Pickup

mediakjendis

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.11.2010
Innlegg
1.886
Antall liker
663
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Har en plx1000 og ønsker forslag til pu,hadde tenkt ca 5000.jeg har tittet litt på Nagaoka, men er også åpen for mc.
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Dynavector DV-10x5.

Hana SL får mye skryt. Har ikke prøvd selv.
 

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Innlegg
40.689
Antall liker
85.245
Sted
Knapstad
Torget vurderinger
97
Er Dynavector bankers uansett arm og spiller?
Jeg bare spør, da så og si enhver tråd der det etterspør PU, så blir Dynavector anbefalt. Hva gjør denne Dynavector så overlegen og suveren i forhold til andre PU?
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Drivverket i seg selv samhandler ikke så mye med selve drivverket. Armen, derimot. Har ikke Mediakjendis en Jelco 750? Uansett står det ikke noe om det i innlegget, men ja. Jeg synes DV utmerker seg i prisklassen. Dynamikk, pondus, bassfundament og litt varme. Jeg har selvsagt ikke hørt alt i prisklassen, men føler jeg kan gå god for 10x5. En skikkelig moropickup. Selvsagt må den matche armen mtp stivhet og masse, men det gjelder jonalltid.
 

mediakjendis

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.11.2010
Innlegg
1.886
Antall liker
663
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Drivverket i seg selv samhandler ikke så mye med selve drivverket. Armen, derimot. Har ikke Mediakjendis en Jelco 750? Uansett står det ikke noe om det i innlegget, men ja. Jeg synes DV utmerker seg i prisklassen. Dynamikk, pondus, bassfundament og litt varme. Jeg har selvsagt ikke hørt alt i prisklassen, men føler jeg kan gå god for 10x5. En skikkelig moropickup. Selvsagt må den matche armen mtp stivhet og masse, men det gjelder jonalltid.
Har armen som er standard på plx1000.
 

oyvjorge

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2002
Innlegg
2.810
Antall liker
567
Sted
Akershus,Vestby
Torget vurderinger
13
Hvis du skriver hvilket merke det er, går det også an for oss uvitende og få noe ut av gode råd og en mulig diskusjon om hva slags PU som passer.
 

pekaill

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2011
Innlegg
1.673
Antall liker
1.094
Sted
Averøy
Torget vurderinger
5
Pioneer PLX 1000 ble omtalt i Stereophile sammen med Shure sin SC35C. Dette er en pickup som flere burde prøve.
Koster noen hundrelapper og som du ser under så vil den kanskje passe deg bedre enn Dynavector:) Hvis du ikke liker den er det bare å selge den videre.

Sitat fra omtalen: I've been using the SC35C for about six weeks now, and it does so many things so well that it feels like one of the best entry-level audiophile cartridges I now know of. Depending on your taste, many of you might prefer it to the Ortofon 2M Red (I do), the lower-priced Grados (I do), the Dynavector 10x5 (maybe yes, maybe no), or my old-school "friend with benefits," the Denon DL-103 (sometimes yes, sometimes no). The only certainty here is this: Like the PLX-1000, this totally overlooked, built-like-a-truck sleeper of a hot-rod cartridge is a budget force to be reckoned with. It's of relatively low compliance for a moving-magnet design, and sounds best tracking at 4.5gm—which I promise will not harm your records, but will keep surface noise and groove misbehavior to a minimum.
Read more at https://www.stereophile.com/content/gramophone-dreams-3-shure-sc35c#6dp8jaJ2i4885e7V.99
 

pekaill

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2011
Innlegg
1.673
Antall liker
1.094
Sted
Averøy
Torget vurderinger
5
Det er en del tips til pickup til denne spilleren i PLX1000 tråd her på sentralen. Her er et par som er klippet fra denne:

Om SC35C:
"Til å akkurat være satt i spillern så låter den meget bra.
Vil si den spiller mer oppløst og finere enn Nagaoka MP110 og med mer definert bass.
Til den prisen så er det egentlig "tåpelig" å ikke prøve den."

Om blant annet Dynavector: "Audio-technica AT33PTG/II var den pickupen som fungerte best for meg på PLX-1000. Jeg prøvde ikke Nagaoka, men MM fra ortofon og AT, og Dynavector 10x5."
 

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Innlegg
11.053
Antall liker
8.312
Torget vurderinger
1
AT 33EV. Å ikke kjøpe denne dersom den passer til armen kvalifiseres som galskap.....
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Drivverket i seg selv samhandler ikke så mye med selve drivverket. Armen, derimot. Har ikke Mediakjendis en Jelco 750? Uansett står det ikke noe om det i innlegget, men ja. Jeg synes DV utmerker seg i prisklassen. Dynamikk, pondus, bassfundament og litt varme. Jeg har selvsagt ikke hørt alt i prisklassen, men føler jeg kan gå god for 10x5. En skikkelig moropickup. Selvsagt må den matche armen mtp stivhet og masse, men det gjelder jonalltid.
Har armen som er standard på plx1000.
Med 12g effektiv masse?
 
Topp Bunn