Philips Fidelio X1 købt på sparken idag,- Men kunne bruge lidt hjelp/ rådgivning.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.382
    Antall liker
    568
    Torget vurderinger
    9
    Det tør jeg ikke å tenke på, hahaha. Den er mer punchy, ikke like detaljert og går ikke like dypt, men den er mer fysisk. På X1 høres bassen litt veiled ut i forhold, men det er ikke noe jeg sitter og tenker over annet enn når jeg skriver det nå.
    Som jeg misstenkte :) Bassen på LCD-3 er noe av det rareste jeg har opplevd, hvordan den bare skyller over deg uten å slå noe nevneverdig og samtidig hvor utrolig dypt den rekker. Tror det er en ortho lyd du bare ikke får med dynamiske.. Ser for meg en lukket lcd-3 vil slå mer, noe som kan være veeeeldig gøy.
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Bassen på LCD-3 er i en klasse for seg. Ingen over og ingen ved siden foreløpig.

    Har en hypotese om at mange av ingeniørene/utviklerne av utstyr og markedet for high end hodetelefoner er fra den eldre garde. De hører høyere frekvenser dårligere enn yngre, og derfor vil ingeniørene lytte seg frem til produkter de mener låter godt med de betingelsene hørselen setter. Samtidig vil de høre med entusiaster fra markedet som også er eldre (siden det ofte er de som har råd til såpass dyrt utstyr), og vil da få bekreftet at det høres bra ut. Med andre ord: De vil da få tilbakemeldinger om at hodetelefoner som for oss litt yngre låter lyst, ikke låter lyst.

    LCD-3 er jo utviklet av relativt unge gründere, og derfor er de ikke lyse i toppen, or so the hypothesis goes.

    hd800.jpg
     

    Viking

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    2.702
    Antall liker
    434
    Torget vurderinger
    4
    Noen som har sammenlignet X1 mot Sennheiser 598 og kan evt. si noe om forskjellene/likhetene??
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.545
    Antall liker
    784
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Hva skriver han Tittentei her!!!

    image201304290003.jpg


    Her har vi en selv erklæret expert som går Tyll i bedene,- ved at påstå at Fidelio X1 er bedre tjent med standart kabelen, selv efter at Tyll har gjort opmerksom på kablets høje modstand.

    Kansje det er ved at vere tid, for lidt selvranserelse her eller hva.
    ;)

    Ok, spøg til side, har fået det 12 Dollar V-moda kabel hjem, og har kørt lidt AB test frem og tilbage med disse 2 kabler og vurderer det således.

    A. Standart kablet lydgengivelse er special i bassen varmt, fyldig, lidt rundt i kanterne, denne tildens synes jeg henger lidt på et stykke op i mellemtonen.
    Kabelet bidrager til at lydgengivelsen bliver varm og veldig behagelig at lytte til men nedtoner også de små detaljer lidt.

    B. Med V-moda kablet bliver alting strammet vesenligt op. Bassen er mere tør, kontant og detaljeret. Dynamikken anslag/ kant ect. kommer langt bedre frem nu samtidig med at de individuele instrumenter og stemmer bibeholder den rette balanse/ klang, og det er nu langt lettere at høre de små detaljer, som nu kommer bedre frem.

    Mine øre forteller mig at lydgengivelsen fra X1 med V-moda, lander et sted midt mellem X1 med standart kabel og Sennheiser Momentum.

    Men dette ka du selv sjekke op, ved at inverstere 12 Dollar.

    Jeg vil anbefale alle som har X1 at invistere i V-moda kablet. Du vil uanset opnå det, at du faktisk vil få 2 hovedtelefoner istedet for 1.

    Mvh.

    Hi-rex
     
    Sist redigert:
    T

    Tittentei

    Gjest
    Hehehehe, tusen takk for artig innlegg med bilde og det hele :)

    Jeg trodde faktisk at forskjellen du hører kunne komme ved kabelbytte. Mener jeg nevnte dette i den andre tråden vi har gående om samme hodetelefon.

    Skal få laget meg en egen kabel eller kjøpevmoda selv.
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    Bassen på LCD-3 er i en klasse for seg. Ingen over og ingen ved siden foreløpig.

    Har en hypotese om at mange av ingeniørene/utviklerne av utstyr og markedet for high end hodetelefoner er fra den eldre garde. De hører høyere frekvenser dårligere enn yngre, og derfor vil ingeniørene lytte seg frem til produkter de mener låter godt med de betingelsene hørselen setter. Samtidig vil de høre med entusiaster fra markedet som også er eldre (siden det ofte er de som har råd til såpass dyrt utstyr), og vil da få bekreftet at det høres bra ut. Med andre ord: De vil da få tilbakemeldinger om at hodetelefoner som for oss litt yngre låter lyst, ikke låter lyst.

    LCD-3 er jo utviklet av relativt unge gründere, og derfor er de ikke lyse i toppen, or so the hypothesis goes.

    Vis vedlegget 200561

    Du, er en tulling, men denne hypotesen du her fremmer har noget for seg!

    Det er slik at feks fly er laget slik de er pga ingeniørenes enkelhet@@@1 Det er laget slik- for at de skal kunne arbeide med det, ikke for at piloten skal ha en god arbeidsplass.

    Alex, har laget en fon- for sin sambo som er en DJ med en sterk forkjerlighet for BASS. At sennheiser kan låte analytisk er ikke vanskelig å skjønne når en ser CV`n til de som har konsstruert de..

    Kanskje er det ikke så malplassert å foreta et aldri så lite google søk på preferansene til de som har laget fonene du er sugen på fremfor å lytte til skrotingene som komenterer de?

    All den tid vi har forskjellige motiver for å lytte til foner- vil det være konstruktivt å søke kilden til konstuktøren?

    Titten selger nå sine WOO, og den som søker litt i trådene for det, vil finne det merkelig!

    Finn noe som funker for deg, og drit i resten!!!! Headfi handler ikke om innkjøpsangst, det handler om å lytte til favorittmusikken med favorittutstyret i fred og ro!

    De nevrotikerene som slenger bensin på bålet til kredittkortselskapene skal en være forsiktig med :cool:
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Kredittkort, bluegrass, Sibelius, m.m.

    Kredittkort benyttes generelt som buffersikring ved netthandel.

    WAMU's Bluegrass Country (herved anbefalt) spilte mye fint i helgen inkl. utdrag fra den andre platen "Life Goes On". Jeg begynte med den første siden den var direkte tilgjengelig på Amazon UK. I dag fikk jeg beskjed om at den er sendt sammen med denne som ble anbefalt av emotikon:
    5099997360025.jpg

    Sibelius: Complete Symphonies, Tapiola, Karelia suite, Finlandia, The Bard
    Paavo Berglund
    Orchestra: Bournemouth Symphony Orchestra
    Audio CD (7 Jan 2013)
    Number of Discs: 4
    Format: Box set
    Label: EMI
    ASIN: B0091JQH2Q
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Philips Fidelio X1 vs. AKG K 702 65th Anniversary Edition

    Har brukt noen dager på å spille inn mine Fidelio X1, og er fantastisk fornøyd med disse, men idag kom det mer dumpende ned i postkassa;-)

    [Bilde av AKG K 702 65th Anniversary Edition]

    Sitter å lytter på de nå, og disse er helt nye og ikke innspilt, men må ve si at de allerede oppleves bedre enn X1. Så får vi se da, når disse har fått ett par hundre timer med innspilling, og også Fidelio fått litt mer på baken. Har gjort såpass med research at jeg vet at disse ikke skal være like, X1 har et mørkere lydbilde, mens K702.65 oppleves enda mer åpnere, spesiellt oppover i registeret. Har ikke bassen til X1 ivhertfall.
    ..
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Philips Fidelio X1 vs. Sennheiser HD 650

    [...]
    Sjekk ut Sennheiser HD 650 og Philips Fidelio X1 også. 650 er spesielt mørk og smooth, og har en noe fremtredende mellomtone og lite dyyyypbass. Fidelio er litt lysere, men ikke skrikete. Noe klarere og dypere bass, pluss fenomenal mellomtone. [...] Fantastiske hodetelefoner alle ihop.
    ..
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Det går rykter om at Philips skal oppgradere Fidelio X1 til også å ha utskiftbare pads. Forhåpentligvis tukler de ikke med lyden.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn