Picupvalg til Lenco L78

Artaxerxes

Medlem
Ble medlem
15.11.2010
Antall liker
2
Sted
Lofoten
Torget vurderinger
1
Har fått tak i en Lenco L78 uten pickup og tenkte derfor å investere i en Ortofon 2M red ( eller blue ) med mindre noen har bedre forslag i en fornuftig prisklasse. Armen er standard med standard headshell.
Når det gjelder Ortofon så anbefales f.eks 2M red Verso. Altså en utgave hvor den skrues opp i headshell fra undersiden. På mitt headshell ser da ut som du også kan skru en pickup fast fra oversiden da er en slags brakett på innsiden som du kan løsne og skru en pickup fast i braketten og så montere den på plass igjen. Er dette korrekt eller er jeg helt på jordet her?
Kan jeg bruke en Ortofon 2M blue eller bør den vente til en annen arm kommer på etterhvert?
Finnes det andre headshell som kan brukes på en standard Lencoarm?

Boogie-Stian

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.08.2009
Antall liker
78
Torget vurderinger
7
Hei !
har glømt deg helt bort mht. Lodd. Beklager. Shure m75 er god. Antar at ortofon red også fungerer bra. Praktisk å skru pickup rett opp i gjengene på braketten :)

pekaill

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2011
Antall liker
1.115
Sted
Averøy
Torget vurderinger
5
Jeg støtter forslaget med Shure M75/M91 pickup. Mange av Lencoene ser ut til å ha vært levert med Shure når de var nye. Dette er jo en modell som er gått ut for evigheter siden. Nye Shure M97 er kanskje et alternativ?

Sist redigert:

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
875
M 75 kan anbefales. Sørg for å bytte knivlagrene i armen. De er laget av gummi, er upresist laget og noen ganger i oppløsning. De klart beste kan skaffes fra Russland. De er laget med høy presisjon i en gummitype fra flyindustrien og som tåler mye.
Du kan bestille hos Aleksej: lenco75@list.ru

pekaill

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2011
Antall liker
1.115
Sted
Averøy
Torget vurderinger
5
Du kan prøve med en annonse på bruktbørsen her på sentralen.
Det er ganske vanlig å finne disse å loppemarkedspillere som Garrard, Dual og andre.
Ellers Ebay et sted hvor en finner slike.

Topp Bunn