Phono stage, riaa. Veldig lav lyd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • LESSisdox@

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.10.2006
    Innlegg
    706
    Antall liker
    242
    Sted
    Åkrehamn,karmøy
    Torget vurderinger
    1
    Du sier noe der , får se hva den duger til når den kommer , tar tid når det kommer fra Japan . Har tittet litt på hagermann cornett

    Hei Basse
    Med den du ser på av MM (Rør Riaa)så får du 71db Gain (for Mye),,,,,,Har masse step up er og head amp,aktive,,,,og mm/Mc riaa boxer . her brukes en del her i lag m alle nåler her,se etter en riaa som ligger på 40Db eller deromkring,Har en flott riaa som eg handlet på nett fra polen direkte fra produsent den har gain fra 30til 60 på mm og 40-70 på Mc. og 4 forskjellige laster for MM så der er uendelig med kombinasjoner-Denne har gått under radaren for de fleste er meget god å støysvak.Laster på Mc er Kun 100 og 1000 men du kan få andre på bestilling.
    Denne riaa er vel noe av de beste der ute til Step up bruk.
    Og har brukt den på Mc på nåler så har intern motstand på rundt 10 eller så ,,,,funker fjell.
    Audiokultura Iskra1
    Mvh Roy
     

    LESSisdox@

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.10.2006
    Innlegg
    706
    Antall liker
    242
    Sted
    Åkrehamn,karmøy
    Torget vurderinger
    1
    Mitt Valg på den nål er aktiv Vanlig riaa med gain fra 65-72 gain på denne nål og lastet fra 100 til 400.
    Step up til denne ville eg brukt 20Db step up på nevnte Riaa som eg skreiv om.
    Mvh Roy
     

    Skipnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.11.2013
    Innlegg
    2.592
    Antall liker
    1.320
    Sted
    Oslo
    Mitt Valg på den nål er aktiv Vanlig riaa med gain fra 65-72 gain på denne nål og lastet fra 100 til 400.
    Step up til denne ville eg brukt 20Db step up på nevnte Riaa som eg skreiv om.
    Mvh Roy
    Hvor bestilte du fra ?
     

    LESSisdox@

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.10.2006
    Innlegg
    706
    Antall liker
    242
    Sted
    Åkrehamn,karmøy
    Torget vurderinger
    1
    Hvor bestilte du fra ?
    Hei
    Bestilte på nett,,,Ebay da dette er ca mellom 5og 8 år siden,,,, men den ligger der ute på nett google de eg skreiv,copy paste.
    Men den kan du ikke bruke på den nål som du har da motstand kun er 100 og 1000.
    Mitt valg på riaa som dekker alle nåler er ASR ca 5000kr og oppover. disse Riaa takler 99% av nålene der ute, har selv ASR riaa å masse andre ;)
    Mvh
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    8.040
    Antall liker
    20.227
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Hei Basse
    Med den du ser på av MM (Rør Riaa)så får du 71db Gain (for Mye),,,,,,Har masse step up er og head amp,aktive,,,,og mm/Mc riaa boxer . her brukes en del her i lag m alle nåler her,se etter en riaa som ligger på 40Db eller deromkring,Har en flott riaa som eg handlet på nett fra polen direkte fra produsent den har gain fra 30til 60 på mm og 40-70 på Mc. og 4 forskjellige laster for MM så der er uendelig med kombinasjoner-Denne har gått under radaren for de fleste er meget god å støysvak.Laster på Mc er Kun 100 og 1000 men du kan få andre på bestilling.
    Denne riaa er vel noe av de beste der ute til Step up bruk.
    Og har brukt den på Mc på nåler så har intern motstand på rundt 10 eller så ,,,,funker fjell.
    Audiokultura Iskra1
    Mvh Roy
    Ville ikke være redd for 71dB totalt,
    om stepuppen load-messig går fint i spenn med pickuppene dine.
    Kanskje låne før kjøp, evt. kjøpe med 30 daggers returret??
     

    LESSisdox@

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.10.2006
    Innlegg
    706
    Antall liker
    242
    Sted
    Åkrehamn,karmøy
    Torget vurderinger
    1
    Hei
    den step up du har er 27 Db og passer med nåler som har intern impedans Ca 7til 9.
    Din nål har 40
    den step up som passer er 20/22 Db med intern impedans på mellom 470/300 som da igjenn passer nåler m intern impedans mellom 40-26 Ca alt etter vilken du velger.20 eller 22 Db step up ,,,noe rundt der vil virke men ikke sikkert du er fornøyd alikevell. Mitt valg Gå for Vanlig Riaa m masse innstilling og gain Alla ASR.
    Mvh
     

    Norlenning

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.03.2007
    Innlegg
    2.449
    Antall liker
    457
    Torget vurderinger
    2
    Hallo hallo,denne har ingen problemer med 40 ohm,e jo derfor det er et valg via vrideren. Synes man bør forholde sæ til fakta. 3ohm er 25ohm på inngang og 40ohm er 100ohm. Og 27dB gain e perfekt sammen med det meste av MM-RIAA som har 40dB +/-
    Edit. Ser skikkelig flott ut den Sonyen,kos,dæ med den og skaff dæ en bra MM -RIAA. Æ bruke Muffsy,ta å google den,anbefales
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn