Oppdatering fra Della
Da har jeg endelig kommet hjem etter en hektisk tur i Øst-Europa på "Piega-jakt"
En jakt som ble veldig suksessfull..endte opp med følgende godbiter med meg hjem:
- Piega Premium 50.2
- Piega AS 3 (1 par)
- Piega AP 3 (1 par)
- Piega Premium Center
- Piega Coax Center
- 2 stk Piega PS 2
Det ble litt mer enn først antatt, så der blir noen endringer i planene..
Tar det enkle først enkle først:
Stuen
Her skal paret med premium 50.2 stå i lag med Orpehus-settet.
TV-stuen
Her skal Premium 5 være fronter, Premium Center senter
og Premium 3 bakhøyttalere.
Litt usikker på hvordan forsterkeriet blir her. Pr dags dato har jeg en liten Marantz receiver og en Ayon rørforsterker som kan stå der..
Kino/Lytterom
Her kommer den største utfordringen, men planen er Coax 70.2 som fronter, Coax center, AS 3 og AP 3 som surround og surround back samt 2 stk PS 2 sub'er til å lage litt brum-brum.
Forsterkeriet blir Primare SP 32 og Primare A30.7. Dette settet lever farlig siden Soundgarden (butikken, ikke gruppen..
) har havnet på "shit-listen" min med gullbokstaver i bold, kursiv og strek under..
Kinoen er ikke laget enda, men "ytterommet" er en en rom-i-rommet konstruksjon på (LxBxH) 9x4,8x2,8 meter som blir delt opp i et "gyldent-snittrom" jeg har sett i en link her på forumet:
http://www.cardas.com/roomsetup.pdf
Det er skisse "I" på nederste side. Størrelsen blir målene som står oppført dividert på 5.
I skrivende stund er ingenting koplet opp
, men jeg håper å få ordnet opp noe i løpet av ikke for mange dager. Hadde en forhåpning om at det skulle roe seg på jobben for litt siden, men dengang ei. TV-stuen håper jeg å få orden på tidlig juni, mens kinoen nok ikke kommer til å se prosjektorens (liker ikke ordet projektor) varme lys før til høsten. Det er en kamerat som må bli ferdig med mesterbrevet først.
Må ha mesterbrev for å snekre rom til Piega
!