Pers lille anlegg med den store lyden....

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Rega er fint...Og ser bra ut...Og er lagd for å funke... Selv vurderer jeg Thorens, men litt oppjazzet utgave...Vi får se... :)

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Uten tvil ett merke vel verdt og legge merke til i mine øyne ja. Oppjazzet Thorens, der vil jeg ha mer info ;)

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.485
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Flott og lekende kombo med Rega og Klipsch vil jeg tro :)

Synes den nye Rega rp8 virker spennende samt Project xtension 10 evolution, sikle sikle...har så sinnsykt mye på ønskelista men har da hvertfall levert lotto :)

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Hehe, det er flere av oss. Konstant full den ønskelista, men først og fremst blir det høytalerbytte her i gården så får vi ta resten etterpå! ;)

God helg Milenko!

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Å være forlovet med en nordlending har sine fordeler og ulemper, dog mest fordeler ;) For en tid siden så klaget jeg min nød over liten arbeidsplass i forhold til bilderedigering, tekstbehandling og slikt, spesielt siden hun fikk okkupere stor plass i 2etg for alt av kreative syssler. Så her om dagen da jeg kom hjem hadde husfruen bykset opp ikke mindre enn to slike expedit hyller og flyttet om hele soverommet slik at jeg fikk ikke bare litt bedre plass.

Hva passer vel bedre i kveld når jeg og arvingen er hjemme alene enn å lure seg opp etter podinnen sover skjønnhetssøvnen. Slå på headampen, finne frem Bodil Niska sin Night time og kose seg med litt lett bilderedigering og en Springbank i glasset.

IMG_5183.jpg

Ha en fin kveld folkens, her skal jeg sitte lenge og nyte det faktum at turnusarbeid har sine fordeler av og til ;)

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    32.437
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Det hørtes i grunnen bare hyggelig ut, alt sammen!

ShineySmileysSmile.jpg

/ Morten

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Kan ikke klage ;) Etter ett ukjent antall timer med endel av de store jazz blåserne i mine øyne, endte det opp med bestilling av Davies å Coltrane på vinyl, samt en fiks idee om at enhver mann bured ha vinylspiller på soverommet :)

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Ikke sant, man har da en viss stolthet så man får gå for en "high-output" en i såfall ;)

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Ett lite kime av en ide kan fort bli realitet ;) Forrige helg satt vi tre kompiser og diskuterte litt rundt hva den ene kompisen skulle bruke all den plassen på småbruket til.
    I mitt hode ville en Speidel Braumeister være det optimale å bruke noe av tomplassen til, og slik blir det :)

Så nå er en slik en straks i bestilling, skal bli spennende å prøve om vi får noe godt øl når utstyret er i orden om ikke annet ;)

29807_Speidel_Speidel_Braumeister__20_liter_1.jpg

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.485
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Uansett resultat så er jo bare navnet Speidel Braumaster en vinner i seg selv :)

lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    4.791
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Ett lite kime av en ide kan fort bli realitet ;) Forrige helg satt vi tre kompiser og diskuterte litt rundt hva den ene kompisen skulle bruke all den plassen på småbruket til.
    I mitt hode ville en Speidel Braumeister være det optimale å bruke noe av tomplassen til, og slik blir det :)

Så nå er en slik en straks i bestilling, skal bli spennende å prøve om vi får noe godt øl når utstyret er i orden om ikke annet ;)

Vis vedlegget 190371
    Å brygge sitt eget øl er ingen dum ide ;) Her får dere mye glede fremover.. Men tre karer på denne blir kanskje i minste laget? Er jo ikke helt billig heller. Men godt øl lager den okke som..

mvh
    lassemann

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8

Vis vedlegget 190371
    Å brygge sitt eget øl er ingen dum ide ;) Her får dere mye glede fremover.. Men tre karer på denne blir kanskje i minste laget? Er jo ikke helt billig heller. Men godt øl lager den okke som..

mvh
    lassemann
    Den kan nok bli litt liten, i første omgang tenker vi å se om dette er noe vi trives med, og få brygget endel øl til den ene av oss sitt bryllup. Finner vi ut at dette er noe som virkelig slår an vil jeg tro denne er lett omsettelig igjen for så å kjøpe 50l versjonen :)

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Vurderer heretter å bytte navn fra Per Ander stil Rastløs Vinglepetter...

Hele opplegget med Akustisk Bureau begynner å lukte fugl, 14 dager siden de svarte på mail eller har hørt fra seg angående dette gruppekjøpet med RF-63.
    I mitt stille sinn tenker jeg at RF-7 blir for stort, Heritage krever bytte av elektronikk, og det er jeg ikke sikker på om jeg vil.

En mulighet er enten å finne ett par RF-5, men de kommer ikke akkurat på torget i bøtter og spann, eller å få tak i ett par RF-82 MKII, jeg har hatt førsteutgaven og totalsett er det den som har satt mest spor og minner hos meg. MKII skal være en del bedre med nye elementer og delefilter.

Det begynner snart å friste å prøve ett par slike og heller se hva jeg klarer å få utav lydbildet med den som hovedrolle. Er jo fint mulig å både dempe horn, bytte internkabling og diverse annet småsnacks etter hva jeg har lest. Er ikke i veien for å oppgradere delefiltret betraktelig hvis jeg finner ut at dette er veien å gå.

Noen innspill vedrørende dette?

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.804
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5

Vis vedlegget 190371

mvh
    lassemann
    Den kan nok bli litt liten, i første omgang tenker vi å se om dette er noe vi trives med, og få brygget endel øl til den ene av oss sitt bryllup. Finner vi ut at dette er noe som virkelig slår an vil jeg tro denne er lett omsettelig igjen for så å kjøpe 50l versjonen :)
    Bare å gå for 50l versjonen med en gang. En fantastisk maskin som gjør jobben til en utrolig behagelig affære. Masse tid til å spille musikk kun avbrutt av noen få turer inn på kjøkkenet.

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Hmm...
    Hører flere som sier det ;) Men nå er den mindre versjonen på vei mot trøndelag så da får vi vel prøve denne en stund å se. Men kjenner jeg oss rett blir det nok en større utgave etterhvert. Det er en relativt kostbar maskin, spesielt når alle 3 har kjøpt seg hus med høy grad av oppussingsgrad og 2 av oss skal gifte oss innen nær fremtid ;)

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.804
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    det løser du enkelt. Brygg og drikk mer. Du sparer jo en formue pr liter når du brygger selv kontra å kjøpe øl på polet.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.758
    Torget vurderinger
    23
    Da er det ALL grunn til å gå for 50 l. versjon... burde være standard i alle oppusingsprosjekter, man blir jo tørst, og i og med at det er opptil flere giftermål på gang så er det jo også kjekt å ha noe å sysle med i "fengselet".... overskuddsøl kan byttes i andre nødvendigheter, med andre medfanger!

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Uten tvil meget gode poeng dere kommer med, skal ta det opp med resten av bryggelauget og se om jeg får noe gehør.
    Hørte han ene mumlet noe om "drittbil og møkkaverksted" her sist jeg var oppom så jeg får bearbeide de litt i disse påsketider ;)

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.804
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Vel bilproblemet er jo løst enkelt - drikk mer så er du ikke kjørbar. Da betyr jo ikke bilen noen ting lenger.

Anbefaler å gå til innkjøp at gjæringsdunkene til speidel. De er hendige og dønn tette. Eneste svakheten er tappekranen, men dersom du skaffer deg en kort slange som du trer på som du fører helt ned i flasken når du tapper så går det som en lek.

I tillegg så er det lurt å ta turen rundt og se om det er noen serveringsteder som serverer flasker med fliptop kork. Disse kastes som regel, men for deg så er det 20kr spart pr flaske. Jeg har fått et par hundre, men samler fremdeles.

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Ahh, kjempetips angående de flaskene ihvertfall! Min løsning var invitere alle mine drikkefeldige venner hit påskeaften med ett kritere at de alle drikker flaskeøl ;)

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Blir det, elektrostater har helt klart sine fordeler, eneste minus er at man er avhengig av å sitte i sweetspot. Med unger i småalder er jeg mer på gulvet når jeg spiller musikk enn jeg sitter i sofaen så da har det i grunn lite for seg ;)

Av de høytalerne jeg har hatt etterhvert er det Klipsch som har satt størst spor og mest savn etter seg så det vil være en naturlig plass å starte. Får jeg ikke tak i RF-63, blir det RF-82 mkII med diverse oppgraderinger.

Hadde vært morro å prøvd ett par Kudos C2 riktignok...:)

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Doxa høytalere har jeg faktisk hørt for mange mange år siden via min far, men er nok temmelig skråsikker på at jeg vet hvor jeg vil og hvordan skal gå frem for å komme dit. Doxa er ikke endel av den veien :)

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Budal ihvertfall, det er godt mulig, men RF-7 blir alt for stor i stua pr idag, den dagen jeg får tilgang på kjellerrommet mitt så er det en mulighet. Slik det ser ut pr idag er det enten 63 eller 82 som kommer inn dørene her.

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Nå holder jeg på å får alvorlig audiophilia nevrosa her, enten er det ørene mine, eller så er det noe galt med spotify i verste tilfelle noe galt med elektrostatene. Syns stadig jeg hører knitring/støy/jitter når jeg spiller av fra Spotify via SB Touch. Spesielt i de lyseste tonene som orgel, gitar osv. Det er ikke på alle album eller sanger, men noen spesielle spor utmerker seg.

Er det flere som hører slike artifakter på via avspilling fra Spotify eller er det meg det er noe galt med? Meget mulig det kun er nevroser siden jeg planlegger og selge de snart..

Må nevnes at dette fenomenet oppsto etter jeg byttet ut Audioquest signalkablene fra forforsterker til effektforsterker med Blue Jeans kabler, ikke at jeg tror de er noe dårligere sånn sett.

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.485
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Huff, håper du finner ut av det, hifi nevrosa er et helvete, hadde det slik med et rør sett en gang og selvsagt var det de siste røra jeg prøvde å bytte også :)

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Hadde opphavet på besøk og han hørte ikke noe så det var nok antageligvis nevrosaen som slo inn :p Nå er det 2 mot en som ikke hører noenting så da må jeg gi meg og innse at det er bare i hodet mitt ;)

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Ikke gi deg! Det er oppi hodet DITT at du hører det DU hører. Men ellers har datteren min og mannen hennes vært bruker av Spotify ganske lenge - og de har aldri merket noen rariteter i lyden.

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Hehehe ;) Ikke gi meg mer nevroser nå ;) Men var hos naboen og fikk han til å spille to av sangene på Peachtree audio - Audiovector oppsettet sitt og hørte samme sak der så det kan være opptaket som er slik. Vintage style ;)

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Det du sier, tyder på at det kan være opptaket som gjør det, ja. Da er det bare å slappe av oppi hodet ditt.

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Måtte sprette en iskald pils og sette meg ned med nyeste Nick Cave plata og innse at nevrosene var bare i hodet mitt :) I mitt stille sinn tenkte jeg mye på hvordan en elektrostat høres ut når den er sprengt, og om det er mulig at den kun er sprengt på de lyseste frekvensene i såfall. Etter min mening høres det noe søkt ut, spesielt siden det bare er noen sanger det gjelder.

"Sprengt høytaler selges, spiller helt normalt på blues ;) "

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Er opp til vurdering hvis jeg ikke klarer å slå meg til ro med det, men både Doxa og Copland ligger så fordømt langt inni boden ;)

Tror nok nevrosene er ekstra sterke siden jeg forhåpentligvis har funnet erstatteren deres og virkelig håper at de er feilfri så de blir lette og selge!

Sist redigert:

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Da er braumeisteren kommet til byen og til helga blir det montering og forhåpentligvis brygging :) Vi endte opp med 20l utgaven da resten av gjengen ikke var interessert i å legge i mer penger og utrolig, men sant så fant vi ikke flere som ville være med på ølbrygging. (Makan...)

Prosessen blir garantert behørlig dokumentert ;)

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Fikk for ett par dager siden ett sett med XLR overganger for å prøve den andre utgangen på Abrahamsen dacen. Har jo lest flere plasser at det er der den virkelige kvaliteten i denne dacen ligger så jeg hadde ikke mye å tape.

Etter 2 dager med sykt barn har jeg fått muligheten til å spille en god del timer og jeg sitter igjen med undring på hvorfor Abrahamsen i det hele tatt orket å lage analog utgang, de kunne heller sendt med XLR overganger fra starten av. Det er som å fjerne ett stort tykt slør fra høytalerne når en kobler til xlr isteden for rca!
    I mine øyne er dette en kraftig forbedring på alle parameter, og muligens den billigste og beste oppgraderingen på en lang lang stund. Kostet tross alt 3$ for 2 sett ;)

20130410_141220.jpg

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Halsan mesk&gjær brygger øl for første gang

Da har jeg fått sett over bildene etter gårsdagens bryggesjau. Som nevnt tidligere så er vi tre stykker som har gått til innkjøp av ett 20l Speidel Braumeister apperat. Vi ser nok at det er litt lite for 3 stykker, men enn så lenge så prøver vi dette for å eventuelt oppgradere til 50l etterhvert :)

IMG_5474.jpg

Vi holder til i kjelleren på ett lite småbruk med de fordeler og ulemper det måtte medføre (mest ulemper for husfruen går jeg utifra ;) )

IMG_5484.jpg
    IMG_5485.jpg

Ikke så stor plass, men vi fikk det til på en relativt grei måte.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn