Høres ut som noe feil med forsterkeren. Plugger du ut kablene på forsterkersiden eller på høyttalersiden?Fikk en ny Peachtree Nova 150 i hus i dag. Når jeg slår på on/off knappen så kommer det 11 høye klikkelyder i høytalerene, deretter slå den seg av (on/off knappen blinker rødt). Tar jeg ut høytaler kablene slår den seg ikke av og ser ut til å fungere.
Jeg har Audiovector Si3 Signature høytalere og Nordost flatline bi-wire kabler.
Har dere noe tips?
Den fungere også om jeg tar vekk kabel fra høytalersiden,jeg har også prøvd kun med en kabel.Høres ut som noe feil med forsterkeren. Plugger du ut kablene på forsterkersiden eller på høyttalersiden?Fikk en ny Peachtree Nova 150 i hus i dag. Når jeg slår på on/off knappen så kommer det 11 høye klikkelyder i høytalerene, deretter slå den seg av (on/off knappen blinker rødt). Tar jeg ut høytaler kablene slår den seg ikke av og ser ut til å fungere.
Har dere noe tips?
Hva skjer dersom du bare plugger ut høyttalerne? Eller lar kun en kabel stå i?
Merkelig problem. Skal mye til at det er problem med kabel, om det da ikke på en eller annen måte er kontakt mellom + og - på et punkt, at det er gnisset hull på lederne, en hund eller barn som har spist på den eller noen slikt. Må nesten prøve en annen kabel og andre høyttalere for utelukke det.Den fungere også om jeg tar vekk kabel fra høytalersiden,jeg har også prøvd kun med en kabel.Høres ut som noe feil med forsterkeren. Plugger du ut kablene på forsterkersiden eller på høyttalersiden?Fikk en ny Peachtree Nova 150 i hus i dag. Når jeg slår på on/off knappen så kommer det 11 høye klikkelyder i høytalerene, deretter slå den seg av (on/off knappen blinker rødt). Tar jeg ut høytaler kablene slår den seg ikke av og ser ut til å fungere.
Har dere noe tips?
Hva skjer dersom du bare plugger ut høyttalerne? Eller lar kun en kabel stå i?
Prøvd med andre høyttalere også?Har prøvd med annen kabel. Ett av tre elementer er ødelagt, diskant. Veldig rart siden dette gjelder begge høytalere. Jeg har ikke noen kunnskap om elektronikk, men alt fungerte før jeg koblet til peach.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Ja, den virker med andre høytalere. Må finne noen elektronikk kyndige i nærområde som kan ta en kikk på høyttaleren. Eventuelt høre med leverandøren om hvem som har service på AudiovectorPrøvd med andre høyttalere også?Har prøvd med annen kabel. Ett av tre elementer er ødelagt, diskant. Veldig rart siden dette gjelder begge høytalere. Jeg har ikke noen kunnskap om elektronikk, men alt fungerte før jeg koblet til peach.
Det var jo bra for Peachtree sin del. Håper du får orden på dine Audiovector.Ja, den virker med andre høytalere. Må finne noen elektronikk kyndige i nærområde som kan ta en kikk på høyttaleren. Eventuelt høre med leverandøren om hvem som har service på AudiovectorPrøvd med andre høyttalere også?Har prøvd med annen kabel. Ett av tre elementer er ødelagt, diskant. Veldig rart siden dette gjelder begge høytalere. Jeg har ikke noen kunnskap om elektronikk, men alt fungerte før jeg koblet til peach.
Selv om jeg leser instruksjonen på norsk skulle jeg mer enn gjerne hatt de 3 første punktene inn med teskje.Dersom noen sitter på en Peachtree nova150 eller 300 så vil jeg anbefale å prøve en firmware-oppdatering på dem.
jeg har gjort det med min 300 og den gjorde noen med forsterkeren så den oppleves som rett og slett en ny. Virker strammere i bassen samt at den reagerer raskere på volumskalaen, slik at den virker kraftigere. Det var såpass påfallende at det ikke er bare placebo heller. Til og med kona bemerket det uten å vite at det var gjort noe med den.
Verdt et forsøk i alle fall. Firmware lastes ned fra Peachtree sin side.
https://www.peachtreeaudio.com/support/usb-drivers/firmware-nova300.html/Selv om jeg leser instruksjonen på norsk skulle jeg mer enn gjerne hatt de 3 første punktene inn med teskje.Dersom noen sitter på en Peachtree nova150 eller 300 så vil jeg anbefale å prøve en firmware-oppdatering på dem.
jeg har gjort det med min 300 og den gjorde noen med forsterkeren så den oppleves som rett og slett en ny. Virker strammere i bassen samt at den reagerer raskere på volumskalaen, slik at den virker kraftigere. Det var såpass påfallende at det ikke er bare placebo heller. Til og med kona bemerket det uten å vite at det var gjort noe med den.
Verdt et forsøk i alle fall. Firmware lastes ned fra Peachtree sin side.
Win 10
300 stod til forventningene og vel så det. Saken er den at stua hvor anlegget står så er den ene høyttaleren med bakvegger av mur i hjørnet, og den andre har bakvegg av en lukket dør med gipsplater rundt. Høyrekanalen spiller dermed høyere ved murhjørnet enn andre siden, og jeg savner innstilling for balanse på Peachtree.Janix: Jeg ser du selger din nova300. Er det andre ting som frister mer og svarte den ikke til forventningene?
Blir spennende å høre hva du synes etter firmware-oppdateringen. Ikke sikkert det er like stor effekt på den. Det spørs hvor gammel den er. De siste utgavene har sikkert siste versjon allerede. Men min var fra tidlig i år og blant de først som kom til Norge. Ser at firmwareoppdateringen erfra 17.5 og har du nyere forsterker enn det, så kan det hende at den allerede har siste versjon installert.
Ser utfordringen med manglende balansekontroll da. Det å holde ting enkelt har sin pris. Hvilke av monoblokkene har du?300 stod til forventningene og vel så det. Saken er den at stua hvor anlegget står så er den ene høyttaleren med bakvegger av mur i hjørnet, og den andre har bakvegg av en lukket dør med gipsplater rundt. Høyrekanalen spiller dermed høyere ved murhjørnet enn andre siden, og jeg savner innstilling for balanse på Peachtree.Janix: Jeg ser du selger din nova300. Er det andre ting som frister mer og svarte den ikke til forventningene?
Blir spennende å høre hva du synes etter firmware-oppdateringen. Ikke sikkert det er like stor effekt på den. Det spørs hvor gammel den er. De siste utgavene har sikkert siste versjon allerede. Men min var fra tidlig i år og blant de først som kom til Norge. Ser at firmwareoppdateringen erfra 17.5 og har du nyere forsterker enn det, så kan det hende at den allerede har siste versjon installert.
Har opprettet PEACHTREE mappe mange ganger på USB pinnen som er på 7,36 Gb. Lastet ned "firmware" som jeg har trukket inn i nevnte mappe og gjort som anvisningen sier ellers. men ingen reaksjon. Sørger selvfølgelig også for at pinnen lar seg trygt løse fra pc'n før jeg bruker de 304 eller 305 Kb oppdateringen er på. Noe gjør jeg galt, men vet ikke hva det kan være.
Står en eske her uåpnet fra Wyred4Sound med DAC 2v2SE og 2 monoblokker som venter på å overta plassen til Peachtree 300 som enda ikke er solgt. Fikk Peachtree den 20.5 så da regner jeg med at den ikke er oppdatert...vet ikke.
Monoblokkene er SX-1000R. Det er toppen av lydutstyr fra den kanten og hvis jeg ville ha alt i svart og helt uten lys på produktene under standby og bruk. Dac'en som også er forforsterker lyser kun opp displayet for et selvbestemt antall sekunder når du bruker fjernkontrollen .Ser utfordringen med manglende balansekontroll da. Det å holde ting enkelt har sin pris. Hvilke av monoblokkene har du?300 stod til forventningene og vel så det. Saken er den at stua hvor anlegget står så er den ene høyttaleren med bakvegger av mur i hjørnet, og den andre har bakvegg av en lukket dør med gipsplater rundt. Høyrekanalen spiller dermed høyere ved murhjørnet enn andre siden, og jeg savner innstilling for balanse på Peachtree.Janix: Jeg ser du selger din nova300. Er det andre ting som frister mer og svarte den ikke til forventningene?
Har opprettet PEACHTREE mappe mange ganger på USB pinnen som er på 7,36 Gb. Lastet ned "firmware" som jeg har trukket inn i nevnte mappe og gjort som anvisningen sier ellers. men ingen reaksjon. Sørger selvfølgelig også for at pinnen lar seg trygt løse fra pc'n før jeg bruker de 304 eller 305 Kb oppdateringen er på. Noe gjør jeg galt, men vet ikke hva det kan være.
Står en eske her uåpnet fra Wyred4Sound med DAC 2v2SE og 2 monoblokker som venter på å overta plassen til Peachtree 300 som enda ikke er solgt. Fikk Peachtree den 20.5 så da regner jeg med at den ikke er oppdatert...vet ikke.
Merkelig det med at oppdateringen ikke starter. Det er jo mulig at versjonen allerede er installert.
Jeg kan se om jeg får prøvd en ny firmwareoppdatering på min for å sjekke reaksjonen dersom jeg prøver å installere samme versjon en gang til.
Ville kikket på XTZ 17 serien, hadde selv DF8 fra Dynavoice, disse går allerede dypt alene men alt ble komplett med sub fra XTZ, billig er det å mtp bygge kvalitet og kvaliteten på lyden de gir.Hvilken subwoofer passer best til Dynavoice Challenger M-65 høyttallere + peachtree decco125 Sky forsterker. Har nå Boston Acoustics CS SUB 10 I. Men synes den ikke har nok kraft og futt må justere den på nesten fult for å få nok bass. Hva anbefaler dere ta gjerne med flere alternativ.
Ingen flere råd.Flere råd taes også i mot.
Eufonia AS -Peachtree ligger ikke lenger inne til salgs hos Oslo hificenter. Kanskje de er tatt ut av sortimentet av en eller annen grunn.
Noen andre i Norge som selger Peachrtree nå da...