Personeligt!!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• T

timc

Gjest
    78 på to år?

hm....lurer på hvor mye det koster staten å ha deg inne i 45 dager.

Lykke til videre!

mvh

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.912
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    :-X
    Finnes vel bare et ord for dette!

"Tragisk"

:-/

K

kbwh

Gjest
    Huff.
    Min første tanke er at dette er en heftig kjennelse, spesielt med hensyn til barna.
    Dersom ankemuligheter er tilstede ville jeg i det minste tatt betenkningstid. Du har vel en advokat som gir deg gode råd i så måte.

Lykke til og hold oss oppdatert.

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2006
    Antall liker
    0
    Det er verdt å nevne i denne sakens sammenheng at alt vi leser i avisen er enkeltskjebner som denne. Men det forhindrer tydeligvis ikke leserne i å dømme i hytt og pine uten å ane hva det dreier seg om. Hadde dette vært sakset fra VG hadde vi fått lese følgende:
    TOBARNSFAR SVINDLET SEG FRA HUS OG HJEM
    Og vi, leserne ville tenkt: Det var til pass for ham! Men verden er ikke, og vil aldri bli, enkel.

Honkey

nescafe

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.03.2005
    Antall liker
    6
    Torget vurderinger
    2
    Nok en grunn til ikke å lese VG.

S

stikken

Gjest
    :-[Det er med stor ydmykhet og takknemlighet jeg leser all den støtten som dere gir, man får liksom følelsen av å ha venner som virkelig bryr seg!!!
    Takk igjen!!.
    Vh
    S

T

Thomas_Lutro

Gjest
    Hei S-K L

Siden det ser ut til at du på et eller annet tidspunkt må sone denne dommen:

Det finnes en organisasjon som jobber med pårørendes behov i forbindelse med soning. Det virker, naturlig nok, som om din største bekymring er barna. Jeg tror ffp kan være til god hjelp her. http://www.ffp.no/

Jeg ville brukt tiden før soning til å sjekke mulighetene hos sosialkontoret. Det virker som om du er den eneste aktuelle forsørger for barna. Dermed tror jeg at sosialkontoret muligens vil hjelpe deg å beholde bolig og liknende.

Jeg har ikke blandet meg inn i tråden tidligere. Jeg kjenner ikke din sak, men går ut fra at de fleste dommer er noenlunne velbegrunnede. Det er etter min mening litt på kanten å slakte rettens avgjørelse på bakgrunn av det lille som finnes av informasjon i tråden. Det ser likevel ut som at din dom får en rekke konsekvenser som rammer familien din hardt. Dette at dommen rammer dine nærmeste, og kanskje mer enn deg selv, er naturligvis en bitter pille å svelge. Jeg håper at du ikke leser dette som at jeg setter meg til doms over deg. Jeg kjenner som sagt ikke saken. Derfor er det mer naturlig å forholde seg til dommen som den foreligger, og prøve å støtte etter fattig evne med det utgangspunktet.

Når dommen først er falt, gjelder det å bite tenna sammen, og se forbi dommen. Bruk alle de mulighetene du har til å begrense skadene for deg selv og familien. Husk at livet fortsetter etter soning. Legg planer for hvordan du skal komme igang igjen. Det finnes mennesker som kan hjelpe deg og barna under og etter soning. Bruk tid på å gjøre deg kjent med mulighetene.

Selv om jeg ikke vil si noe om dommens rimelighet, har jeg virkelig medfølelse for deg. Fengsel er ingen spøk for noen.

Dette blir tøft, men ikke umulig. Lykke til!

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.165
    Torget vurderinger
    0
    Har mange år bak meg i den lokale likningsnemda. Går ut i fra at AETAT fungerer på samme måte som Likinigs(u)vesenet. Da er saken grei, kunden, klienten, skatteyteren er skyldig til det motsatte er bevist, - og litt til ! :mad:

Systemet er kun inrettet mot å beskytte systemet.

Komponenten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Antall liker
    6
    Det er verdt å nevne i denne sakens sammenheng at alt vi leser i avisen er enkeltskjebner som denne. Men det forhindrer tydeligvis ikke leserne i å dømme i hytt og pine uten å ane hva det dreier seg om. Hadde dette vært sakset fra VG hadde vi fått lese følgende:
    TOBARNSFAR SVINDLET SEG FRA HUS OG HJEM
    Og vi, leserne ville tenkt: Det var til pass for ham! Men verden er ikke, og vil aldri bli, enkel.

Honkey
    Joda, helt klart lett å sette seg til doms på feil grunnlag. Men på den annen side, hadde det ikke vært nok av disse som misbruker og svindler systemet bevisst, så hadde vel kanskje S-K-L blitt trodd på sitt ord om at dette var en glipp. Kanskje kunne overskriften vært:
    Småbarnsfar bedyret sin uskyld, men ble ikke trodd.

