Bra nyproduserte signalrør er JJ/Tesla 803S eller Golden Dragon Trostworthy 12AX7 dersom det er ECC83 du skal ha..Hehe, Skal få noen som kan det til å måle for å se om det er noe som stikker seg ut, men i mellomtiden er gleden tilbake.
Enda blir det vel når jeg får inn 4 slike om noen dager. 4 stk Electro Harmonix rør jeg bestilte etter anbefaling fra forrige eier.
Vis vedlegget 165631
Noen klare anbefalinger på signalrør med det samme? Om det er lov og ønske vil jeg ha åpenhet i toppen og snert i bunn
Dette var hyggelig lesning!
Det er også morsomt å registrere hvor fort vi kommer inn i vanen med å snu platesider,
fordelene oppveier ulempene, for å si det slik....
Vis vedlegget 166831
/ Morten
Ti hii.......Dette var hyggelig lesning!
Det er også morsomt å registrere hvor fort vi kommer inn i vanen med å snu platesider,
Vis vedlegget 166831
/ Morten
Noen av oss løser problemet/minker ulempene ved å kjøpe flere platespillere, slik at de kan unngå avbrudd i den analoge gleden, som de reneste DJ-er!
Det er en ubeililighet som meget fort blir en vane ja, tar ikke mange platene før en ikke tenker over det. Dessuten er det litt kos å tjone med det å da, i mine øyne får man ett mye større forhold til de ulike utgivelsene enn hva digitalis gjør, leser litt i cover osv osv.Dette var hyggelig lesning!
Vis vedlegget 166831
/ Morten
Har allerede funnet flere aktuelle arvtagere etter denne Slik jeg ser det bør en ihvertfall ha 2-3 i husDette var hyggelig lesning!
Vis vedlegget 166831
/ Morten
Noen av oss løser problemet/minker ulempene ved å kjøpe flere platespillere, slik at de kan unngå avbrudd i den analoge gleden, som de reneste DJ-er!
Gledelig at du har fått til spilleren pahf! Nå skal du la det "nye" mediet få spille seg inn så du blir godt kjent med vinylens magi Jeg har jo hatt helt lik spilleren din som jeg selv kjøpte ny på Hifiklubben i 1987! Da levert med en Denon PU DL160 high output MC.. Veldig god lyd den gangen husker jeg.. Spilleren havnet på boden i nærmere 15 år etter at CD kom i hus og tilgang på vinylplater forsvant.Hahaha, ingenting er som litt mangfold å velge i når man skal spille musikk
Driver og leker med tanken om ny arm på Thorensen, Lassemann byttet vel til en rega arm tar jeg ikke helt feil, ser ikke bort ifra at den løsningen blir realisert utover våren her.
Hei!Haha, måtte lese igjennom den setningen ett par ganger før jeg skjønte sammenhengen Placebo er forøvrig ett ukjent band her hjemme, burde jeg sjekke det ut?
Ahh, se der du! Det der kan ligne på noe av det jeg er ute etter ja. Tror nok jeg må sende den godeste opphavsmannen en mail og høre ut, men til knappe 1000usd så ser det ut til å være mye for pengene i mine øyneSitter og surfer litt på nettet i kveld og tror du jammen ikke at gamlefar på YS audio har lyttet til sine kunder - han tilbyr nå en SE versjon av preampen jeg har som jeg vet du har snust litt på. Og denne har jeg tro på som grunnmodell. Med DALE 23 steps atternator og forbedrede kopplingskondensatorer vil den nok låte bra "rett fra esken". Drøye 800 dollar pluss frakt er jo heller ikke prisen så ille..
Symphonies plus-SE
Vis vedlegget 169658
mvh
lassemann
Hmm, legg ut et bilde av innmaten og på baksiden av bryteren så kunne jeg se hvordan det så ut.. Du kunne loddet power direkte/bypass midlertidig og slått den av og på med støpselet.Der kollapset Copland forsterkeren igjen..... Tror det er såpass enkelt som at på-bryteren ikke er helt i vater, den klikker uten noen reaksjon.
Får vel finne frem min gode gamle Doxa 70B igjen mens jeg finner noen med kapable evner til å finne ut hva som er galt.
Vanvittig surt siden jeg har nye signalrør på vei i posten