Pick-up og RIAA til JVC AL-F333

Hörlurar

Medlem
Ble medlem
16.03.2013
Innlegg
13
Antall liker
0
Hei, har nettopp skaffet meg ett beskjedent annlegg for å spille av musikken jeg eier. Har vært hjemme hos fattern å hentet hans gamle JVC AL-F333 platespiller, samt en Cyrus Straight Line. Platespilleren mangler Pick up, og jeg vil nok trenge ett RIAA trinn, budsjettet er ganske begrenset, men kan vel strekke meg til rundt 2500,-. Har dere noen anbefalinger?
 

niels

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.10.2002
Innlegg
3.971
Antall liker
1.304
Sted
Nadadouro, Portugal
Vet ikke helt om jeg ville satset på den spilleren, for 2500,- kan du være heldig å finde en fantastisk vintage spiller med pickup istedet. Ligger f.eks. en Thorens 318 på finn.
 

pekaill

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2011
Innlegg
1.673
Antall liker
1.097
Sted
Averøy
Torget vurderinger
5
Manualen for platespilleren finnes på www.vinylengine.com. Du må være registrert bruker for å laste den ned. Spilleren skal ha en P-mount pickup, og for eksempel Audio Technica har flere rimelige modeller. Fordelen med denne er at det blir riktig justert med en gang.

Jeg ville ha lagt mesteparten av pengene i en riaa. Det er flere tips å finne her på sentralen om rimelig riaa.
 

Hörlurar

Medlem
Ble medlem
16.03.2013
Innlegg
13
Antall liker
0
Har vel egentlig allerede bestemt meg for [h=3]Musical Fidelity V-LPS MKII,[/h]hjemme står det to Technincs spillere, skal den ene er en BD-20 den andre må jeg få folket hjemme til å sjekke navnet på når de kommer hjem over helgen. Om JVC'en ikke er vert å bruke penger på kan det vel være at en av disse er ett bedre valg. Grunnen til at jeg plukket med meg JVC en var at det er den eneste jeg vet fungerer 100%
 

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Innlegg
7.419
Antall liker
1.126
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
14
Har vel egentlig allerede bestemt meg for Musical Fidelity V-LPS MKII,

hjemme står det to Technincs spillere, skal den ene er en BD-20 den andre må jeg få folket hjemme til å sjekke navnet på når de kommer hjem over helgen. Om JVC'en ikke er vert å bruke penger på kan det vel være at en av disse er ett bedre valg. Grunnen til at jeg plukket med meg JVC en var at det er den eneste jeg vet fungerer 100%
Skal være en god riaa det der.
Hvem som er best av JVC spilleren og Technicsen er ikke godt å si? Får håpe at den andre Technicsen er av et annet kaliber. :)
 

niels

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.10.2002
Innlegg
3.971
Antall liker
1.304
Sted
Nadadouro, Portugal
Technics BD20 er ikke mye bedre, den har ingen antiskating justeringer f.eks.
Vil vel anbefale deg å kjøpe en ny Pro-ject spiller, eller som sagt lete etter en god vintage spiller.
MF V-LPS II er meget god, har den selv.
 

pekaill

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2011
Innlegg
1.673
Antall liker
1.097
Sted
Averøy
Torget vurderinger
5
Hvis du velger å kjøpe pickup til JVC spilleren, så finner du noen pickuper her på bruktbørsen som passer.
Ville ha valgt en rimelig pickup, og på sikt vurdert annen spiller.
 

rock

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.09.2009
Innlegg
1.858
Antall liker
309
Kjøp ett brukbart RIAA-trinn som kan brukes ved en senere anledning med en bedre platespiller.

Til denne JVC ville jeg ikke brukt så mye til pickup, en rimelig en som passer.
 

Hörlurar

Medlem
Ble medlem
16.03.2013
Innlegg
13
Antall liker
0
De to spillerene som stod hjemme er SL-B202 og SL-BD21, ikke akkurat noe å bi begeistret over regner jeg med.
 

pekaill

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2011
Innlegg
1.673
Antall liker
1.097
Sted
Averøy
Torget vurderinger
5
Jeg kjenner ingen av disse, men ihvertfall så er SL-b202 med standardfeste for pickup. Den er sikkert ok å starte med.
 
Topp Bunn