O

om.s

Gjest
     :-[Det er med stor ydmykhet og takknemlighet jeg leser all den støtten som dere gir, man får liksom følelsen av å ha venner som virkelig bryr seg!!!
    Takk igjen!!.
    Vh
    S
    Venner og bekjente er to forskjellige ting, men stå på videre......

PS: Viktig å lære seg forskjellen, imhe....

mvh

S

stikken

Gjest
    ??? Det er med stor ydmykhet og takknemlighet jeg leser all den støtten som dere gir, man får liksom følelsen av å ha
    "venner":( RETTET TIL BEKJENTE!!!)
    som virkelig bryr seg!!!
    Takk igjen!!.
    Vh
    S

O

om.s

Gjest
    ??? Det er med stor ydmykhet og takknemlighet jeg leser all den støtten som dere gir, man får liksom følelsen av å ha
    "venner":( RETTET TIL BEKJENTE!!!)
    som virkelig bryr seg!!!
    Takk igjen!!.
    Vh
    S  
    Det var ikke ment som kritikk fra min side, bare reflektert og opplevd erfaring  ;)

Kjempa på!

mvh

holger1

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.12.2004
    Antall liker
    0
    Vis menesker virkelig fyller ut og gjør tingen de

absolutt tror er riktig synes jeg sånne saker er

veldig trist.

Har hørt om et tilfelle der en ungkar flyttet inn til

en gift kvinne bodde sammen i 3 år.

Hun fikk stønad og hadde 3 barn.

Etter 3år ble hun gravid med samboer hennes første

man døde i sykdom.

Den nye samboer hadde meldt innflyting og meldte

også fra at hun skulle ha barn.

De fikk i etterkant beskjed at hun hadde fått for mye

penger 360.000kr.

De hadde gjort allt riktig, men måtte betale

tilbake alt.

De måtte gå til sak og slapp med å betale 60.oookr.

Så er ikke lett å stange mot de store gutta

bestandig.

Litt på sidelinja, men bare for å ilustrere hvordan

systemet kan virke vis en er uheldig.

Håper det ordner seg for deg stå på selv om det

ikke er enkelt.

Komponenten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Antall liker
    6
    Tro om denne karen må sone? 8)

http://www.na24.no/naeringsliv/article666730.ece

Det må jeg!

Drar 6.juli og blir borte i 45 dg.!
    De kaller det frihetsstraff!

Ønsker dere en god hifi-sol sommer.
    Vh
    S
    Også midt i ferien, dette er for gale. Du må altså virkelig sone, mens de som er voldelige ser ut til å få omtrent samme straff som deg, om de er riktig uheldig og saken er alvorlig. Høres horribelt ut dette, for en sånn fillesak.
    God sommer, du får trøste deg med at det sikkert blir regn på oss andre så vi må nok holde oss inne vi og. ;)
    (Du ser neppe noe til Vollvik, han har nok råd til en god advokat...)

lomt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.12.2005
    Antall liker
    3
    Sted
    Stavanger
    Det er kanskje mulig å ennå gjøre et valg...
    Anke saken, og få utmålingen omgjordt til betinget fengsel eller eventuelt samfunnstjeneste. (Som også skal være prioritert for førstegangsforbrytere) Hvilket jeg tror er mulig også gitt din ansvarsrolle overfor mindreårige.
    En betinget dom henger over en i noen år, men om man ikke begår nye "forbrytelser" i perioden faller de bort. Da vil man jo samtidig bevise at man ikke er notorisk kriminell, all den tid man oppfører seg lovlydig.

Det andre, vedta, sone, og være ferdig med det. Det å sitte inne er slettes ikke så ille som mange forestiller seg. En dom på under 6 måneder er ikke å betrakte som en forbrytelse, men en forseelse. Da er det stor sannsynlighet for at du havner i soning med ellers ganske vanlige mennesker. Slike som er tatt med 0.6 i promille for eksempel. Kanskje får du være med å snekre paller :)

Ta med lesestoff, hold fokus på å være engasjert og opptatt med ting du liker og kunne ønske å vite mer om. Prøv å glemme urettferdigheten mens du er der.
    Om du er i en vanskelig livssituasjon ellers, så kan det endog være behagelig og oppbyggende å få en pause fra alt peset. (Andre lager mat til deg, gjør rent rundt deg mm)
    Arbeid med positivisme og husk at mange her på huset ikke betrakter deg som en kriminell bare for noen dager i soning. Iallfall ikke jeg

Lykke til

Birdman

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2005
    Antall liker
    10
    Har selv opplevd perioder der jeg har tapt penger på å jobbe, i stedet for å heve dagpenger. Det i seg selv er bevis nok for at systemet "suger apetestikler" (unnskyld "fransken" ::)). Det bør ALLTID lønne seg å jobbe!!!

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Fortsatt ikke fått noe effekttrinn, Frank?

S

stikken

Gjest
    8)Da stikker jeg for å sone i 45 dager.

Møter ved fengselet i morgen 06.07 kl 10.00.

Ha en fin sommer alle sammen......................!

Vh
    Stig

emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    2.999
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Jeg kan ikke annet enn å si:

Lykke til.
    Tenk mest mulig positive tanker om tiden etter.

Ikke minst:
    Drøm om musikken du har hjemme  :)

Komponenten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Antall liker
    6
    HURRA!
    TILBAKE I FRIHET ETTER 40 DAGER I JAILEN.
    VH
    S

Gratulerer!!

Synes synd på deg som måtte tilbringe sommeren på denne måten, men nå kan du i alle fall legge dette bak deg og se fremover. :)

thomand

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Antall liker
    1.151
    Torget vurderinger
    7
    Velkommen tilbake. Kan tenke meg det smaker å være fri mann igjen :)
    Håper alt har gått bra.

JanOlav

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Antall liker
    1.151
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    78 på to år?

hm....lurer på hvor mye det koster staten å ha deg inne i 45 dager.

Lykke til videre!

mvh

Det tema er nok ikke så viktig nå etter at du er ferdig sont, men mener det er snakk om ett par tusen i døgnet som det koster pr. insatt.
    Uansett! Velkommen ut igjen som fri mann. ;D

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Velkommen tilbake.

Håper du kommer deg godt i gang igjen. Lykke til!

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.912
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    ;)
    Velkommen tilbake!
    Håper du greier å legge hele greia bak deg, og begynne på ny! Hvordan har ungene tatt det?

thomand

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Antall liker
    1.151
    Torget vurderinger
    7
    Tenker anlegget låt temmelig bra etter så lang pause. Rart det der.

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    Tenker anlegget låt temmelig bra etter så lang pause. Rart det der.
    Eller kanskje det var beslaglagt til fordel for Det Offentlige? :eek:

S

stikken

Gjest
    ;)
    Velkommen tilbake!
    Håper du greier å legge hele greia bak deg, og begynne på ny! Hvordan har ungene tatt det?
    Hei!
    Jo da, "greia" er lagt bak meg, og ungene har hatt det meget bra.
    Utrolig fin sommer i hvert fall værmessigt.....
    Vh
    S

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.357
    Torget vurderinger
    1
    Se på dette fra Aetats side litt. Du har i deres øyne lurt de for penger ved å oppgi feil opplysninger på meldekortene. I deres øyne er meldekortene så enkle at det burde være umulig å gjøre feil. Allikevel gjør du feil gang etter gang, måned etter måned. Og "tilfeldig vis" får du mer enn det du skal. Ikke mindre.
    Hadde du fått mindre utbetalt, ville det vært mer troverdig å si at du har gjort feil.

I deres øyne har du  "ranet" de for penger.
    Og hadde du ranet en bank ville du neppe sluppet ustraffet ved å betale tilbake det stjålte beløpet hvis du ble tatt.

Leif A
    Kan hende du har rett i det, men samtidig så er det ganske mange som sliter i dette landet, og det lønner seg sjelden, sosialt sett å gå løs på de som har tungt belastede omsorgsroller slik som her.

Og her er det jo slik at forholdet er innrømmet eller tatt ansvar for (som vi gjerne sier det, litt sånn sivilt) og at vedkommende skal gjøre opp for seg. Å ytterligere ramme familien slik, det ser ikke jeg på som særlig gunstig for familien der barna rammes unødvendig mye til syvende og sist

Mvh.

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.357
    Torget vurderinger
    1
    Vold er ikke bra, uansett, men som nevnt tidligere, jus og rettferdighet, er IKKE det samme, det var vel mer mitt poeng, lykke til videre...

mvh
    Jus dreier seg om å forsøke å etablere minst mulig tvil i et forhold. Og jus og rettferdighet er slett ikke det samme nei.

Mvh.

Vedlegg

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.357
    Torget vurderinger
    1
    Hei!
    Jo da, "greia" er lagt bak meg, og ungene har hatt det meget bra.
    Utrolig fin sommer i hvert fall værmessigt.....
    Vh
    S
    Ja det er alltid godt å ha ting overstått. Håper at familien har det bra.

Som min mor sier; man gjør så godt man kan.

Mvh.

Vedlegg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn