Har nå testet den optiske usb kabelen.
Fikk usb extension versjonen, likte ikke helt det, i steden for han USB kabel i begge ender, er det en hun i den ene enden, dermed må jeg bruke en egen usb kabel i tillegg, hadde regnet med å slippe det (samme du har LMC?). Skal bestille den andre kabelen som er nøyaktig slik jeg vil ha den, men fant den kun i bruksanvisningen og ikke på nettet hos leverandøren, får førhøre meg med dem.
Kabelen kommer med power-trafo med kun USA plugger, loddet på en norsk utgave på enden av USA type pinnene.
Med denne kabelen, er jeg sikkret mot inntrenging av elektriskstøy via usb kabelen. Den gamle usb kabelen går tett opptil noen strømkabler og elektrisk utstyr, ikke særlig bra, men hadde ikke mye valg heller. Nå fikk jeg mulighet til å unngå dette og bruker den optiske kabelen over det elektriske minefeltet, den vanlige usb kabelen som jeg har satt på i enden, går utenfor det meste av støyfeltet. Ved lytting etter oppsett av den nye kabelen, er det klart at noe er skjedd, jeg kan skru høyere opp en normalt uten å bli plaget, kan jo komme av endret nivå pga. konverting til/fra optisk, men merker også at støynivået er betydelig lavere, selv om jeg ikke har merket støyen før, er det nå tydelig at denne faktisk fjerner støy, finner dette logisk da gammel usb gikk over det elektriske støyfeltet.
Prisen som endte på underkant av 2000kr inkl. frakt synes jeg var ok for denne oppgraderingen, men vi får se om en stund om jeg er like fornøyd, kommer til å bytte noe frem og tilbake for grundigere test.