To, mener du for å ha en ekstra i bakhånd?Få den skruen løs, og bytt deretter til to tilsvarende nye.
Lurte faktisk på det å bruke lim sånt. Men tenkte det ikke blir sterkt nok til å holde det fast. Noen spesiell superlim å anbefale til det?Litt mye jobb muligens men jeg pleier å lime fast flattrekkeren fast i dårligere skruer med superlim så er det nå bare å bytte skruen etterpå med en ny.
Fungerer greit på flygelmekanikk.Lurte faktisk på det å bruke lim sånt. Men tenkte det ikke blir sterkt nok til å holde det fast. Noen spesiell superlim å anbefale til det?
Grisepikk!Rennsteig skrueuttrekker | Clas Ohlson
www.clasohlson.com
Kalles også grisepigg.
Ok. Det kjenner jeg ikke til, men det er veldig liten skrue dette. Gummistrikk gikk ikke.Fungerer greit på flygelmekanikk.
Kunne ikke se skruer eller noe bak der.Kan ikke pu justeres i selve innfestingen?
Det er ikke en skrue for å justere asimut, da?Kunne ikke se skruer eller noe bak der.
Lynlim torker ekstremt raskt såvidt jeg husker, så man må vel gjøre alt på et par sekunder
Hva med å ta headshellet av armen først?
Noen spesiell måte det kan gjøres på? Det er skrudd fast, og sitter godt fast kjennes det ut som.Hva med å ta headshellet av armen først?
Ja, prøvde også å file til et . Har en del skrujern, men det virker for kaputt selv om det fyller hele. Er veldig smått dette, så det er ikke lett å se skikkelig da.Auroras forslag er godt. Et skrujern som virkelig passer tar det meste!
Edit: Dere som skrur mye på skikkelig festede skruer: Et skrujernskaft med 1/4" sekskantfatning er tingen. Biltema har mange forskjellige størrelser i bits, og det er vel verd å kjøpe noen, for så å file til så de virkelig passer til sporet. Skal ikke påberope meg børsemakerkvalifikasjoner, men jeg har da skrudd på noen europeiske hagler, og der MÅ du ha jern som passer, ellers herper du skrusporene øyeblikkelig.
Sånt?Kjøp superlim som gel, så er det lettere å unngå søl og medfølgende problemer. Synes jeg i alle fall.
Tvivler meget på at det er muligt.Skal være stødig på handa for å borre styrehull for grisepikk i den skruen der...
Det står i manualen at det er TP 21 tonearm.Vet ikke hvorfor du skal løsne headshellet, og hva du skal justere?
Litt vanskelig å se ut av bildet, men dette er vel en TP 21 eller TP 28 tonearm?
Løst!Auroras forslag er godt. Et skrujern som virkelig passer tar det meste!
Edit: Dere som skrur mye på skikkelig festede skruer: Et skrujernskaft med 1/4" sekskantfatning er tingen. Biltema har mange forskjellige størrelser i bits, og det er vel verd å kjøpe noen, for så å file til så de virkelig passer til sporet. Skal ikke påberope meg børsemakerkvalifikasjoner, men jeg har da skrudd på noen europeiske hagler, og der MÅ du ha jern som passer, ellers herper du skrusporene øyeblikkelig.
Hadde et reservesett liggende med skruer, noen foringer etc, også inkl. en ny skrue lik den som var. Men tror jeg skal prøve å anskaffe en sånn som du sier hvis de fins.EDIT:
Utgår, da problemet er løst
Men... kast den skruen og få tak i en ny. Vurder da en med unbraco-hode, og ikke dra for hardt til.
Bildet fra manualen viser også en plassering av cartridge som er nærmere armen enn som på ditt foto.....Det står i manualen at det er TP 21 tonearm.
Må løsne for å gjøre dette:
Vis vedlegget 827830
Blir kanskje litt vanskelig med denne pick-upen da, men den ser ikke helt rett ut.
Vis vedlegget 827831
Har ikke gjort noe med denne på evigheter, husker ikke engang hva. Han jeg kjøpte den av for flere tiår siden satte den sammen opprinnelig.
Fikk tak i med torx. De er 2 mm lenger, men tror ikke det har noe å si, de vil bare stikke littegrann mer ut på andre siden.Unbraco anbefales ja, jeg vet ikke hvor mange med spor og stjerner jeg har strippet opp gjennom årene. Torx er også langt å foretrekke.
Er ikke sikker hva du mente her, hvis det var til meg.^^ Hva bilder (av ulike PU´r montert) viser, har ingen ting å si.
Nei, var ikke til deg.Er ikke sikker hva du mente her, hvis det var til meg.