Pick-up til Rega P7

alter603

Medlem
Ble medlem
10.10.2004
Innlegg
13
Antall liker
0
Torget vurderinger
3
Var så heldig å få kjøpt en P7 brukt i Sverige. For tiden sitter det en Rega Exact på, men kan tenke meg å bytte til noe litt "varmere". Kanskje Grado av den dyrere serien kunne være noe? Noen som har tips og som kanskje har P7 selv?
 

elninjo

Fersking
Ble medlem
05.11.2005
Innlegg
2
Antall liker
0
Sted
Selfors
Torget vurderinger
1
Hei.
Jeg anbefaler ikke å bruke Grado pickup.Jeg prøvde en
"Reference Platinum",og den brummet når jeg nærmet
meg slutten av plata.Jeg bruker en Ortofon "Rondo"Bronze,og den er meget bra.
 
O

om.s

Gjest
Var så heldig å få kjøpt en P7 brukt i Sverige. For tiden sitter det en Rega Exact på, men kan tenke meg å bytte til noe litt "varmere". Kanskje Grado av den dyrere serien kunne være noe? Noen som har tips og som kanskje har P7 selv?
Grado har også en Statement serie, puéne har samme utseende og modell betegnelse som de fra Reference serien, dvs Sonata Signature osv det som skiller denne fra Reference er outputén på bare 0,5mV isteden for 5.0 mV for reference serien.
http://www.gradolabs.com/frameset_main.htm

mvh
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Jeg har sett mange kommentere brum i forbindelse med Rega og Grado. Det kan være lurt å være forsiktig her.
 

Odder

Bransjeaktør
Ble medlem
10.04.2005
Innlegg
623
Antall liker
4
Hadde selv kombinasjonen Rega P7 og Ortofon Rondo Bronze og var godt fornøyd med den. Er nok likevell langt på vei enig med "Audiophile-Arve" om at Dynavector er en god match for Rega. Synes generelt de er noe mer musikalske og livlige enn Rondo serien. Vil vel på en P7 anbefale å gå for Dynavector DV-20X.
 
Topp Bunn