Ferie er nå engang ferie, men klokka 06.45 i morrest startet jeg på min lille ekspedisjon lengre sør i landet. Å sende en stakkars trønder som knapt er vant til 2 felts 22 mil som innebærer både 4-felt og rushtrafikk i oslo er nærmest som ett selvmordsoppdrag å regne, spesielt siden jeg hadde snø frem til jeg passerte innkjørselen til ring 3. Nuvel..
Etter 3.5 timer sto jeg altså ca 100m fra Lassemanns ringe bolig, og ble kjapt peilet inn til riktig hus, å jeg kan med engang si at både Lasse og fruen er akkurat så hyggelig å imøtekommende som det kan virke som i ulike tråder og billedreportarsjer her ifra! Etter en deilig nybakt pai og kaffe fikk den sagnomsuste Coplanden min seg en liten lynservice så den er oppegående igjen. (Glemte i all kakemomsingen og ta bilder
)
Nå som rørene er blitt varme var det på tide å ta anlegget i nærmere øyensyn. For min del var stort sett alle komponenter helt ukjente bortsett fra squeezeboxen. Tviler på om det hadde hatt noe å sagt hvis jeg hadde kjent de ulike komponentene siden svært lite er i orginal stand lengre.
Å beskrive dette anlegget er som å ramse opp alle lydfloskler jeg kan, for å si det pent så spiller dette oppsettet noe så vanvittig bra i mine øyne. Det er ingen deler som stikker seg spesielt ut, men det er en homogenitet fra topp til bunn, og med en oppløsning jeg sammenligner med Adyton oppsettet på OHFC.
Jeg og Lasse har gått ulike veier for å nå samme mål kan det virke som, jeg verdsetter stort de attributter dette oppsettet kan by på og hadde uten tvil kunne levd svært lykkelig med dette oppsettet i egen stue. Vi spilte både vinyl, spotify og cd, men det spilte liten rolle for musikken ble servert på sølvfat uansett.
Spesielt imponert ble jeg av Proac clonene som er naturstridig både i bass og oppløsning, finn meg den ferdighøytaleren til under 10 lapper som serverer samme kvalitet og jeg spanderer middag på deg!
Etter litt kom Morten(Lagga) inn dørene, og heller ikke han kan beskrives som annet enn en genuint hyggelig fyr som det er såre lett og finne tonen med (Selv om jeg siklet meg igjennom Monica Zetterlund sin "Waltz for Debby" i det Lagga kom inn dørene så det er mulig han trodde jeg var en bruker Lasse hadde tatt med hjem fra jobb)
Mens praten gikk lett og ledig snurret det plate på plate på NAS spilleren og AT33EV pickupen serverte de nydeligste toner. Hadde jeg ikke måttet tilbake til svigerfars bursdag hadde jeg nok sittet enda!
Det levner liten tvil om at jeg nok kommer tilbake til Østfold igjen, men da skal jeg ha såpass tid at jeg kan besøke Lagga også, og gjerne flere om det er mulig. Dere øssfollinger` virker å være like omgjengelige som oss trøndere. Så før jeg dro hadde jeg både hjemmebrygget øl og en fungerende copland i bagasjerommet. På turen hjem skimtet jeg en rs blå Octavia på e6`n som det aner meg kan være godeste Griffenfeldt sin(?).
Lasse og Morten, Jeg kommer tilbake vær dere trygg, men passerer dere Trondheim i retning nordover så står det en blå dør på vidt gap i det røde huset