Personeligt!!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• S

stikken

Gjest
    Skal i retten på onsdag, og få dom av staten!!

I fjor omtrent på denne tida, fikk jeg den lite hyggelige meldingen om at jeg hadde mottatt for mye i arbeidsledighets trygd.

Hadde i en periode på ca 2 år, mens jeg jobbet 50% i kommunen (jobber der ennå) hvert så uheldig at jeg i denne tida hadde utfyllt de elektroniske "kortene" litt feil slik at jeg hadde mottatt mere stønad enn det som jeg hadde krav på.

Da jeg fikk brev om dette i fra Aetat skreiv jeg umidelbart tilbake og beklaget hendelsen (tallene talte jo sitt tydelige språk) og fortalte at her hadde det blitt gjordt en major feil i fra min side, og at så snart jeg fant meg en 100% stilling skulle de selfølgelig få pengene sine tilbake.

Skrev meg promte ut av Aetat systemet selv om jeg fremdeles hadde rett til og motta stønad.
    Tenkte dette var lurt, så slapp de å ha det å henge seg opp i hvis det ble noen videre sak av feiltrinnet.

Det går to mnd, og en anmeldelse foreligger.
    Tiltalt for svindel og falsk forklaring.(kan ikke huske at jeg har forklart noe til noen om noe)

Avhør hos politiet, hvor jeg får følelsen av og være en super kriminell.
    Har alldrig hvert i en slik situasjon så det føltes underligt at det jeg prøvde og forklare blei drenert til de grader.

Det går enda en stund og innkalling til retten kommer, og jeg har fått oppnevnt en advokat.

Hos denne får jeg vite at det er snakk om ubetinget fengsel i 40 til 90 dager.
    Supert da jeg er alene med omsorgen for 3 barn ,og mor grunnet pers, probl. ikke kan ta seg av barna.

Heldigvis har hun skrevet brev til advokaten om dette, slik at dette kan legges frem i rettsforhandlingene.

Med en 50% stilling i kommunen som assistent er min inntekt meget liten.
    Sliter hver dag med og få endene til og møtes, og er i ferd med og gi opp hele opplegget.

Hvis jeg blir dømt vil konsekvensene bli at hele familien blir oppsplittet, er virkelig pengene til staten så mye værdt?

Og: hva er vitsen med og kjøre en sak for alles skattepenger når jeg har tilstått att jeg har begått en feil, og vil tilbakebetale det utestående.

Har også spart staten for stønad i et helt år, og den summen er betydelig større enn beløpet jeg hadde feilaktig mottatt.

En annen ting jeg undrer meg over er at de burde jo i denne data alderen ha et system der de som har en fast stilling og mottar stønad ville bli alarmert på et langt tidligere tidspunkt hvis det var mistanke om at det ble fyllt ut feil på meldekortet, slik at dette kunne rettes opp i.
    Her tar det to år før dette legges merke til, jeg er glad det ikke var en enda større regnefeil!!!

Pga, alle problemer som dukker opp i livet er jeg faktiskt i ferd med og gi opp(bokstavelig talt), så vi får se om jeg gidder mere etter prosessen i rettssystemet.

Vh
    S

rumath

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Antall liker
    228
    Trist å høre at du har kommet i en slik situasjon. :/
    Men ha tiltro til at de som hører historien din, når du kommer i retten, har et hjerte og et sinn som er istand til å forstå at dette ikke var med overlegg.
    Ønsker deg lykke til i prosessen, og du... Gi aldri opp! =)

Rune

Komponenten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Antall liker
    6
    Hadde du gått rundt og slått ned gamle damer eller stjålet minst 100 biler (fra vanlige privatpersoner vel og merke..) hadde du sluppet mye billigere unna, det verste man kan gjøre i dette landet er å "lure" staten.
    En trist historie, og det er typisk at man i slike tilfeller ikke kan ta personlige hensyn. Hadde du vært en voldsmann som kunne skylde på en tragisk oppvekst hadde det nok vært mye enklere. At folk faktisk kan gjøre en feil og få utbetalt for mye er det visst ingen som tror på lenger, dessverre fordi det er så mange som vet å utnytte systemet.
    Du må ikke gi opp selv om jeg godt forstår at det føles ille nå, dette er idioti i fra systemet sin side og det må du si til deg selv. Og så får du trøste deg med at det ikke er plass i fengslene etter hva man hører, men det skulle ikke forundre meg mye om de slipper en voldsmann fri, sånn at superkriminelle som deg som tydeligvis er en fare for samfunnet får sonet sin straff.. ;)

R

Rojoh

Gjest
    Håper det ordner seg for deg! I møte med livets mange humper og svinger, så velger jeg å tro at ting kan snu... selv om det kan se litt mørkt ut til tider.

Mvh en som også snubler rett som det er.

thomand

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Antall liker
    1.151
    Torget vurderinger
    7
    det verste man kan gjøre i dette landet er å "lure" staten.
    Eller kjøre for fort. Da er man samfunnsfiende nr1. Pottitland.

Lykke til S-KL. Håper og tror det ordner seg til slutt.

Raven8

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.09.2004
    Antall liker
    4
    Dette var jo tragisk men trur nok at du vil komme deg ut av dette på en minnelig måte. For som komponenten sier fengslene er fulle. Så kanskje der vanker en bot?

Hva politiet angår de oppfører seg alltid som biip biip biip biip i avhør. Det har jeg fått erfare selv flere ganger så ikke ta det så tungt. Lurer ærlig talt på om det er med i utdanningen deres å avhøre på den måten. Men at det føles helt på trynet for en ærlig sjel det vet jeg alt om.

Men hva som enn skjer husk der er folk i rettssystemet som faktisk tror på ærlige sjeler også. Håper du får møte noen av dem når du må i retten.

Ikke gi opp i hvertfall. Livet suger til tider men der er faktisk lysere tider i vente. Det tror jeg mange andre her på HFS kan skrive under på også.

leifa

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.06.2005
    Antall liker
    0
    Høres leit ut. Men jeg skjønner ikke hvordan du i lengre tid har klart å fylle ut disse eletroniske skjemaene feil. Kona har fylt de ut i lang tid, og de er jo svært svært enkle å fylle ut. Hvordan dette kan gjøres feil, er uforståelig for meg.

Politiets prioritering er et spørsmål som opptar meg litt ja. Jeg jobbe rpå flyplass, og ser en stor iver fra onkel politi i å ta afrikanske damer som kommer inn i landet.
    De kommer hit med lovlige dokumenter, og har alt i orden, untatt EN ting: De har ikke mye penger med seg. Faktisk omtrent ingen ting. Og det er hjemmelen i at de returneres ut av landet. Politiet vet at de kommer hit for å prostituere seg, for så å reise ut av landet igjen. Og det er helt lovlig. Allikevel skal de utvises. Fordi de kommer uten penger.
    Jeg stiller meg spørsmålet om ikke politiet burde utvise "jugoslavia-mafiaen", "russermafiaen" Mulla Krekar og andre. De er her og lager stor skade for landet. Og belaster både sosialetat, poiliti, og den vanlige mann i gata. Mens disse afrikanske damene ikke koster oss en krone, og ikke belaster vårt samfunn.
    Jeg skjønner ikke prioriteringen.

LA

A

Affa

Gjest
    Det koster ikke en drit å hive dem ut av landet heller. Før de belaster likhus, krisesenter og sykehus.

SOEDAL

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Antall liker
    507
    Høres leit ut. Men jeg skjønner ikke hvordan du i lengre  tid har klart å fylle ut disse eletroniske skjemaene feil. Kona har fylt de ut i lang tid, og de er jo svært svært enkle å fylle ut. Hvordan dette kan gjøres feil, er uforståelig for meg.
    Enig her, selv om det er noen år siden jeg var i befatning med disse selv. Burde du ha skjønt at du gjorde feil? Du har vel fått den eksakte summen papirfestet av A-etat? Du kan ha gjort dette i god tro, og dermed havnet i uføra ved en feil, noe som er synd, men på den andre side er det din oppgave å sette deg inn i hva du kan forvente å få utbetalt, samt sette deg inn i det generelle regelverket og utfyllingsprosedyrene.

Rent generelt vil jeg likevel si at jeg støtter fokuset på juks ved A-trygd, sosialstøtte, svart arbeid, nedskriving av verdi på importerte varer og generelt snusk. Gjennom hele mitt voksne liv har jeg møtt en holdning blandt alt for mange om at dette er helt greit. For meg er det simpelt tyveri, og det er meg og deg som betaler regningen. Jeg begriper ikke hvordan folk våger å fortelle om sitt snusk så åpent som dem gjør. Man ser det til og med i et åpent diskusjonsfora som her på sentralen.

PS! Den siste setningen var ikke rettet mot deg S-KL.

RJEL

Servicemann
    Ble medlem
    30.04.2004
    Antall liker
    1.620
    Torget vurderinger
    4
    Trist å høre S-KL.
    Du må bare venne deg til deg først som sist. Det er slik Staten opererer.
    Ufølsomt, kaldt, tar alt opp i værste mening og kjører løpet helt ut til rettsak.
    Normal prosedyre for den j.... staten.
    Håper det finnes noen fornuftige folk i den rettsaken og at du går fri.

Ikke gi opp på grunn av Staten. De er bare sånn. Drit i de.

janhella

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2004
    Antall liker
    0
    Det verste er at slikt rammer personer som allerede har det tungt, håper det ordner seg for deg. :)

SOEDAL

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Antall liker
    507
    Hold oss oppdatert om saken da? Synes det er rart hvis ikke dette kan ordnes med tilbakebetaling via lave månedtlige beløp. Prøv så eventuelt å få bundet eventuelle renter, eller få utsatt hele innbetalingen pga lav inntekt. Kontakt en økonomisk rådgiver i bydelen/byen, sosialkontorene har gjerne slike tilgjengelige. Det er ofte mulig å forhandle i forhold til gjeld om man har lav nok inntekt. Sjekk hvordan du ligger ann i forhold til sosialkontorenes satser. Ligger du under, eller rundt disse, har du ofte gode muligheter til å forhandle om gjeld og komme til en enighet som begge parter kan leve med.

leifa

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.06.2005
    Antall liker
    0
    Se på dette fra Aetats side litt. Du har i deres øyne lurt de for penger ved å oppgi feil opplysninger på meldekortene. I deres øyne er meldekortene så enkle at det burde være umulig å gjøre feil. Allikevel gjør du feil gang etter gang, måned etter måned. Og "tilfeldig vis" får du mer enn det du skal. Ikke mindre.
    Hadde du fått mindre utbetalt, ville det vært mer troverdig å si at du har gjort feil.

I deres øyne har du "ranet" de for penger.
    Og hadde du ranet en bank ville du neppe sluppet ustraffet ved å betale tilbake det stjålte beløpet hvis du ble tatt.

Leif A

R

Rojoh

Gjest
    Se på dette fra Aetats side litt. Du har i deres øyne lurt de for penger ved å oppgi feil opplysninger på meldekortene. I deres øyne er meldekortene så enkle at det burde være umulig å gjøre feil. Allikevel gjør du feil gang etter gang, måned etter måned. Og "tilfeldig vis" får du mer enn det du skal. Ikke mindre.
    Hadde du fått mindre utbetalt, ville det vært mer troverdig å si at du har gjort feil.

I deres øyne har du "ranet" de for penger.
    Og hadde du ranet en bank ville du neppe sluppet ustraffet ved å betale tilbake det stjålte beløpet hvis du ble tatt.

Leif A
    Synes du er litt hard nå. Du har kanskje ikke ligget nede for telling, og erfart hvordan slike situasjoner kan gjøre selv det enkle vanskelig?

thomand

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Antall liker
    1.151
    Torget vurderinger
    7
    Synes du er litt hard nå. Du har kanskje ikke ligget nede for telling, og erfart hvordan slike situasjoner kan gjøre selv det enkle vanskelig?
    Støttes.

janhella

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2004
    Antall liker
    0
    Når Aetat gjør feil, hvem går da i fengsel ?

leifa

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.06.2005
    Antall liker
    0
    Jeg mener så absolutt ikke å være hard.
    Jeg snakker egentlig bare på generelt grunnlag. Skal man, hvis man blir dømt for svindel, tyveri eller forfalskning, få slippe straff hvis man bare betaler tilbake det man har stjålet, svndlet, lurt til seg?
    Det være seg enten det er snakk om trygdesvindel, tyveri, bankran osv.
    Jeg kan ikke uttale meg om denne spesifikke saken. Jeg vet jo ikke engang hva han har gjort feil på disse skjemaene. Jeg bare skjønner ikke hvordan det går ann å gjøre feil på disse. Men det går sikkert ann kanskje.
    Jeg skal ikke dømme noen som helst. Det er det andres oppgave å gjøre. Jeg bare snakker generelt.

Bx

Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Antall liker
    4.653
    Kjære S-K L,

Jeg håper virkelig at saken får et best mulig utfall for deg og din familie. Byråkratiet kan oppleves kalt og kynisk. Det er fort gjort å glemme livets lyse sider og bli oppslukt av dystre tanker. Don't let it eat you. Du er den du er - uavhengig av hva som blir utfallet. Jeg håper du søker støtte og bekreftelse hos venner og familie.

Hva du enn gjør, så må du ikke gi opp. Det fortjener hverken du eller barna dine.

Hell og lykke.

R

Rojoh

Gjest
    Jeg mener så absolutt ikke å være hard.
    Jeg snakker egentlig bare på generelt grunnlag. Skal man, hvis man blir dømt for svindel, tyveri eller forfalskning, få slippe straff hvis man bare betaler tilbake det man har stjålet, svndlet, lurt til seg?
    Det være seg enten det er snakk om trygdesvindel, tyveri, bankran osv.
    Jeg kan ikke uttale meg om denne spesifikke saken. Jeg vet jo ikke engang hva han har gjort feil på disse skjemaene. Jeg bare skjønner ikke hvordan det går ann å gjøre feil på disse. Men det går sikkert ann kanskje.
    Jeg skal ikke dømme noen som helst. Det er det andres oppgave å gjøre. Jeg bare snakker generelt.
    Jeg skjønner det du sier her, og jeg er enig i at lover og regler uten en form for straffereaksjon er meningsløst. Likevel vil jeg fortsatt predike om skjønnets, forståelsens og barmhjertighetens fortreffelighet.

Mvh. Johan

Raven8

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.09.2004
    Antall liker
    4
    Jeg skjønner det du sier her, og jeg er enig i at lover og regler uten en form for straffereaksjon er meningsløst. Likevel vil jeg fortsatt predike om skjønnets, forståelsens og barmhjertighetens fortreffelighet.

Mvh. Johan
    Helt enig. Det er menneskelig å gjøre en feil eller tabbe for den saks skyld. Selv der det skal være såkalt umulig. Har aldri fyllt ut disse skjemaene selv så jeg kjenner ikke til hvordan de ser ut.

J

jarle77

Gjest
    Får helt vondt av dette,vi får håpe dette ordner seg.

Mvh J

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.912
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Har ikke gode erfaringer med AETAT jeg heller.
    For halvannet år siden gikk min kone arbeidslededig, men fikk etter en stund en 40% stilling. Hun kontaktet AETAT, og fikk beskjed om at hun da ikke lenger hadde krav på dagpenger. Selv etter at hun peressiserte at stillingen var mindre enn 50% fikk hun den samme tilbakemeldingen. Dersom hun hadde sagt fra seg jobben hadde hun også mistet alle dagpengene. Dermed stod hu der da, med mindre i lønn enn det hun hadde utbetalt i Dagpenger tidligere.
    Da vi flyttet til en annen kant av landet (pga min jobb) kontaktet hun igjen AETAT på det nye stedet, for å melde seg arbeids ledig.
    Der reagerte de på at hun ikke hadde mottatt støtte fra AETAT det siste året. Hun hadde nemlig hatt krav på det, i ogmed at stillingen hun jobbet i var mindre enn 50%.
    Tror dere det var snakk om at hun fikk "tilbakebetalt" / "refundert" det hun hadde krav på?
    Hehe.... Ikke tale om, for hun hadde ikke gjort krav på det i den perioden hun jobbet 40%
    Snakker om å stole på AETAT. Hunn hadde faktisk ved flere tilfeller stilt det samme spørsmålet, også skriftelig.
    NOPE! Ingen ting som hjalp. Pengene er å anse somt tapt.
    Jeg mener at AETAT må rydde opp i sine egne rekker, før de gjør som de nå gjør mot deg!

Håper du har fått en god advikat, og rævkjører de JÆ*** byråkratene ;-)
    Beklager den lite gjennomleste rettskrivningen, men jeg blir litt provosert. Og med God øl, snadder konsert fra AC/DC så blir jeg litt frampå ;-)

LYKKE TIL!

leifa

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.06.2005
    Antall liker
    0
    Jeg har også litt blandet erfaring med AETAT. Den gang jeg gikk arbeidsledig holdt jeg på å få "fnatt". Det gikk skikkelig på psyken løs. Og jeg fortalte om min frustrasjon på kontoret. "Du burde finne deg en praksisplass" foreslo dama. Den ordningen hadde jeg aldri hørt om, og hun forklarte at "jeg kunne finne en bedrift som var villig til å ha meg gratis i 3 måneder, hvor jeg kunne få være å få litt praksis og erfaring".
    Jeg syntes dette hørtes helt perfekt ut, og gikk rett fra kontoret til en bedrift som sa ja på stående fot. Jeg kom tilbake til AETAT umiddelbart. Og entusiastisk fortalte jeg at jeg hadde funnet en arbeidsplass. Men neida, så lett var det ikke. "Budsjettene for praksisplass er brukt opp, så du må vente til neste år å søke da". !!!
    Det hører med til historien at jeg fikk mer i dagpenger enn hva jeg ville få på praksisplass, men det gikk på e t annet budsjett. Nemlig.
    Nå laget jeg et hel... spetakkel, og det endte med at jeg fikk praksisplassen.

Komponenten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Antall liker
    6
    Har ikke gode erfaringer med AETAT jeg heller.
    For halvannet år siden gikk min kone arbeidslededig, men fikk etter en stund  en 40% stilling. Hun kontaktet AETAT, og fikk beskjed om at hun da ikke lenger hadde krav på dagpenger. Selv etter at hun peressiserte at stillingen var mindre enn 50% fikk hun den samme tilbakemeldingen. Dersom hun hadde sagt fra seg jobben hadde hun også mistet alle dagpengene. Dermed stod hu der da, med mindre i lønn enn det hun hadde utbetalt i Dagpenger tidligere.
    Da vi flyttet til en annen kant av landet (pga min jobb) kontaktet hun igjen AETAT  på det nye stedet, for å melde seg arbeids ledig.
    Der reagerte de på at hun ikke hadde mottatt støtte fra AETAT det siste året. Hun hadde nemlig hatt krav på det, i ogmed at stillingen hun jobbet i var mindre enn 50%.
    Tror dere det var snakk om at hun fikk "tilbakebetalt" / "refundert" det hun hadde krav på?
    Hehe.... Ikke tale om, for hun hadde ikke gjort krav på det i den perioden hun jobbet 40%
    Snakker om å stole på AETAT. Hunn hadde faktisk ved flere tilfeller stilt det samme spørsmålet, også skriftelig.
    NOPE! Ingen ting som hjalp. Pengene er å anse somt tapt.
    Jeg mener at AETAT må rydde opp i sine egne rekker, før de gjør som de nå gjør mot deg!

Håper du har fått en god advikat, og rævkjører de JÆ*** byråkratene ;-)
    Beklager den lite gjennomleste rettskrivningen, men jeg blir litt provosert. Og med God øl, snadder konsert fra AC/DC så blir jeg litt frampå ;-)

LYKKE TIL!
    I følge min logikk burde disse AETAT-folkene dere har vært borti straffes på samme måte som S-K-L da de begge har handlet i god tro men gjort en feil som noen har fått svi for økonomisk. Men sånn er det ikke nei...

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.912
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    NOPE!

Kunne egentlig tenkt meg å kjøre sak, men for meg så koster det mer enn det smaker!!

Rudi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Antall liker
    10.836
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    39
    Vel, psykopatiske knivmordere slipper man løs på gaten uten en eneste dag innenfor fengselsmurene, ettersøkte terrorister går fritt rundt i gatene i Norge, MEN kjører du 30-40 km/t for fort på motorveien så åker du garantert rett inn i fengsel OG mister lappen OG får en kjempebot eller gjør du en liten feil ovenfor en eller annen offentlig etat som du påpeker selv at du skal gjøre opp for fordi man innrømmer selv at dette var feil.............. jo da blir det "hive en i fengsel"...... man kan da for faen ikke ha ærlige mennesker flyende rundt................... jeg skjønner mindre og mindre av rettspraksisen i Norge.

O

om.s

Gjest
    Uten å ville gå så mye mer inn i det, så er jus og rettferdighet ikke det samme, om noen fortsatt trodde det.....

mvh

leifa

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.06.2005
    Antall liker
    0
    Det er mange urettferdigheter her i livet gitt. Det er nå sikkert og visst.
    En venn av meg var så dum at han kjørte hjem fra en restaurant hvor han hadde tatt et par glass vin. Uheldig vis krasjet han sin 3 uker gamle bil, og laget også stor skade på en Mercedes... Det hele kom på ca 500.000 og det må han betale selv. I tillegg til å miste lappen for en lang tid, og en kraftig bot selvfølgelig.
    Så dette må han nok slite med resten av livet. Selv om det kun var materiell skade. (og 0,6 i promille).

Hadde han voldtatt ei dame, og ødelagt henne for livet, hadde han fått en straff han var ferdig med etter et års tid eller kanskje to. Hvis han var riktig uheldig...

Og som sagt tidligere: de afrikanske damene blir sendtu ut av landet fordi de kommer med for lite penger. Ellers er de her helt lovlig, og gjør ikke noe ulovlig mens de er her. Allikevel bruker politiet masse ressurser på de.
    Mens Mulla Krekar, jugoslaviamafiaen, russermafiaen og disse får bli. For de må vi liksom ha her....

Komponenten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Antall liker
    6
    Vel, akkurat disse afrikanske damene du snakker om er her vel neppe på eget initiativ, det står vel noen bak som ikke driver lovlig og jeg synes faktisk det er bra at politiet gjør noe med dette, selv om det helt sikkert er nok av andre ting de kan ta fatt i.

O

om.s

Gjest
    Skal man väre personlig så får man väre det, fikk nettopp selv 20K i bot for å ha smellt til konas ex, riktig nok etter at hun har fått sin del av både psykisk og fysisk trakkasering (vold) i en år rekke, og har selv levd og lever under tilbakevendende episoder fra vedkommende (og hans familie) . Men det er verdt det. men kom ikke å si at slike utgifter er noen overraskelse for den det gjelder(trådstarters, naivitet?), ta for f#¤% ansvaret for egne handlinger selv....

mvh

S

stikken

Gjest
    :)Hei!!
    Tror nok du har misforstått en del.
    Det må være lov og misforstå og gjøre en feil......
    , men vold , med vilje begåtte ran osv, det er vel ikke bra eller :-/
    Vh
    S

O

om.s

Gjest
    :)Hei!!
    Tror nok du har misforstått en del.
    Det må være lov og misforstå og gjøre en feil......
    , men vold , med vilje begåtte ran osv, det er vel ikke bra eller :-/
    Vh
    S
    Vold er ikke bra, uansett, men som nevnt tidligere, jus og rettferdighet, er IKKE det samme, det var vel mer mitt poeng, lykke til videre...

mvh

S

stikken

Gjest
    Vold er ikke bra, uansett, men som nevnt tidligere, jus og rettferdighet, er IKKE det samme, det var vel mer mitt poeng, lykke til videre...

mvh
    :)Takk!!!!!

S

stikken

Gjest
    Hallo alle!!!

Da var dommen klar 45 dg i jailen.
    At jeg ikke har noen til å ta seg av mine 3 barn var et fraverende tema,lurer på hvem som skal ta seg av dem....?.

Enkelt sagt kommer jeg til og be om soningsutsettelse til jeg har ordnet og solgt rekkehuset ,og barne flytter til mor som egentlig ikke har.......!!.

Så da var det kapittelet slutt.
    Vh
    S

Raven8

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.09.2004
    Antall liker
    4
    Uff jeg blir ordløs. Det er ikke ofte jeg blir.

thomand

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Antall liker
    1.151
    Torget vurderinger
    7
    Dette var vondt å høre. Håper det ordner seg på best mulig måte for deg og familien. Husk at venner er til for å spørre om hjelp.

Komponenten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Antall liker
    6
    Synes denne historien høres helt forferdelig ut, du har altså "lurt" til deg 78 000 på to år og for dette synes samfunnet du må i fengsel i 45 dager mens ungene ikke har noe skikkelig tilsyn, du må selge huset og har samtidig spart samfunnet med å ikke ta imot penger du egentlig har krav på? Man kan saktens bli dårlig og miste munn og mæle... :'(

Jeg fatter ikke at de prioriterer å straffe slikt mens voldsmenn går fri. Men å lure staten er altså det verste man kan gjøre i dette landet. Får håpe dette går bedre enn det ser ut til nå... Noen må vel ta til vet??

nescafe

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.03.2005
    Antall liker
    6
    Torget vurderinger
    2
    Hallo alle!!!

Da var dommen klar 45 dg i jailen.
    At jeg ikke har noen til å ta seg av mine 3 barn var et fraverende tema,lurer på hvem som skal ta seg av dem....?.

Enkelt sagt kommer jeg til og be om soningsutsettelse til jeg har ordnet og solgt rekkehuset ,og barne flytter til mor som egentlig ikke har.......!!.

Så da var det kapittelet slutt.
    Vh
    S
    Synes det er litt rart at man i slike tilfeller ikke får mulighet til å gjøre opp med feks å nedbetale over en lengre periode, istedenfor å gå i fengsel! Det må da være ufattelig mange tilfeller av alvorlige forbrytelser som er begått med vitende og vilje som "trenger" denne soningsplassen. Du har tross alt ikke gjort en flue fortred, måtte vel vært mye bedre for staten å få disse pengene igjen. Isteden velger staten å gjøre ting så vanskelig som mulig for deg og din familie.
    Lov at du holder oss oppdatert på hvordan dette går videre!

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn