette?

tor-g

Medlem
Ble medlem
18.03.2007
Antall liker
1
Hei, er helt blank på Paypal, kan noen forklare meg dette?

Chalshus

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
4.329
Sted
Horten
Torget vurderinger
8
Fra Wikipedia: "PayPal er en amerikansk banktjeneste på nettet. Den er bygd for at man lett skal kunne overføre penger over internett. Man registrer en PayPal-konto ved å oppgi personlige data som navn, adresse og en epostadresse. Når man har registrert en konto, må man verifisere (bekrefte) kontoen sin. Det vil si å knytte den opp mot en ordentlig bankkonto. Hvis man skal gjennomføre en PayPal-transaksjon, og det ikke er nok penger på PayPal-kontoen, vil PayPal automatisk belaste din bankkonto for å betale. PayPal ble grunnlagt i 1998 og ble senere kjøpt opp av eBay."

Du finne mye hjelp og info her: https://www.paypal.com/us/cgi-bin/helpweb?cmd=_help

OS

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2005
Antall liker
19
Torget vurderinger
3
Jeg visste ikke at det gikk an å knytte paypal opp mot en bankkonto men det frarådes hvis du stort sett skal betale med paypal. Jeg har brukt paypal i over 8 år nå med hundrevis av transaksjoner uten et eneste problem. Jeg har knyttet mitt Mastercard til paypal og jeg mener det er det sikreste (i tillegg til evt. andre kredittkort). Jeg har mottatt penger også noen ganger men har da bare latt pengene stå på paypal-kontoen og brukt de ved senere kjøp.

mvh,
OS

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Ingen ved sine fulle fem bruker vel kort knyttet opp mot en debetkonto ved netthandel?

edit: typo

DIY_dude

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.01.2007
Antall liker
74
Sted
OSLO
Torget vurderinger
9
Jeg har også opplevd at PayPal-kontoen min ble hacket av en eller annen i Polen. I dette tilfellet fanget PayPal sitt eget system opp problemet og stengte kontoen min umiddelbart. Etter fire dager hadde jeg fått pengene tilbake og kontoen ble åpnet igjen. Det virker som de har et ganske bra system for å rette opp i svindel.

Jeg bruker det hele tiden.

Helge_G

Hi-Fi interessert
Ble medlem
05.09.2006
Antall liker
1
PayPal er veldig anvendelig på nettet og ekstremt lett å bruke.

Jeg har det knytta opp mot et kredittkort, og en dag var det noen i Canada som kjørte rundt i butikker der borte og brukte "kortet mitt". Banken i Norge oppdaga det neste virkedag og stengte kortet og tok tapet. Teorien min er at skurkene hadde klart å gjøre noe avansert miksmaks via ebay.ca, som jeg nettopp hadde vært inne og titta på.

Topp Bunn